دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

دلایل اجتناب کردن از افزونه ها و قالب های نال شده

خانه » آموزش وردپرس » آموزش امنیت وردپرس » دلایل اجتناب کردن از افزونه ها و قالب های نال شده

دلایل اجتناب کردن از افزونه ها و قالب های نال شده

سلام دوستان. شاید خیلی از شما ها در مورد افزونه ها و قالب های نال شده اطلاع داشته باشید اما اجازه بدید ببینیم افزونه ها و قالب های نال شده چه چیزهایی هستند و چرا باید از آن ها اجتناب کرد؟ قالب ها و افزونه های نال شده نسخه های کپی شده و سرقتی از محصولات پولی وردپرس هستند. در این مقاله دلایل اجتناب کردن از افزونه ها و قالب های نال شده را بررسی می کنیم.

دلایل اجتناب کردن از افزونه ها و قالب های نال شده

قالب ها و افزونه های نال شده چه هستند؟

قالب ها و افزونه های نال شده کپی افزونه و قالب های پولی وردپرس هستند که در اینترنت پخش شده اند. بسیاری از کاربران می گویند از آنجا که وردپرس و کارهای مربوط به وردپرس تحت لایسنس GPL هستند، پس کپی و توزیع آنها هیچ مشکلی ندارد. این جمله می تواند درست باشد اما هزینه زیادی برای افراد به جا می گذارد. نه تنها شرکت های خوب در زمینه وردپرس پول زیادی از دست می دهند، بلکه سبب از دست دادن امنیت و جامعیت سایت های استفاده کننده از قالب ها و افزونه های نال شده وردپرس می شود. بله کاملا درسته! اغلب استفاده از فالب ها و افزونه های نال شده سبب هک شدن سایت شما می شوند. حالا می خواهیم دلایل اجتناب کردن از افزونه ها و قالب های نال شده را به طور کامل بررسی کنیم.

1- امنیت

دلایل اجتناب کردن از افزونه ها و قالب های نال شده

افزونه ها و قالب های نال شده وردپرس به شدت برای امنیت سایت شما خطرناک هستند.

این محصولات نال شده به خاطر حاوی Malware بودن، شناخته شده هستند.

کدهای مشکوک موجود در این نوع محصولات می تواند از تزریق نصب و استفاده از همین محصولات در فایل های سایت شما تزریق و پخش شده و کار را برای شناسایی سخت کند و زمانی متوجه این موضوع خواهید شد که سایت شما هک شده است.

با هک شدن سایت حتی این امکان وجود دارد که شما اطلاعات مربوط به سایت خود را از دست بدهید. در آخر نیز با این اتفاق ممکن است از صفحه نتایج جستجو در گوگل نیز ناپدید شوید.

2- حریم خصوصی

دلایل اجتناب از افزونه ها و قالب های نال شده

افزونه ها و قالب های نال شده وردپرس دارای کدهای مخرب مختلفی پنهان شده در داخلش است. این کدها می توانند اطلاعات شما را بدزدند و در اختیار هکرها قرار دهند. اطلاعاتی از قبیل نام کاربری، ادرس ایمیل و رمز عبورتان. اگر شما یک فروشگاه انلاین یا یک سایت عضوگیری دارید ، ممکن است اطلاعات شخصی کاربرانتان نیز لو رود!

3- سئو 

دلایل اجتناب از افزونه ها و قالب های نال شده

استفاده از افزونه ها و قالب های نال شده می تواند سئو سایت شما را به طور کامل از بین ببرد.افزونه ها و قالب های نال شده ممکن است لینک های اسپم را به سایت شما اضافه کند و یا کاربران شما را بدزد و به سایت های خراب منتقل کند.این فعالیت ها با چشم انسان قابل دیدن و شناسایی نیستند چرا که این لینک ها داخل کدها خود را پنهان کرده اند. شما ممکن است وارد سایت خود شوید و به یک سایت مخرب انتقال داده شوید. اما موتورهای جستجو این موضوع را سریع شناسایی می کنند و سایت شما را جریمه خواهند کرد و رتبه شما را به شدت کاهش می دهند. بعضی مواقع ممکن است مجبور شوید ماه ها تلاش کنید تا رتبه سایت خود را بالا اورید و یا اینکه کلا یک سایت جدید ایجاد کنید.

4- مسائل قانونی

دلایل اجتناب از افزونه ها و قالب های نال شده

افزونه ها و قالب های نال شده اوپن سورس هستند ، اما تعدادی از ان ها لایسنس ترکیبی دارند و در واقعا پولی هستند. این به این معنی است که بعضی از قسمت های کدها تحت حمایت قانون کپی رایت هستند و اگر شما از افزونه ها و قالب های نال شده استفاده کنید،لازم است بدانید، اجازه قانونی برای انجام این کار ندارید. قالب های سرقتی وردپرس ممکن است باعث سرقت اطلاعات، توزیع غیرمجاز فایل های مخرب و مواردی از این قبیل شوند.

5- بروز رسانی

دلایل اجتناب کردن از افزونه ها و قالب های نال شده

بیشتر افزونه ها و قالب های وردپرس بعد از اپدیت شدن باگ هایشان را برطرف می کنند ، ویژگی های جدید اضافه می کنند و مسائل امنیتی را برطرف می کنند، اما افزونه ها و قالب های نال شده امکان اپدیت شدن را ندارند زیرا کلید لایسنس معتبر ندارند. پس بدون اپدیت جدید، سایت شما نسخه منسوخ شده اش را دارد و اصلا امن نیست. خود وردپرس به طور منظم نسخه های جدیدش را منتشر میکند و افزونه ها و قالب ها باید خودشان را با نسخه های جدید هماهنگ کنند.

6- پشتیبانی و مستندات

دلایل اجتناب کردن از افزونه ها و قالب های نال شده

حتی کاربران حرفه ای وردپرس به پشتیبانی و مستندسازی برای استفاده از قالب و افزونه های پولی ، نیاز دارند .توسعه دهندگان این محصولات زمان زیادی را روی پشتیبانی و مستند سازی برای کاربران خود می گذارند. آن ها همچنین از متخصصین پشتیبانی برای پاسخگویی به سوالات استخدام می کنند.

اگر شما از افزونه ها و قالب های نال شده وردپرس استفاده می کنید ،به خودتان مربوط است و دیگر نمی توانید در هنگام بروز مشکل از توسعه دهندگان کمک بگیرید.و همچنین به بخش مستندات و آموزش های مربوط به محصول نمی توانید دسترسی پیدا کنید.

7- دسترسی به قابلیت های جدید

دلایل اجتناب کردن از افزونه ها و قالب های نال شده

همانطور که قبلا بیان کردیم، افزونه ها وقالب های وردپرس به طور منظم اپدیت می شوند و این بروز رسانی ها قابلیت های جدیدی را به محصول اضافه می کند. اگر شما از یک محصول تقلبی استفاده میکنید دیگر نمی توانید اپدیت خودکار را بگیرید و دیگر نمی توانید به قابلیت های جدید دسترسی پیدا کنید.

این قابلیت ها سبب باعث بهبود سایت شما می شود و درامد بیشتری برای سایت شما می سازد.  اما با استفاده ازمحصولات سرقتی و نامطمعن ، شما از تغییرات جدید اعمال شده در محصول مذکور بی خبر خواهید بود و به روند استفاده از یک محصول بروز رسانی نشده و قدیمی ادامه خواهید داد.

8- استفاده های غیراخلاقی سبب نا امیدی در خلاقیت می شوند

دلایل اجتناب کردن از افزونه ها و قالب های نال شده

حالا ممکن است برخی از کاربران خرده بگیرند که این فقط بخش کوچکی از یک نرم افزار یا برنامه است و علت استفاده از محصول مذکور را عدم امکان تقبل مبلغ مورد نظر برای استفاده از محصول مذکور در زمان حال می دانند. اما همین بخش کوچک حاصل تلاش، مهارت، دانش و استعداد یک آدم است. با استفاده از یک محصول نال شده، شما به نوعی در حال محروم کردن توسعه دهنده مذکور از حق و حقوقش هستید.

توسعه دهندگان فقط زمان برای کدنویسی نمیگذارند ، آن ها همچنین برای پشتیبانی ، مستندسازی ، ایجاد یک سایت، استخدام بخش پشتیبانی و صرف هزینه زیاد برای انجام کسب و کارشان ، وقت می گذارند. بنابراین استفاده از نرم افزارهای نال شده به کسب و کارشان لطمه وارد می کند وسبب از دست دادن سرمایه می شود.

این بی اخلاقی ها ممکن است در نهایت سبب ناامید کردن توسعه دهندگان از نوشتن محصولات جدید شود محصولاتی که شاید بتوانند به میلیون ها نفر سود برسانند.

9- فراوانی جایگزین های رایگان

دلایل اجتناب کردن از افزونه ها و قالب های نال شده

هیج دلیل قانع کننده ای برای استفاده از افزونه ها و قالب های نال شده نیست. مهم نیست چه قالب یا افزونه ای را انتخاب میک نید همیشه یک یا چند جایگزین رایگان وجود دارد. در حقیقت بسیاری از افزونه های پولی وردپرس دارای نسخه رایگانی هستند که امکانات محدودتری نسبت به نسخه پولی دارند اما می توانند تا حدی نیاز شما به آن افزونه را رفع کنند. برای مثال نیاز به فرم تماس دارید؟ می توانید از نسخه رایگان WPForms Lite استفاده کنید. نیاز به Google Analytics دارید؟ می توانید از نسخه رایگان MonsterInsights استفاده کنید.

WordPress.org دارای هزاران افزونه و قالب رایگان برای استفاده در وردپرس است. بعضی از آنها حتی از بسیاری از محصولات پولی موجود نیز بهتر هستند. از همه مهمتر، شما می توانید از آنها بدون اینکه مرتکب عمل خلاف قانونی شده باشید و یا باعث پایمال شدن حق و حقوق توسعه دهندگان، استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم  ابزارهای تست امنیت سایت را از دهکده وردپرس بخوانید.

بدرود.

 

 

 

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!