دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

نحوه رفع مشکل پیوند یکتا در وردپرس

خانه » آموزش وردپرس » آموزش بهینه سازی وردپرس » نحوه رفع مشکل پیوند یکتا در وردپرس

نحوه رفع مشکل پیوند یکتا در وردپرس

با سلام و عرض ادب. تنظیم پیوند یکتا در وردپرس و رفع محدودیت پیوند یکتا وردپرس یکی از مشکلاتی است که بیشتر برای کاربران فارسی زبان پیش میاد، چرا که در زبان‌هایی مثل فارسی و عربی آدرس بار به صورت ISO خونده می شوند که در نهایت لینک نوشته‌های شما به صورت کاراکترهایی که متشکل از اعداد، حروف لاتین و کاراکتر ٪ هستند تبدیل خواهند شد. درواقع آدرس یک نوشته شما به صورت کاملا عجیب غریب تبدیل خواهد شد. اما در این بین مسئله‌ای که وجود داره اینه که وقتی شما یک عنوانی مثل”تنظیم پیوند یکتا در وردپرس و رفع محدودیت پیوند یکتا وردپرس” برای نوشته خود انتخاب می‌کنید در صورتی که پیوند یکتای شما روی نام نوشته تعیین شده باشد لینک نوشته ناقص شده و ممکن است به شکل”تنظیم-پیوند-یکتا-وردپرس-رفع-محدودی” در بیاید که هرچقدر هم روی دکمه ویرایش که در مقابل پیوند یکتا قرار دارد کلیک کنید تا ان را کامل کنید باز هم تغییرات اعمال نخواهند شد. در این نوشته قصد دارم درمورد نحوه رفع مشکل پیوند یکتا در وردپرس به شما اطلاعات بدهم. با ما همراه باشید.

نحوه رفع مشکل پیوند یکتا در وردپرس

نحوه رفع مشکل پیوند یکتا در وردپرس

برای رفع مشکل پیوند های یکتا در وردپرس شما باید به دنبال ماژول rewrite_module بگردید و سپس آن را فعال کنید :یک مشکل عمومی که امروزه در بسیاری از سایت ها دیده می شود مشکل پیوند یکتا می باشد که ممکن است در هر سایتی به وجود آید . این مشکل یکی از اساسی ترین مشکلات در زمینه وردپر است که با هرگونه تغییر در ساختار پیوند یکتا هر یک از ما با صفحه خطا یا همان ۴۰۴ مواجه خواهیم شد .

تنظیم پیوند یکتا در وردپرس و رفع محدودیت آن یکی از مشکلاتی است که بیشتر برای کاربران فارسی زبان یعنی هر یک از ما ممکن است ، پیش آید چرا که در زبان‌های فارسی و عربی آدرس بار به صورت ISO خوانده میشوند که در نهایت لینک نوشته‌ های شما به صورت کاراکتر هایی که متشکل از اعداد ، حروف لاتین و کاراکتر ٪  می باشند ، تبدیل خواهند شد و آدرس شما کاملا عجیب و غریب خواهد شد .

بسیاری از ما در ابتدا سایتی را بر روی لوکال یا WAMP یا XAMPP روی سیستم خود نصب می کنیم اما زمانی که پیوند های یکتا را تغییر می دهند تمام صفحات آنها با خطا ۴۰۴ مواجه می شود و هیچ کدام از صفحات آنها به درستی باز نمی شود.

تنظیم پیوند یکتا و رفع محدودیت ها

موارد مهمی که در پیوند های یکتا باید به انها توجه نمود جز موارد ضروری است . تا به حال با این مورد مواجه شده اید که پیوند یکتای شما به صورت نصفه و نیمه ثبت شده باشد و شما فکر کنید مشکل از وردپرس است و یا بگویید وردپرس باگ دارد . ولی باید بگوییم این کاملا اشتباه است چرا که دلیل این محدودیت تنها برای رعایت نکات SEO و بهینه سازی وب سایت نزد موتورهای جستجوگر مانند گوگل می باشد . وردپرس به صورت پیشفرض تعداد کاراکتر مجاز برای قرار گرفتن در پیوند یکتا را روی ۷۰ تنظیم کرده است چرا که در امر سئو وردپرس و بهینه سازی موتورهای جستجو بیشتر از این مقدار را نمی خوانند .

زمانی که شما از پیوند یکتای طولانی استفاده کنید با دو مشکل دیگر نیز مواجه خواهید شد

  • تایم اوت شدن مداوم سایت
  • مواجه شدن با خطاهای ۴۰۴

افزونه رفع محدودیت تعداد کاراکتر پیوند یکتا

افزونه ی  Longer Permalinks در مخزن وردپرس وجود دارد که با استفاده از این افزونه میتوانید تعداد کاراکترهای پیوند یکتا وردپرس را افزایش دهید. شما تنها باید افزونه را نصب و فعال سازی کنید چرا که افزونه دارای هیچ گونه تنظیماتی نمی باشد و به منوی پیشخوان شما گزینه ای اضافه نخواهد شد چرا که این افزونه به شما این امکان را خواهد داد تا ۳۰۰ کاراکتر در نامک نوشته قرار دهید .

 

دانلود افزونه

راه دیگر برای رفع این مشکل استفاده از فایل Functions.php قالب  می باشد که امکان رفع محدودیت تعداد کاراکتر پیوند یکتا وردپرس را در اختیار شما قرار می دهد برای این کار وارد پیشخوان وردپرس شده و سپس روی منوی نمایش> ویرایشگر کلیک کنید سپس فایل functions.php را ویرایش کنید و کد های زیر را به انتهای آن اضافه نمایید .البته توجه داشته باشید که قبل از هر کاری نسخه ی پیشتیبانی از سایت خود تهیه کرده باشید و در انتها بعد از افزودن کد فایل خود را ذخیره کنید .

function wpse52690_limit_length( $title, $raw_title, $context ) {
    //  filters
    if( $context != 'save' )
        return $title;
 
    //  vars
    $desired_length = 20; //number of chars
    $desired_words = 5; //number of words
    $prohibited = array(
        'the'
        ,'in'
        ,'my'
        ,'etc'
        //put any more words you do not want to be in the slug in this array
    );
 
    //  do the actual work
    // filter out unwanted words
    $_title = explode( ' ', $title );
    //if you want more than one switch to preg_split()
    $_title = array_diff( $_title, $prohibited );
    // count letters and recombine
    $new_title = '';
    for( $i=0, $count=count($_title); $i<$count; $i++ ) {
        //check for number of words
        if( $i > $desired_words )
            break;
        //check for number of letters
        if( mb_strlen( $new_title.' '.$_title[$i] ) > $desired_length )
            break;
 
        if( $i != 0 )
            $new_title .= ' ';
        $new_title .= $_title[$i];
    }
 
    return $new_title;
}

 

رفع مشکل پیوند های یکتا وردپرس و خطای ۴۰۴ در لوکال

رفع مشکل پیوند یکتا با استفاده از چند خط کد در .htaccess

اگر این مشکل براساس مشکل ناشی از ساختار هاست به وجود آمده است میتوان این مشکل را با چند خط کد در .htaccess  قرار دهید حل کنید برای اینکار از htaccess استفاده می‌ شود اگر این فایل را نداشتید باید آن را ایجاد کنید و سپس کد های زیر را در آن قرار دهید .

RewriteEngine On RewriteBase / RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L]

سپس پیوند یکتا را تغییر دهید خواهید دید این مشکل به طور کامل رفع شده است .

رفع خطای ۴۰۴ پس از تغییر پیوند یکتا در وردپرس

همانگونه که می دانید این خطا به شدت در از دست دادن رتبه جستجو در موتورهای جستجوگر تاثیر گذار است . شما به راحتی قادر به تغییر و تبدیل لینک‌های قدیمی به لینک‌های جدید هستید تا این مشکل را به راحتی رفع کنید .

تنظیم سند لینک‌های یکتا و URLهای شما

شما باید تنظیمات لینک‌های یکتای خود را در ذهن داشته باشید پس از آنها اسکرین شات بگیرید یا آنها را یادداشت کنید. توجه داشته باشید چنانچه شما از تنظیمات پیش فرض (default) استفاده می‌کنید باید مراحلی را انجام ندهید که ما آنها را به شما خواهیم گفت . هم‌چنین برخی از URL جاری را برای تست کردن مد نظر داشته باشید .

نحوه رفع مشکل پیوند یکتا در وردپرس

ساخت کدهای تغییر مسیر لینک‌ها در وردپرس

این مرحله را در صورتی که از تنظیمات پیش فرض استفاده می کنید لازم نیست ، انجام دهید . به آدرس داده شده رفته و  فرم کوتاهی که در این آدرس نمایش داده شده است را با اطلاعات سایت خود پر کنید.

نحوه رفع مشکل پیوند یکتا در وردپرس

سپس کدی در اختیار شما قرار می گیرد که باید آن را کپی کنید  .

نحوه رفع مشکل پیوند یکتا در وردپرس

تعویض تغییرات لینک‌های یکتا در وردپرس

تنظیمات لینک‌های یکتا را به “نام نوشته” (post name) تغییر دهید و تنظیمات را ذخیره کنید. پس از این مرحله خطای ۴۰۴ را برای لینک‌های قدیمی خود دریافت خواهید کرد و نتایج حوتور های جستجو برای شما به صورت خطای  ۴۰۴ نمایش داده می شود .

نحوه رفع مشکل پیوند یکتا در وردپرس

اجرا کردن کد

در این مرحله خطای ۴۰۴ برطرف خواهد شد ولی این مرحله نیز مانند مرحله دو چنانچه از تنظیمات پیش فرض استفاده می کنید می توانید انجام ندهید .

فایل ” htaccess. ” قالب وردپرس خود را ویرایش کرده و کد های بخش ساخت کدهای تغییر مسیر لینک‌ها در وردپرس
را در این بخش قرار دهید این کد ها را دقیقا بعد از عبارت “END WordPress#” قرار دهید و فایل را ذخیره کنید.

نحوه رفع مشکل پیوند یکتا در وردپرس

تست کردن URLهای وردپرس

در چنین مرحله ای باید URLهای مرحله ی اول که گفته شد مد نظر داشته باشید را تست کنید تا مطمئن شوید که انها سالم هستند همچنین می‌توانید همان URL ها یا سایت خود را در موتور های جستجو ، جست و جو کنید و عملکرد صحیح تغییر مسیر را تماشا کنید .

پیوند های یکتا مهم هستند چرا که آدرس صفحه و مطالب شما می باشند برای آنکه بتوان کاربر را بهتر جلب کرد علاوه بر رفع مشکل آنها باید به ساده ترین روش دسترسی را برای کاربران ایجاد کرد تا بتوانند به سادگی به صفحه ای که قبلا رفته اند یا ترتیبی که ما چیده ایم دست پیدا کنند برای مثال برای سایت های خبری پیشنهاد میشود در پیوند یکتا از تاریخ نیز استفاده کنند تا کاربران با توجه به آدرس صفحه متوجه تاریخ انتشار آن نیز شوند.

نحوه رفع مشکل پیوند یکتا در وردپرس را با هم بررسی کردیم. درصورت وجود هرگونه مشکل و ابهام با ما در میان بگذارید. بدرود.

 

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

2 نظر! شما نظری ندارید؟!

  1. سلام کجا باید دنبال rewrite_moduleباید بگردیم ؟ نامک سایت من به اعداد و علامت سئوال و … تبدیل میشه …. چکار کنم ؟
    تشکر

  2. بازتاب: مشکل در باز نشدن صفحات با پیوند یکتا | وی میزبان ایرانیان