دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس

خانه » آموزش وردپرس » ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس

ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس

سلام دوستان، شاید خیلی از شما عزیزان مثل من نویسنده باشید و بخواهید نوشته ی خوانایی داشته باشید. آیا تجربه نوشتن متفاوتی را داشته اید؟ آیا نیاز به یک ویرایشگر خوب برای نوشتن بهتر مطالبتان دارید؟ گوتنبرگ وردپرس ویرایشگر جدیدی است که قرار است در نسخه 5 وردپرس اضافه و رونمایی شود. یک ویرایشگر جدید و مدرن و سبک ، دارای قابلیت های جذاب و کاربردی که به راحتی می توانید با امکانات جدید اضافه شده پست های خود را در حالت های زیبا و متفاوت منتشر کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر راجب این ویرایشگر لطفا با ما در دهکده وردپرس تا انتهای این مقاله ، همراه باشید.

ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس

ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس

گوتنبرگ وردپرس چیست؟

گوتنبرگ وردپرس یک قابلیت و رویکرد جدیدی است که به ما اجازه می دهد پست ها را ویرایش کنیم، در واقع یک ویرایشگر مدرن و دارای قابلیت های جدید و کاربردی است که به اسانی می توانید با قابلیت های جدید پست های خود را ویرایش کنید و به حالت زیبا منتشر کنید.

نکته جالب و جدیدی که در گوتنبرگ با آن اشنا می شویم بلوک ها است . یک ویرایشگر بلوک مانند: پاراگراف ها،عنوان ها، تصاویر و ویدیوهای یوتیوب است. که همین باعث شده افراد زیادی سمت وردپرس بیایند و کار با آن را یاد بگیرند. در گوتنبرگ وردپرس علاوه بر بلوک ها، ظاهر جدیدی به بخش ویرایشگرها اضافه می شود، ظاهر جدید اغلب یک کپی از ویرایشگر متوسط است  و کمی بهتر از ویرایشگر مدرن به نظر می رسد.

در ویرایشگر جدید وردپرس ،علاوه بر امکانات که در بالا گفته شد ، یک تکنولوژی جدید برای وردپرس نیز ارائه شده است ، گوتنبرگ وردپرس از تعداد زیادی جاوا اسکریپت مانند، فرم ورک react  استفاده می کند.

مفهوم بلوک با خودش افزونه به همراه دارد . شما می توانید از تعداد زیادی افزونه در ویرایشگر مانند افزونه Advanced Custom Fields یا CMB2 استفاده کنید. این افزونه ها در جعبه های متا نگه داری می شوند . این جعبه ها در پایین و کنار ویرایشگر فعلی قرار دارند. در واقع گوتنبرگ وردپرس جعبه های متا را می خواهد تغییر دهد.

نکته ای که وجود دارد این است که نسخه فعلی گوتنبرگ وردپرس قابلیت دسترسی  در دو حالت  backend و frontend  دارد.

 

با کمک وردپرس شما می توانید قالب جذابی را خلق کنید البته اگر با html و  css اشنا باشید و نویسنده با انتشار پست های جالب به جذب مخاطب کمک می کند . نکته ای که در گوتنرگ وجود دارد شما با هر بار Enter زدن یک بلوک جدید ایجاد می کنید. خیلی از نویسندگان خیلی در مورد اینکه چرا پاراگراف جدید را باید شروع کنند نمی دانند به نظر من گوتنبرگ و قابلیت بلوک باعث می شود بیشتر به این نکته توجه کنند و درباره ساختار متن خود فکر کنند.

مزایای افزونه گوتنبرگ وردپرس

  • پست ها سازگارند و شورت کد ها هنوز کار می کنند
  • user-friendly تر است
  • قابلیت افزودن بلوک

گوتنبرگ 3 فاز دارد:

مرحله اول بیشتر تمرکز دارد تا در نسخه وردپرس 5 بماند و بلوک ایجاد کند و برای ادیت پست ها بکار گرفته شود. مرحله اولیه بیشتر روی محتوا تمرکز دارد. استفاده از بلوک ها به شما کمک می کند تا مطالبتان بدون توجه به گزینه های دیگر پیکربندی دیده شود. که در نهایت به کاربران در فهم محتوا کمک خواهد کرد.

این ویژگی ها  راه را برای مراحل دو و سه برنامه ریزی شده برای اینده هموار می کند و از پست ها قراتر می رود و به قالب و در نهایت سفارشی سازی می انجامد.

در نهایت،گوتنبرگ وردپرس فرصت های جدید برای پلاگین ها و توسعه دهندگان قالب ها ایجاد خواهد کرد تا به راحتی به کاربران تجربه جذاب و بصری جدیدی را، ارائه دهد.

برای مطالعه سایر مطالب می توانید به دهکده وردپرس سر بزنید. بدرود

 

دانلود

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!