دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

معرفی برخی افزونه ها و ابزارهای سئو

خانه » آموزش وردپرس » آموزش سئو وردپرس » معرفی برخی افزونه ها و ابزارهای سئو

معرفی برخی افزونه ها و ابزارهای سئو

با سلام خدمت کاربران عزیز دهکده وردپرس. امروز با معرفی برخی افزونه ها و ابزارهای سئو وردپرس در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.

سئو در وب سایت ها نقش مهمی دارد و افزونه ها و ابزارهای سئو بسیاری وجود دارد که برای بهینه سازی سئو وردپرس کمک کند.  در این مطلب تعدادی از این افزونه ها و ابزارهای سئو را به صورت مختصر جهت آشنایی معرفی می کنیم .

معرفی برخی افزونه ها و ابزارهای سئو

معرفی افزونه های مهم سئو وردپرس

 

علت نیاز به نصب افزونه های سئو در وردپرس:

اگر می خواهید صفحات سایت خود را که با سیستم وردپرس ایجاد کرده اید برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنید و با این کار در سئو داخلی سایت خود قدم مثبتی را بردارید و بتوانید بازدید کنندگان بیشتری را از طریق موتورهای جستجوگر به سایت خود جلب کنید می توانید علاوه بر امکانات پیش فرض وردپرس و پوسته های آن برای سئو از افزونه هایی که برای این کار نیز ساخته شده اند استفاده کنید.

 

معرفی برخی افزونه ها و ابزارهای سئو

افزونه اول : افزونه سئو  Yoast SEO WordPress

سئو وردپرس

این افزونه یکی از پر طرفدارترین افزونه های سئو وردپرس می باشد که بسیار مورد استفاده کاربران قرار می گیرد ، شما می توانید با استفاده از این افزونه تمامی نیازهای سئو وب سایت تان را حل نمایید. شما با استفاده از این افزونه می توانید برای هر مطلب وب سایت تان عنوان سئو ، توضیحات سئو و کلمات کلیدی مورد نظر را وارد نمایید.

 

مزیت های افزونه Yoast SEO WordPress

  • مطابق با آخرین الگوریتم های گوگل تغییر یافته است.
  • سازگار با شبکه های اجتماعی.
  • دارای سیستم آنالیز برای مشاهده وضعیت سئوی پست ها (این افزونه دارای آنالیزگر حرفه ای است که با توجه به الگوریتم های سئو ، وضعیت سئوی هر نوشته را مشخص می کند.)
  • قابلیت ساخت سایت مپ با امکان معرفی تصاویر(سایر سایت مپ ساز های وردپرس امکان ثبت تصاویر را به گوگل نمی دهند اما با سازنده نقشه سایت افزونه wordpress seo bo yoast می توانید تصاویر سایت خود را نیز به گوگل معرفی کنید.)
  • قابلیت تغییر در Rss سایت(امکان ایجاد تغییرات در متن و لینک های خبرخوان آر اس اس سایت شما را می دهد)

 

افزونه دوم : ابزار سئو وردپرس Google Keyword Planner

سئو وردپرس

با استفاده از این افزونه می توانید کلمات کلیدی را به راحتی انتخاب نمایید و فقط کافی است که شما کلید اصلی متن خود را پیدا کنید و تا لیستی از ایده های کلمات کلیدی را دریافت نمایید  البته استفاده از این نرم افزار برای ایران به خوبی امکان پذیر نیست .

 

افزونه سوم : ابزار سئو وردپرس SEOquake

سئو وردپرس

این افزونه قابلیت استفاده در مرورگرهای مختلفی را دارد که شما می توانید از این افزونه اطلاعات مهمی را در زمینه های آخرین به روز رسانی ، چگالی کلمات کلیدی ، رتبه الکسا و … را ارائه می دهد.

مزیت های افزونه  سئو وردپرس SEOquake

  • یکی از مزیت های منحصر بفرد این افزونه قابلیت نمایش اطلاعات وب سایت وردپرس در نتایج گوگل و خروجی گرفتن اطلاعات آن است.
  • نمایش اطلاعات و پارامتر های سئو در صفحه نتایج جستجو گوگل می باشد. و بعد از جستجو شما پارامتر های سئو را زیر لینک حاصل از جستجوی خود خواهید دید.

 

افزونه چهارم : افزونه سئو وردپرس Broken Link Checker

با استفاده از این افزونه می توانید لینک های خراب را پیدا کرده و لینک های شکسته وب سایت خود ترمیم کنید.اگر در هنگام انتقال وبسایت به هاست دیگر و یا تغییر دامنه ی سایت با خراب شدن لینک ها و نمایش ندادن تصاویر مواجه شدید بدون هیچ گونه نگرانی می توانید با این افزونه بازگردانی کنید.

سئو وردپرس

 

افزونه پنجم : ابزار سئو وردپرس Open Site Explorer

سئو وردپرس
یکی از سایت های جهانی که در سئو حرف اول را می زند سایت Moz می باشد و از معتبرترین منابع برای یادگیری سئو می باشد ، علاوه بر این که این سایت از منابع معتبر در اموزش سئو می باشد ، ابزارهای ارزشمندی را در اختیار وب مشتران قرار می دهد.

نکته : مزیت این افزونه این است که شما می توانید با استفاده از آن ، پروفایل بک لینک رقیبان خود را بررسی نمایید و یکی از معایب این افزونه هم این است که بروز رسانی ضعیف ان باعث می شود که برخی از لینک ها را شناسایی نکند .

 

افزونه ششم : ابزار سئو وردپرس SEMRush

سئو وردپرسسئو وردپرس

SEMRush به کمک آن می توانید سایت خود و یا رقیبتان را آنالیز و از جنبه های مثبت و منفی برای بهبود سایت خود در مقابل سایت رقیبتان استفاده کنید.

 

افزونه هفتم : ابزار سئو وردپرس Keyword Tool

سئو وردپرس

Keyword Tool یکی دیگر از ابزارهای رایگان پیدا کردن کلمه ی کلیدی در حال حاضر می باشد. این سایت به شما این امکان را می دهد که یک کلمه ی کلیدی را بر اساس زبان مورد نظر وارد کنید و آن را جستجو کنید تا به شما یک لیست از کلمات کلیدی را پیشنهاد بدهد.

نکته: این سایت همچنین به شما پیشنهاد کلمات کلیدی از YouTube، Bing و and App Store را نیز می دهد.

 

افزونه هشتم : افزونه سئو وردپرس All in One SEO Pack Pro

سئو وردپرس

این افزونه همانند Yoast SEO است که هر دوی پلاگین ها دارای ابزارها و قابلیت های مازاد مشابه و بسیار قدرتمندی می باشند  اما برخی از قابلیت های  All in One SEO Pack Pro به صورت پیش فرض فعال سازی نشده اند و نیاز است که به صورت دستی فعال سازی شوند.

 

دوستان همراه مقاله معرفی افزونه ها و ابزارهای سئو به پایان رسید ، و این مقاله آموزشی صرفا جهت معرفی افزونه های سئو وردپرس بود. امیدواریم که استفاده لازم را برده باشید با مقاله های بعدی در رابطه با آموزش سئو در وردپرس همراه ما باشید.

 

ناشر محصول

farzaneh sabry

farzaneh sabry

سلام.من یکی از اعضای تیم دهکده وردپرس هستم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!