دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

فاکتورهای سئو – بخش ششم

خانه » آموزش سئو » فاکتورهای سئو – بخش ششم

فاکتورهای سئو – بخش ششم

با سلام. با مطلب فاکتورهای سئو – بخش ششم در خدمت شما عزیزان هستیم. در این مطلب، فاکتورهای اساسی در خصوص بهینه سازی سئو را به شما معرفی می کنیم. با ما در دهکده وردپرس همراه باشید.

فاکتورهای سئو – بخش ششم

فاکتورهای سئو - بخش ششم

81- از دامنه های مختلف با پسوند های edu. و gov. و ac.ir  لینک دریافت کنید.

یکی از راه های موفقیت در لینک بیلدینگ ، تنوع لینک های هدایت شده به سایتتان است. بهتر است همه سایت هایی که به شما لینک می دهندir. یا com. نباشند .دامنه های edu مربوط به دانشگاه ها و منابع علمی معتبر است، دامنه های gov مربوط به سایت های دولتی معتبر است و دامنه های ac.ir مربوط به مدارس یا دانشگاه های ایران است. توجه داشته باشید تنوع در دریافت بک لینک عامل موفقیت شما در موتور های جستجو سختگیر، مانند گوگل محسوب می شود.

82- از دامنه ها و صفحاتی که authority بالایی دارند لینک دریافت کنید.

authority یکی از شاخصه های مهم اعتبار صفحات اینترنتی هست که توسط شرکت moz که یکی از بزرگترین شرکت های علمی تحقیقاتی در زمینه موفقیت در موتور های جستجو  ارائه شده است. هر صفحه یک authority متفاوتی دارد که می توانید به سایت

https://moz.com/researchtools/ose/ بروید و آدرس url اعتبار صفحه خود را ببینید. داشتن اعتبار بالای 40 عالی محسوب می شود. توصیه می کنیم در صفحه وبسایت خود از دامنه ها و صفحاتی که authority بالایی  دارند لینک دریافت کنید.

83- از همکارانتان در یک حوزه کاری هم لینک دریافت کنید.

البته این همیشه داخل ایران بعیده که دو تا سایت تو یه حوزه رقابتی به هم دیگه لینک بدن، اما این یه فاکتور بسیار مهمه و گوگل خیلی دوست داره سایت هایی به هم دیگه لینک بدن که در یه حوزه یا در یه زمینه فعالیت میکنن و برای این لینک ها ارزش بسیار بالایی قائل میشه، از همکارانتون بخواهید در زمینه فعالیت شما لینک بدهند و یا اینکه شما به آنها لینک بدهید. سعی کنید متفاوت باشید. با این کار به مرور زمان شاهد افزایش رتبه خواهید بود.

84- دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی را در سایتتان قرار دهید.

یکی از مهم ترین معیارهای سنجش ارزش مقاله میزان به اشتراک گذاشته شدن در شبکه های اجتماعی است. تولید محتوا به تنهایی کافی نیست ، سعی کنید محتوایی تولید کنید که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. سعی کنید در پایین مقالتان دکمه های شبکه های اجتماعی را قرار بدهید. اینکار باعث می شود کاربرانی که از مقاله شما لذت برده اند بتوانند آن را به اشتراک بگذارند.

85- اگر به سایت های اسپم لینک بدهید برای اعتبار سایتتان مضر است.

سعی کنید از لینک خارجی در سایتتان استفاده کنید .این کار باعث می شود شما به گوگل بگویید من به این سایت اعتماد کامل دارم و بهش لینک میدهم و قسمتی از اعتبارم را به ان سایت می دهم. گوگل بررسی می کند اگر ان سایتی که بهش لینک داده باشید اسپم باشد برای اعتبار شما خیلی بد می شود. پس برای جلوگیری از این کار  سایت هایی را که لینک خارجی می دهید را nofollow کنید. این کار به این معنی است که به آن سایت لینک می دهم ، اما اعتمادی ندارم پس لطفا از اعتبار من به ان سایت اضافه نکن.

پیشنهاد می کنیم مطلب دلایل اجتناب کردن از افزونه ها و قالب های نال شده در وردپرس را مطالعه بفرمایید.

86- مطالب خود را به عنوان پست مهمان در سایر سایت ها قرار دهید.

بهترین و سالم ترین راه برای افزایش اعتبار و از مهم ترین فاکتورهای سئو – بخش ششم این است که سایت هایی را که در حوزه شما فعالیت دارند را شناسایی کنید و با آن ها وارد مذاکره بشید که برایشان نویسنده مهمان باشید. و درواقع یک مطلب معتبر و مفید برایشان تولید کنید. لینک این مطلب هیچوقت حذف نمی شود و روز به روز به عمر مطلب شما و اعتبار سایتتان اضافه می شود.

فاکتورهای سئو - بخش ششم

87- برای صفحات داخلی سایتتان هم لینک دریافت کنید.

شما نباید تمام لینک ها را برای صفحه اصلی سایتتان دریافت کنید وقتی کلی لینک به صفحه اصلی سایتتان هدایت می کنید به این معنی است که قصد دارید گوگل را گول بزنید. اگر می خواهید سایتتان را طوری سئو کنید که همیشه اعتبار داشته باشد و یک منبع درآمد ثابت باشد،  باید مقالات مفید تولید کنید و لینک برای مقالاتتان و سایر صفحات مفیدتان دریافت کنید.

نگران نباشید وقتی محتوای مفید تولید می کنید گوگل امتیاز مثبتی به شما می دهدو کلمات کلیدی اصلی سایتتان را هم در نظر می گیرد.

88- لینک های nofollow از دید گوگل اهمیت کمتری دارند.

یا فاکتورهای سئو – بخش ششم در خدمت شما عزیزان هستیم. این را بدانید که گوگل از لینک های nofollow زیاد خوشش نمی اید. و برایش ارزشی قائل نمی شود. سعی کنید از لینک های dofollow استفاده کنید و به طور کل تنوع لینک داشته باشید. تنوع لینک باعث می شود گوگل اعتبار زیادی به سایت شما بدهد.

89- از یک دامنه بیش از حد لینک دریافت نکنید.

همونطور که قبلا هم گفتم در مورد دریافت لینک باید خیلی احتیاط کنید و خیلی اصولی و اخلاقی این کار رو انجام بدین . یکی از پیشنهادات ما این بود که به سایت های بزرگ مثل سایت های خبری؛ دانلودی و تفریحی بخواید که فقط در بعضی از صفحات سایتشان به شما لینک بدهند نه اینکه چند هزار بار به شما لینک بدند. این کار باعث می شود گوگل فکر کند شما درحال تقلب هستید و گوگل هم شمارا جریمه می کند.

90- از تکنیک ریدایرکت 301 برای هدایت اعتبار صفحات سایت های دیگر به سایتتان استفاده نکنید.

یکی از راه کار های غیراصولی و غیراخلاقی برای سئو کردن وب سایت این است که از تکنیک  redirect 301 استفاده کنند. درواقع دامنه هایی را پیدا می کنند که قبلا فعال بودند و حالا سایتشان منقرض شده یا ازبین رفته است ، دامنه ها را خریداری می کنند و به هاست متصل می کنند و سپس بررسی می کنند که کدام ادرس های  url از این دامنه قبلا اعتبار بالایی در موتورهای جستجو داشتند و بعد از شناسایی این صفحات آن ها رابوسیله تکنیک redirect 301 به سمت سایتی که می خواهند هدایت می کنند. البته گوگل متوجه این حقه ان ها می شود و سایتشان را جریمه می کند و از نتایج محو می کند. پس هیچوقت از این تکنیک استفاده نکنید.

فاکتورهای سئو - بخش ششم

91- کلمه کلیدی خود در anchor text استفاده کنید.

در صورتی که در سایر سایت ها یا انجمن های اینترنتی مقاله نویسی می کنید میتوانید با رعایت احتیاط با anchor text ها برای سایتتان لینک دریافت کنید، انکور تکست یعنی همان کلمه کلیدی، مثلا وقتی یه مقاله مینویسید و کلمه کلیدی سایتتان هم داخلش هست می توانید ان کلمه را به صفحه مرتبط با ان کلمه از سایتتان لینک کنید، البته در انجام این کار خیلی احتیاط کنید و سعی کنید  که کاربران اینترنت رو کلافه و ناراحت کنید، استفاده بیش از حد از این تکنیک ها میتواند نتیجه معکوس داشته باشد.

92- از anchor text برای لینک های داخلی سایتتان هم استفاده کنید.

یکی دیگر از فاکتورهای سئو – بخش ششم  که اسمش را لینک بیلدینگ داخلی، یا سئوی داخل سایت، می گذاریم این است که فرض کنید، یکی از موضوع های وب سایت شما بازاریابی اینترنتی است و یک مقاله مینویسید و در ان مقاله به کابران می گویید، حتما از تکنیک های بهینه سازی وب سایت استفاده کنند تا وب سایتشان پربازدید تر شود، حالا کاری که شما باید بکنید این است که به عنوان مثال از کلمه بهینه سازی به ان صفحه یا مجموعه از سایتتان که داخلش راجب بهینه سازی مطلب یا محصول دارید لینک بدید و این کار باعث می شود اعتبار صفحه مقصد داخل موتور های جستجو افزایش پیدا کند و لینک بیلدینگ داخلی سایتتان کامل شود، سعی کنید حتما ارتباط بین سایر صفحات سایتتان را از طریق لینک با anchor text یا همان کلمه کلیدی فراهم کنید البته بهتر است از هر مقاله بیشتر از 3 تا لینک خارج نکنید و در انجام این کار خیلی احتیاط کنید و مقالات و مطالب مرتبط را از طریق این تکنیک به هم متصل کنید، این علاوه بر افزایش رتبه باعث می شود ربات های موتور های جستجو بیشتر داخل سایتتان گردش داشته باشند و مطالب سایت شما خیلی سریع تر از قبلا هم ایندکس شود، این فاکتور یکی از اصلی ترین فاکتور ها در زمینه ساختار لینک های داخل سایت است.

93- از TLD های متفاوت لینک دریافت کنید.

همانطور که قبلا هم گفتیم تنوع در لینک های دریافت شده یکی از مهم ترین اصول موفقیت در استراتژی لینک بیلدینگ برای وب سایت شما است .TLD یعنی سازمان های ثبت کننده دامنه و هر کشور tld خاص خودش را دارد، مثلا پسوند دامنه های ژاپن jp. هست و پسوند دامنه های آلمان de. است، پسوند دامنه های آمریکا us. است. پسوندهای مختلف را در سراسر جهان لینک دریافت کنید و این کار باعث می شود گوگل برای سایت شما ارزش قائل شود.

94- موقعیت لینک های هدایت شده به سایتتان بسیار مهم است.

توجه داشته باشید که موقعیت لینک هایی که به سایت شما وارد می شود مهم است. مهم است از فوتر ، سایدبار و یا داخل منو سایت به شما لینک داده شود یا خیر. برای گوگل تنها لینک هایی مفید هستند که از داخل متن لینک داده باشند. سعی کنید از مدیران بخواهید که از موقعیت مطلب به سایت شما لینک بدهند که به این کارریپورتاژ می گویند و هزینه بالایی هم دارد اما جز با ارزش ترین نوع لینک ها است.

95- از سایت های مرتبط با موضوع فعالیت سایتتان لینک دریافت کنید.

اگر تصمیم دارید که یک لینک بیلدینگ بسیار مناسب و اصولی برای وب سایتتان انجام بدهید ، حتما سعی کنید در سایت هایی لینک وب سایتتان را قرار بدهید که مرتبط با موضوع فعالیت سایت شما باشند، مثلا یک سایت در زمینه طراحی وب سایت نباید از یک سایت مجله تفریحی و سرگرمی لینک دریافت کند، یا حتی اگر قرار است از انجمن ها و تالار های گفتگو لینک دریافت کنید حتما سعی کنید لینک وب سایتتان را در دایرکتوری ها و موضوعات خاص آن انجمن که مرتبط با زمینه فعالیت وب سایت شما هست قرار بدید.

96- کلمات کلیدی قبل و بعد از لینک های شما هم بسیار مهم هستند.

این فاکتور هم شاید به ندرت دربارش توضیحی داخل اینترنت بتوانید پیدا کنید، اما یکی از راز های اصلی لینک بیلدینگ صحیح محسوب می شود؛ به این معنی است که اگر یک مطلبی داخل یک وب سایت قرار میدید تا از ان مطلب لینک دریافت کنید باید به کلماتی که قبل و بعد از ان کلمه ای که به سایت خودتان لینک می کنید خیلی توجه کنید، چون کلمات قبل و بعد از لینک انکور تسکت یا کلمه کلیدی سایت شما محسوب میشوند

97- کلمه کلیدی در تیتر صفحه ای که به شما لینک می دهد نیز حائز اهمیت است.

یکی از فاکتورهای سئو – بخش ششم دریافت لینک با کیفیت است.  منظور از این فاکتور این است که اگر تصمیم دارید از یکی از صفحات یک وب سایت برای وب سایتتان لینک دریافت کنید باید به title  صفحه توجه کنید و دقت کنید که کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت شما داخل عنوان ان صفحه قرار گرفته باشد، مثلا اگر تصمیم دارید یک ریپورتاژ آگهی برای دریافت لینک مفید در سایت های پربازدید قرار بدید، باید دقت کنید که کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت وب سایت شما داخل عنوان اون صفحه که متن لینک دار شما قرار میگیرد، قرار گرفته باشد، فکر کنم حالا بهتر دارید درک می کنید که چرا نباید از تمام صفحات یک سایت لینک دریافت کنید، این مورد فاکتور شماره 79 رو بهتر برای شما تفهیم میکند.

98- رشد مثبت لینک های هدایت شده به سایت شما مهم است.

تصمیم دارید لینک بیلدینگ کنید تا سایتتان در نتایج موتور های جستجو پیشرفت داشته باشد ؟ ایرادی ندارد این کار را بکنید اما خب گوگل نباید بفهمد که شما دارید به صورت دستی این کارا خودتان انجام می دهید، گوگل دوست داره مردم از سرتاسر جهان به صورت طبیعی به سایت شما لینک بدهند نه این که لینک بخرید، اگه گوگل متوجه شود که شما برای سایتتان لینک خریدید بدون شک شما رو جریمه میکند، حالا یکی از راه هایی که توسط ان گوگل تفاوت لینک های طبیعی و خریدنی رو تشخیص میدهد این است که طی یه مدت زمانی کلی (خیلی) سایت به شما لینک بدهند و مثلا بعد از 3 ماه دیگه این فرآیند متوقف شود و تعداد لینک های سایت شما در همون سطح باقی بماند، برای همین شما باید به سمت استراتژی های طبیعی لینک بیلدینگ روی بیارید و این به این معناست که بجای این که کلی لینک برای سایتتان خریداری کنید کاری کنید و محتوایی تولید کنید که ارزشمند باشد و مردم هر روز به صورت خودکار به سایت شما لینک بدهند تا تعداد لینک های سایت شما همیشه در حال افزایش باشد .

99- کم شدن تعداد لینک های سایتتان بر روی رتبه سایتتان تاثیر می گذارد.

لینک بیبدینگ به خودی خود موثر و تاثیر گذار است اما به شرطی که اصولی و طبیعی باشد، وقتی کلی لینک برای سایتتان خریداری میکنید و بعد از چند ماه هیچ نتیجه ای نمیگیرید و از ان به بعد لینک های سایتتان رو نمی توانید تمدید کنید و هزینه هاشو پرداخت نمی کنید اتفاقی که میوفتد این است که لینک های سایت شما رفته رفته از ان سایت ها حذف میشود و شاهد افت تعداد لینک های هدایت شده به سمت سایتتان هستید و وقتی این اتفاق میوفتد گوگل متوجه میشود که شما ان لینک ها را خریداری کرده بودید و طبیعی نبوده و اینجاست که گوگل شما رو جریمه میکند و دیگر سایتتان نمی تواند هیچوقت رنگ موفقیت رو در موتور های جستجو ببیند، همیشه یادتان باشد لینک های طبیعی هیچوقت حذف نمیشوند چون خریدنی نیستند که حذف بشوند و همیشه با ارزش هستند ولی اگر لینک خریداری کنید حتما یه روزی حذف می شوند و خودتان ضرر می کنید.

100- عمر لینک هایی که به سایت شما هدایت می شوند بسیار مهم است.

اگر میخواهید لینک بیلدینگ انجام بدید یا لینک بخرید برای سایتتان خیلی دقت کنید که گوگل به عمر بک لینک های سایت شما توجه بسزایی دارد، به عنوان مثال ممکن است یک لینک خریداری کنید ولی تو ماه اول نتیجشو نبینید اما داخل 3 ماه بعدی لینک تاثیر خوبی روی سایت شما داشته باشد، بنابراین توصیه من این است که اگر قرار است تقلب کنید یا به قول خودمان لینک بخرید حتما سعی کنید لینک هایتان را برای یکسال یا بیشتر خریداری کنید و مطمئن باشید هرچقدر زمان بگذرد و عمر لینک های سایت شما افزایش پیدا کند در نتایج موتور های جستجو شاهد افزایش رتبه بیشتری هستید اما هیچوقت نباید لینک هایی رو خریداری کنید که توانایی پرداخت هزینه تمدیدش را نداشته باشید.

این بود مقاله فاکتورهای سئو – بخش ششم . امیدوارم از این مقاله استفاده کنید. بدرود

 

 

 

 

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!