دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

چه سایت هایی به لیست سیاه گوگل می روند؟

خانه » آموزش وردپرس » چه سایت هایی به لیست سیاه گوگل می روند؟

چه سایت هایی به لیست سیاه گوگل می روند؟

سلام دوستان. شاید متوجه شده باشید بعضی مواقع گوگل شما را در لیست سیاه خودش قرار می دهد و شما را مورد مجازات قرار می دهد. بلوکه شدن سایت به دو روش صورت می گیرد و موتور جستجوگر از این دو روش برای انسداد سایت وارد عمل می شود: روش اول بلوکه شدن دامنه ی سایت و روش دوم مسدود شدن آی پی سایت می باشد. در این مطلب به شما توضیح می دهیم چرا و به چه دلیل و چه سایت هایی به لیست سیاه گوگل می روند.

چه سایت هایی به لیست سیاه گوگل می روند؟

چه سایت هایی به لیست سیاه گوگل می روند؟

مواردی را معرفی می کنیم که موجب قرار گرفتن سایت ها در لیست سیاه گوگل می شوند.

قرار دادن محتوای تکراری

اولین و بارزترین عامل برای قرار گرفتن سایت شما در لیست سیاه گوگل به کاربردن محتوای تکراری است. باید نویسنده فعالی داشته باشید و بتواند محتوا تولیدکند نه اینکه محتوای کپی و تکراری تولید کند. پس حتما از تولید محتوای تکراری بپرهیزید.

قرار دادن تبلیغات در سایت

موتورهای جستجو اگر سایتی را ببینند که بیش از حد از تبلیغات استفاده کرده است قطعا ان سایت را در لیست سیاه گوگل قرار می دهند. پس از تبلیغات زیاد و خسته کننده بپرهیزید و حد استاندارد را رعایت کنید.

مطالب منسجم

یکی از مهم ترین ویژگی ها برای داشتن یک سایت معتبر داشتن انسجام در مطالب است. سعی کنید به طور کل سایت خود را به یک سمت سوق دهید و انسجام مطالب داشته باشید. یک نویسنده حرفه ای این موضوع را درک می کند.

سایت ها با نام مشابه

سعی کنید برای سایت خود نام منحصر به فرد بکار ببرید. این روزها بسیاری از رقیبان سایت های مهم دنیا سایت هایی با نام مشابه ایجاد می کنند که البته این ترفند قدیمی شده است و امکان قرار گرفتن در لیست سیاه گوگل بسیار زیاد است.

چه سایت هایی به لیست سیاه گوگل می روند؟

عدم استفاده از سایت های هدایتگر

یکی ديگر از ترفندهایی که باعث انسداد سایت شما میشوند آن است که تعدادی از سایت ها با استفاده از صفحات سایتی که مورد تایید موتور جستجوگر قرار گرفته اند خود را ثبت میکنند درحالیکه مطالب جالبی برای کاربران ندارند و توسط سایت های استاندارد مخفی میشوند و درواقع آن ها را به عنوان صفحات ورودی بکار میگیرند تا تایید شوند درحالیکه محتوای حقیقی سایت ها مطالب دیگری ست که توسط موتورها این ترفند شناسایی و به مرور زمان از رتبه ی سایت کم شده و طی انجام دوباره اینکار، سایت مسدود شده و وارد لیست سیاه گوگل می شود.

متن های غیرقابل مطالعه

این هم یکی دیگر از سایت های متقلب است که به طور مثال متنی همرنگ با پس زمینه قرار می دهند تا غیرقابل مطالعه باشد اما موتورهای جستجو باز هم متوجه این قضیه می شوند و باعث کاهش رتبه و همچنین امکان قرارگرفتن در لیست سیاه گوگل نیز وجود دارد.

چه سایت هایی به لیست سیاه گوگل می روند؟

ساخت سایت های متعدد

وقتی می خواهید در یک روز سایتی را ثبت کنید و به طور مکرر این اقدام را انجام دهید موتورهای جستجو روی این قضیه حساس می شوند و ممکن است سایت را در لیست سیاه قرار دهند. بهتر است قبل ساخت سایت بخش قوانین و ضوابط موتور جستجوگر مربوطه را مطالعه کنید تا با این مشکل مواجه نشوید.

استفاده نکردن از واژه های مهم و حساس

باید در سایت خود از محتوای مناسب و کلمات کلیدی مرتبط  و مناسب استفاده کنید. استفاده از کلمه های نامرتبط و نامناسب باعث کاهش رتبه سایت و همچنین منجر به قرار گیری سایت در لیست سیاه گوگل می شود.

اقدام به ثبت سایت به طور غیرمستقیم

شاید برایتان پیش بیاید که سایت های گوناگونی پیشنهاداتی مبنی بر ثبت سایت شما درموتور جستجو به صورت متعدد میدهند که این روش هم مناسب نیست و باعث کاهش رتبه ی سایت و درنهایت وارد شدن سایت به لیست سیاه گوگل می شود.

صفحه های ورودی

بکارگیری صفحاتی که کاربر را به صفحات اصلی هدایت کند اصلا جالب نیست و درصورت شناسایی موتورهای جستجو، امکان بلاک شدن وجود دارد.

سایت رایگان

استفاده از سایت های ارزان و رایگان مناسب نیست. به دلیل کاهش پهنای باند ممکن است سایت شما در دسترس قرار نگیردو این تاثیر منفی بر اعتبار سایت شما می گذارد و منجر به بلوک شدن سایت شما می گردد.

ادرس اینترنتی

درصورتی که تمامی موارد بالا را درنظر گرفته اید اما باز هم سایت شما در لیست سیاه گوگل قرار دارد این می تواند باشد  سرویس هاستینگ شما دچار مشکل شده است.  گاهی موتور جستجوگر درهمان ابتدا آدرس آی پی یک سایت دیگری را مسدود می کند و اینکار باعث می شود سایت های دیگر که از آن آی پی استفاده می کنند نیز مختل می شوند . البته این اختلال معمولا برای هاستینگ هایی رخ می دهد که با روش های غیر مجاز سایت خود را به ثبت می رسانند.

موفق باشید.

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!