دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR

خانه » پلاگین وردپرس رایگان » پلاگین کاربردی وردپرس » دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR

دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR

با سلام . در طی اخبار اعلام شده شاید تحریم نقشه گوگل علیه کاربران ایرانی (دامنه های IR) را شنیده باشید . در این تحریم دامنه هایی با پسوند IR به نقشه گوگل یا همان API دسترسی نخواهند داشت .  در این نوع تحریم دامنه‌هایی که پسوند IR دارند نمی‌توانند دسترسی به API های گوگل داشته باشند. بیشترین مشکلی که این موضوع برای کاربران ایرانی ایجاد می‌کند دو موضوع است:

  • کاربرانی که در وب‌سایت اینترنتی خود نقشه گوگل استفاده کرده‌اند
  • کاربرانی که در اپلیکیشن های موبایلی از خدمات نقشه گوگل یا API های گوگل استفاده می‌کنند مانند تاکسی‌های اینترنتی.

بنابراین در این نوشته نحوه دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR را بررسی می کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR

دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR

البته توجه داشته باشید کسب‌وکارهایی که دارای دامنه‌های .com و دیگر دامنه‌های غیر ایرانی هستند این مشکل را ندارند. در این مقاله ما قرار است برای رفع مشکل عدم نمایش گوگل مپ در سایت دو روش ارائه بدهیم که هم کاربران وردپرسی بتوانند از این روش‌ها استفاده کنند و هم کاربران غیر وردپرسی.

API چیست؟

قبل از اینکه به روش دور زدن تحریم گوگل مپ بپردازیم باید با مفهوم API ها آشنا شویم. به صورت مختصر باید بگویم API که مخفف Application programming interface است، یعنی رابط برنامه‌نویسی، رابط بین یک کتابخانه یاسیستم‌عامل و برنامه‌هایی است که از آن تقاضای سرویس می‌کنند. شما می توانید API گوگل مپ را در وب سایت یا سرویس خود داشته باشید که با استفاده از آن سرویس گوگل مپ را درون وب سایت خود داشته باشید و از آن استفاده کنید.

دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR

آشنایی با شرکت OpenLayers

در حالت عادی ما باید برای نمایش نقشه در سایت ابتدا یک api از گوگل بگیریم و بعد با قرار دادن آن در سایتمان استفاده کنیم. اما گوگل تنها شرکتی نیست که سرویس خدمات نقشه را ارائه میدهد. شرکت OpenLayers نیز خدمات ارائه نقشه را در اختیار کاربران قرار می دهد. این شرکت یک موتور یا engine برای نمایش نقشه ایجاد کرده که به صورت رایگان و بدون نیاز به API میتوانید از آن استفاده کنید.

1- رفع مشکل نقشه برای کاربران وردپرس

دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR

پیشنهاد ما استفاده از افزونه WP Google Maps است. شما می توانید با دریافت و فعال سازی این افزونه به راحتی و بدون نیاز به انجام کاری اضافی خواهید توانست نقشه محل شرکت خود را در سایت وردپرسی تان داشته باشید. این افزونه قابلیت پشتیبانی از دو نوع موتور نمایش نقشه را دارد: 1- موتور گوگل مپ 2- موتور OpenLayers. که ما در این مقاله روی قسمت دوم که برای دور زدن تحریم مورد نیاز است تمرکز می کنیم.

شما می توانید این افزونه را از انتهای مقاله دریافت کنید.

قابلیت های افزونه WP Google Maps

  • محبوب ترین افزونه نقشه گوگل در وردپرس
  •  استفاده همزمان از چندین مارکر
  •  نقشه های رسپانسیو
  •  دارای 9 تم رنگی مختلف ( اگر انجین شما گوگل باشد)
  •  قابلیت کشیدن و Drag کردن مارکر روی نقشه
  •  پشتیبانی از Streetview برای نقشه ها
  •  دارای ویجت نقشه
  •  تنظیم مقدار زوم پیش فرض
  •  پشتیبانی از نوشتن توضیحات مارکر

نکته مهمی که باعث شد از این افزونه استفاده کنیم این است که افزونه WP Google Maps از دو موتور گوگل و OpenLayers استفاده میکند. موتور گوگل نیاز به API دارد ولی موتور رایگان OpenLayers نیازی به آن ندارد. بعد از نصب و راه اندازی این افزونه به قسمت تنظیمات افزونه مطابق شکل زیر بروید و گزینه Map Engine را روی OpenLayers تنظیم کنید.

دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR

حالا می توانیم نقشه برای وب سایتمان ایجاد کنیم. در کنترل پنل وردپرس از قسمت ” نقشه ها ” وارد منوی اول یعنی نقشه ها شوید. حالا روی گزینه ” اولین نقشه من” کلیک کنید.

دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR

در این قسمت شما می توانید محل مورد نیاز خودتان را در نقشه مشخص کنید. اما قبل از اینکه شروع کنیم باید محل پیش فرض را که در پایین صفحه هست را حذف کنیم. مطابق شکل زیر این کار را انجام دهید. حالا نوبت این است که محل شرکت خودتان را در نقشه مشخص کنید.

دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR

مشخص کردن محل مورد نظر شما به راحتی و با کشیدن موس و زوم کردن انجام می شود. وقتی قصد داشتید محل مورد نظر خودتان را نشانه گزاری کنید کافی است تا یک بار روی نقشه کلیک راست کنید تا نشانه اضافه شود. نگران جا به جایی این نشانه نباشید چون این کار هم به راحتی انجام می شود. در نهایت روی گزینه save marker کلیک کنید.

از قسمت تنظیمات عمومی میتوانید تنظیمات اصلی شامل: تنظیم عرض و ارتفاع به همراه مقدار zoom را مشخص کنید. حالا کافی است تا کد کوتاه ایجاد شده توسط افزونه را در هر جایی از سایتتان استفاده کنید.

دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR

دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR

2- اضافه کردن نقشه خود گوگل با استفاده از دامنه کمکی

در روش قبلی بسیاری از امکانات خوب گوگل را نمیتوانستیم استفاده کنیم و اینکه ظاهر نقشه ما هم مانند نقشه گوگل زیبا نبود ، به همین علت ما در این روش برای دور زدن تحریم نقشه گوگل از کد نویسی با تگ HTML استفاده خواهیم کرد. تگ مورد استفاده ما iframe است که محتویات سایت های دیگر را در داخل سایت شما نشان می دهد و شما میتوانید در یک دامنه .com نقشه گوگل خود را بسازید و در دامنه .IR خود از این تگ استفاده کنید و نقشه را از سایت دیگری خود بخوانید .در این روش ما به دو چیز نیاز داریم:

1- داشتن نقشه گوگل آماده در یک دامنه غیر IR

2- اضافه کردن تگ iframe در سایت IR شما

روش کار خیلی ساده است. کافی هست تا کد زیر را کپی کنید و طول و ارتفاع مورد نیازتان را مشخص کنید. و آدرس مقصد خود را وارد کنید. نکته ای که اینجا باید بهش اشاره کنم این هست که اگر سایت IR شما از گواهی ssl استفاده میکند باید حتما سایت .com شما نیز از این گواهی استفاده کند.

 

حالا کافی است کد اصلاح شده را به صورت HTML خام در سایت خود قرار دهید. اگر ویژوال کامپوزر دارید میتوانید مانند عکس زیر این گزینه را انتخاب کنید.

دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR

مطلب دور زدن تحریم نقشه گوگل در دامنه IR به پایان رسید. در صورت وجود هرگونه سوال در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. موفق و سربلند باشید.

 

دانلود افزونه

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

یک نظر! شما نظری ندارید؟!