دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران

خانه » آموزش وردپرس » آموزش بهینه سازی وردپرس » دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران

دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران

درود بر شما عزیزان. هر وبسایتی که ایجاد می شود برای موفقیت نیاز به محتوای مناسب و خواندنی و با ارزش است. بنابراین اگر سایتی دارید و قصد دارید که سرمایه گذاری زیادی روی ان انجام دهید، باید طوری طراحی کنید که محتوای با ارزش داشته باشد و توسط کاربران خوانده شود. از جمله نارضایتی مدیران وبسایت ها نداشتن مخاطب است. بنابراین این مقاله را تا انتها بخوانید تا با دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران اشنا شوید.

دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران

دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران

اکثر نویسندگان سعی می کنند محتوایی منحصر به فرد و غیرکپی تولید کنند، با این حال خیلی از وبلاگها و وبسایت ها به نتیجه خوبی نمی رسند. انها باید راه های تولید یک محتوای خوب را یاد بگیرند. از جمله نکات مهم و ضروری در ساختار هر محتوا 5 مورد زیر است که هر نویسنده باید به ان ها توجه کند.

  1. عنوان: اولین چیزی که کاربر می­‌خواند و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.
  2. ساختار محتوا: محتوای شما باید روان و گویا باشد.
  3. الگوی F شکل برای محتوا: کاربران معمولاً با این الگو، محتواهای وبسایت شما را می‌‏خوانند.
  4. کلمات کلیدی: کلمات کلیدی را پیدا کنید و در محتوای خود قرار دهید.
  5. ویرایش: محتوا را ویرایش کنید تا محتوایی مناسب و بی‏‌نقص داشته باشید.

به طور میانگین هر بازدید کننده ای که وارد سایت شما میشود کمتر از یک دقیقه در سایت تان میماند و اگر مطالب موجود در سایت را هم بخواند تنها یک چهارم مطالب شما را خواهد خواند. برای همین باید سعی کنید تا اولا مطالب بسیار خوب و پر محتوایی را برای سایت خود گرد آوری کنید تا میزان زمان ماندگاری بازدید کننده در سایت بیشتر شود و دوم اینکه کاری کنید تا محتوای شما برای بازدید کننده خواندنی و جذاب باشد. ماندگاری بیشتر بازدید کننده در سایت اهمیت و تاثیر به سزایی در سئو یا بهینه سازی سایت تان دارد. سایت هایی که بازدید کننده فورا از آن ها خارج می شود و به عبارتی دارای نرخ خروج بالایی هستند از نظر گوگل و بهینه سازی سایت ارزش پایینی پیدا خواهند کرد.

پیشنهاد می کنیم مطلب چه سایت هایی به لیست سیاه گوگل می روند؟ را مطالعه بفرمایید.

4 دلیل مهم از دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران را بررسی می کنیم:

1- تبلیغات پاپ آپ = افزایش نرخ خروج از سایت

اگر با تبلیغات پاپ اپ اشنایی ندارید ، حتما نوشته ساخت تبلیغات پاپ اپ در وردپرس را بخوانید. متاسفانه این روزها تبلیغات پاپ آپ و همچنین سیستم های کسب درآمد با تبلیغات پاپ آپ باعث شده تا برخی از سایت ها برای کسب درآمد به صورت نامحدودی از چندین و چند تبلیغ پاپ آپ استفاده کنند که این سبب نارضایتی کاربران و در نتیجه خروج انها از سایت شود.

پیشنهاد میکنیم تبلیغات پاپ اپ را کنار بگذارید، یا فقط مربوط به حوزه کاری خود قرار دهید.

دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران

دقت داشته باشید که از پاپ آپ هایی که در پنجره جداگانه ای باز میشوند جدا خودداری کنید و برای این منظور از افزونه های مخصوص پاپ آپ استفاده کنید.

2- رسپانسیو نبودن سایت = کاهش فروش 

از جمله دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران ، واکنش گرا بودن و در واقع رسپانسیو بودن سایت است. رسپانسیو بودن یعنی آنکه سایت شما علاوه بر اینکه در مانیتورهای کامپیوترهای رومیزی به خوبی نمایش داده می شود در دستگاه های موبایل و تبلت ها نیز با صفحه نمایش های با اندازه های متفاوت به خوبی نمایش داده شود و کاربر نیاز به زوم کردن یا اسکرول صفحه سایت تان به چپ و راست نداشته باشد. سایتی که برای خواندن مطلب نیاز به اسکرول مداوم و زوم کردن داشته باشد باعث فراری دادن کاربران می شود.

دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران

 

پیشنهاد می کنیم مطلب ایجاد منو ریسپانسیو در وردپرس را مطالعه بفرمایید.

اگر سایت مورد نظر شما رسپانسیو نباشد و برای رزرو کردن و یا پیدا کردن گزینه های منوی یک سایت مجبور باشید دائما زوم کرده و صفحه را به این سو آن سو ببرید مطمئنا ترجیح می دهید از آن سایت خارج شوید و این تنها باعث کاهش فروش و درآمد آن سایت خواهد شد. پس سعی کنید حتما سایت خود را رسپانسیو طراحی کرده و یا از قالب های آماده رسپانسیو برای وردپرس و جوملا استفاده کنید تا سایت شما برای همه ی اندازه های صفحه نمایش قابل مشاهده و خوانا باشد.

3-زمان زیاد برای لود سایت = از دست دادن بازدید کننده

یکی دیگر از دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران، سرعت لود سایت است. اگر نمی خواهید کاربران خود را از دست دهید، سرعت لود شدن سایت خود را پایین بیاورید. برای بررسی سنجش سرعت سایت می توانید از سایتی مثل gtmetrix استفاده کنید.

دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران

پیشنهاد می کنیم مطلب ابزارهای سنجش سرعت سایت را مطالعه نمایید.

توجه داشته باشید که سرعت لود سایت شما هم در کامپیوترهای دسکتاپ یا رومیزی مهم هست و هم در موبایل ها، پس لازم است که حتما به این دو مورد توجه کرده و سرعت سایت خود را برای هر دو دستگاه بهینه کنید.

همچنین فراموش نکنید که با الگوریتم های جدید گوگل سرعت سایت یکی از گزینه های مهم برای بهینه سازی سایت و یا سئو مطرح شده و تاثیر بسیاری در بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو دارد.
برای اینکه بازدید کنندگان خود را از دست ندهید و همچنین رتبه بهتری در موتور جستجوی گوگل داشته باشید سرعت سایت خود را افزایش دهید.

4- ساختار بندی ضعیف مطلب = افزایش خستگی بازدید کنندگان

علاوه بر آنکه طراحی ضعیفِ سایت خواننده را برای ماندن در سایت شما و مطالعه مطالب تان مشتاق نخواهد کرد، ساختار بندی ضعیف مطالب هم میتواند خواننده را خیلی سریع از سایت تان دور کند.

از مهم ترین دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران ساختار بندی ضعیف مطالب سایت است که باعث افزایش خستگی و یا سردرگمی خواننده می شود.

سعی کنید تا جایی که امکان دارد از فضاهای خالی و یا سفید استفاده کنید. سایت اپل یکی از پیشرو ترین سایتها در استفاده درست از فضاهای خالی است.

دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران

از فونت های خوانا و با اندازه مناسب استفاده کنید و از نوشتن تو هم تو هم و با فاصله کم تا جایی که امکان دارد خودداری کنید.
از پاراگراف های کوتاه و با نهایت ۳ الی ۴ جمله استفاده کرده و از نوشتن پاراگراف های طولانی یا جملات طولانی و خسته کننده خودداری کنید.

و در نهایت اینکه سعی کنید از تبلیغات چشمک زن و هر گونه اِلِمانی در گوشه و کنار صفحه که باعث حواس پرتی خواننده شود خودداری کنید. یکی دیگر از دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران همین تبلیغات چشمک زن و حواس پرتی کاربر و درنهایت خروج کاربر است. اگر میخواهید از این المان ها یا تبلیغات استفاده کنید تعداد آن ها را کاهش داده و بالا و پایین و گوشه و کنار صفحات را با تعداد بیشماری از تبلیغات و تصاویر چشک زن شلوغ نکنید.

در این نوشته با دلایل خوانده نشدن محتوای وبسایت توسط کاربران اشنا شدید. منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.سپاس از همراهیتان. بدرود.

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!