دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

فاکتورهای سئو – بخش اول

خانه » آموزش سئو » فاکتورهای سئو – بخش اول

فاکتورهای سئو – بخش اول

فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت و رعایت آنها در وب سایت تاثیر بسیار مطلوبی در نتایج گوگل برای سایت شما دارد. سایتهای زیادی برای معرفی این فاکتورها وجود دارند اما در این وبلاگ سعی کردیم نکات را به طور جامع توضیح دهیم که شما با رعایت این فاکتور ها میتوانید سئو و بهینه سازی سایتتان را به صورت قابل توجهی بهبود بخشید و می توانید با دانستن این نکات هر سایتی را بهینه سازی کنید و تعداد بازدید کنندگان سایت را بالا و در نتیجه به فروش بالایی برسید.

توجه کنید به دلیل طولانی بودن مطلب سعی کردیم آن را در چندین مطلب به شما کاربران دهکده وردپرس ارائه دهیم. لطفا مطالب را دنبال کنید.

فاکتورهای سئو

فاکتورهای سئو

 

 

در ابتدا به بررسی 10 نکته طلایی پایه های سئو و بهینه سازی وب سایت محسوب می شوند می پردازیم.

1- معماری سایت یا انتخاب cms مناسب

انتخاب سیستم مدیریت محتوا مناسب اولین گام موفقیت در بهینه سازی سایت محسوب می شود رقابتهای زیادی بین سیستم های مدیریت محتوا وجود دارد اما پر استفاده ترین آنها وردپرس دروپال و جوملا هستند. اکثر این cms ها از نظر معماری کدنویسی استاندارد ساخته شده اند و دارای برنامه نویسان و توسعه دهندگان بسیار حرفه ای هستند که همواره در حال توسعه این سیستم ها هستند. اما سوال بسیاری از کاربران این است وردپرس یا جوملا؟  این نکته را در نظر بگیرند که سایت هایی که با وردپرس راه اندازی می شوند معمولا سایت هایی هستند که تصمیم به تولید محتوا و ارائه مقالات دارند و با افزودن چند افزونه به سئو وردپرس و ارائه محتوا های تخصصی مسلماً از سایت های جوملایی که برای شرکت ها ساخته می شوند و طی سالیان دراز آپدیت نمی شوند قوی تر هستند، اما جوملا هم میتواند سئوی خوبی داشته باشد در صورتی که خیلی حرفه ای کار کنید و تکنیکهای بسیاری را درباره بهینه سازی در جوملا یاد داشته باشید. من در این مطلب به شما استفاده از وردپرس را توصیه میکنم زیرا دارای مدیریت بسیار آسان و لذت بخشی است معمولا استاندارد های سئو به صورت پیشفرض در وردپرس به خوبی رعایت شده اند که در نتیجه می توانید به سرعت به نتایج مطلوبی از سئو برسید.

2- بالا بودن سرعت سایت

برای بررسی و آنالیز سایت خود می توانید از سایت gtmetrix.com استفاده کنید و با وارد کردن آدرس سایتتان و کلیک برروی دکمه آنالیز نتایج سرعت سایت و برخی دیگر از عوامل بهینه بودن سایت خود را ببینید بهتر است زمان لود شدن سایت شما  کمتر از 5 ثانیه باشد و همچنین PageSpeed Score وب سایتتون باید بالاتر از 90 درصد و بر روی گرید A یعنی سرعت بالا باشد.

توجه داشته باشید که سرعت سایت یکی از مهم ترین فاکتور های بهینه سازی سایت و سئو محسوب میشود سرعت سایت شما همواره باید در وضعیت بسیار عالی باشد تا کاربران بتوانند به راحتی به سایت شما دسترسی پیدا کنند و با رعایت کردن موارد دیگر بتوانید نتایج بهتری را حاصل کنید.

فاکتورهای سئو

3- انتخاب هاست مناسب و همیشه در دسترس

دقت در انتخاب هاست از عوامل مهم بهینه سازی سایت محسوب می شود. شما نباید سایتتان را در هر سرور یا هاستی پیاده سازی کنید. هاست مناسب باید دارای پهنای باند بالا و پایداری بالایی باشد که سایت های اسپم روی سرور هاست نگهداری نشود و همچنین عوامل بسیاری دیگر در انتخاب هاست وجود دارد که می توانید آنها را بررسی کنید و مناسب ترین هاست را برای سایتتان انتخاب کنید.

4- جذب کاربر هدف

جذب کاربر هدف target visitor یکی از مهم ترین نکاتی است که برای بهبود سئو حتما باید رعایت شود. دقت کنید که سئو هیچ ارتباطی به رتبه الکسا ندارد. ممکن است سئو ی سایت شما خوب باشد اما رتبه ی الکسای سایت بالا باشد این اشتباه است که خیلی از سئو کار ها و مدیران سایت ها تمرکز خود را بر روی روش های قدیمی و تئوری بهینه سازی و افزایش رتبه منعطف کرده اند. در فرآیند سئو استاندارد تمرکز ما بر روی این است که کاربران هدف را به سایت هدایت کنیم (منظور از کاربران هدف، همان مشتریان سایت شما هستند که باعث افزایش درامد سایت می شوند) نه این که برای افزایش رتبه الکسا بخواهیم سیل انبوهی از بازدیدکنندگان که به کسب و کار ما هیچ ارتباطی ندارد را جذب سایت کنیم و بخواهیم سایتمان را بیهوده با کاربران نامرتبط شلوغ کنیم. هدف ما جذب کاربر هدف و افزایش درآمد است، پس رتبه الکسا در بهینه سازی سایت اثر ندارد، هدف کلی ما انتخاب کلمه کلیدی هدف و کاربران هدف و افزایش رتبه سایت خود در کلمه کلیدی هدف است که ازین طریق بتوانیم کاربران هدف را جذب سایت کنیم. یعنی اگر ما روزانه بتوانیم حتی 50 نفر کاربر هم از موتور های جستجو دریافت کنیم اما این کاربران همان کاربران هدف یا خریداران واقعی محصول ما باشند در پروژه سئو موفق شده ایم.

5- انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایتتان

جهت بهینه سازی وب سایت باید کلمات کلیدی مناسب برای سایتتان انتخاب کنید، کلمات کلیدی را طوری انتخاب کنید که توسط کاربران جستجو می شوند.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب همواره از ابزار های مهمی است که میتواند به شما کمک کند انواع کلمات کلیدی و میزان رقابتی بودن آن ها رو در موتور های جستجو بیابید و برای این کار می توانید از ابزار گوگل Google Keyword Planner استفاده کنید برای استفاده از این ابزار نیاز به فیلترشکن دارید  دقت کنید که این یکی از ابزار های گوگل می باشد با استفاده از این ابزار می توانید میزان رقابت و تعداد جستجو های هر کلمه رو اندازه گیری کنید و در نتیجه تبلیغات خود را در گوگل شروع کنید این ابزار مناسب افرادی است که میخواهند در گوگل تبلیغات کلیکی یا google adwords انجام دهند استفاده از این ابزار کمی پیچیده است که می توانید آموزشهای مرتبط با این ابزار را در گوگل سرچ کنید.

فاکتورهای سئو

 

6- تولید محتوای جذاب برای کاربران

گذاشتن محتوای جذاب در سایت می تواند کاربر را هیجان زده کند تا مطالب شما را با دقت مطالعه کند و مدت زمان بیشتری در سایت شما باشد و این یک امتیاز مثبت برای سئو می باشد که کاربر دیرتر سایت شما را ترک کند. و فقط در این صورت است مطلب شما برای کاربر جذاب و مفید است و ممکن است مطلب را در بسیاری از شبکه های اجتماعی برای دوستان به اشتراک بگذارد و به همین ترتیب سایت شما هر روز اعتبار بیشتری به دست می آورد شما برای تولید محتوای جذاب و مفید کاربر نیاز دارید که تکنیک هایی را یاد بگیرید که نتایج مطلوبی برای سایت شما داشته باشد. برای گذاشتن محتوا در سایت بهتر است در این زمینه آموزشهایی ببینید و از کپی کردن مطالب از سایتهای دیگر استفاده نکنید.

7- استفاده از ویدئو ها در وب سایتتان

اگر در سایتتان از ویدئوها استفاده کنید گوگل ارزش دوچندانی برای شما قائل میشود، از طرفی باوجود داشتن ویدئو در سایت کاربر مجبور نیست مقاله های طولانی را مطالعه کند و از طریق تماشای ویدئو سریعتر به نتیجه مطلوب برسد. اما متاسفانه در سایت های ایرانی به ندرت از ویدئو استفاده می شود. استفاده از ویدئو اخیرا برای بهینه سازی سایت به امری اجباری تبدیل شده است، در صورتیکه این در سایت های انگلیسی به تدریج استفاده می شود.

8- استفاده از شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری مطالب در بهینه سازی سایت و سئو تاثیر بسیار مطلوبی می گذارد و اگر به دنبال بالا رفتن سئو سایتتان هستید استفاده از شبکه های اجتماعلی برای سایت شما یک امر ضروری است تا بتوانید به کمک این شبکه های اجتماعی با کاربران تعامل راحتتر و بیشتری داشته باشید مطالب سایتتان را روزانه در این شبکه ها به اشتراک بگذارید.

9- برای جذب لینک با کیفیت، استراتژی داشته باشید.

برای بهبود در سئو می توانید از گذاشتن بک لینکها در سایت هایی با رتبه های بالا استفاده کنید اخیرا سوال خیلی از کاربر ها این است درخواست معرفی سایت برای خریداری بک لینک دارند. واقعا فکر کنید که اگه شما چندین لینک در سایت های مختلف قرار دهید و سئو سایت شما بهبود یابد آیا می توانید با همان لینک ها در ردیف های بالای گوگل برای همیشه باقی بمانید؟ خیر زیرا ممکن است رقیبتان هم در همان سایت هایی که شمالینک قرار داده اید لینک سازی کند و پس از مدتی رتبه ی بالاتری پیدا می کند. این روش ها مانند ساخت و خرید بک لینک دیگه در علم روز سئو، جایگاهی ندارد، شما باید برای ساخت لینک یک استراتژی حرفه ای داشته باشید، یعنی کاری بکنید که کاربران به طور خودکار در سایتهای دیگه به شما لینک بدهند. با این استراتژی های موفق می توانید تعداد لینک های سایتتان هر روز افزایش پیدا کند و هر روز اعتبار سایت شما در گوگل افزایش پیدا کند.

10- اجازه مشارکت کاربران در سایتتان

سایت باید قابلیت این را داشته باشد تا کاربران بتوانند در آن عضو شوند مشارکت کنند نظر بدهند اگر در سایت با کاربران تعامل برقرار نکنید سایت شما به هیچ وجه نمی تواند ترافیک بالایی از کاربران هدف را به سمته خودش جذب کند از کاربران سایتتان بخواهید در مورد سایت نظر بدهند کاربر را ایجاب کنید در مورد مطالب وبلاگ نظر بدهند. سعی کنید کاربران را به چالش بکشید تا برخی از کارها را آن ها به طور خودکار برای سایتتان انجام دهند. خلاق باشید و به رشد بازدید کننده ها و کاربران سایت کمک کنید.

 

ناشر محصول

محبوبه دادگر

محبوبه دادگر

محبوبه دادگر هستم. کارشناسی نرم افزار. کار تولید محتوا و طراحی سایت و سئو و بهینه سازی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

2 نظر! شما نظری ندارید؟!

  1. خوب بود اتفاقی از گوگل اومدم اینجا ولی خوب بود برای دوستم فرستادم اونم دنبالشه اونم بیاد ببینه

    ممنون که سرعت سایتتون بالاست برای این تو خیلی از سایتا رفتم ولی سرعت سایتشون بد بود خداروشکر که راحت چیزی که میخواستم پیدا کردم

    ممنون