دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

رفع خطای “پوشه هدف از قبل موجود است” در وردپرس

خانه » آموزش وردپرس » آموزش بهینه سازی وردپرس » رفع خطای “پوشه هدف از قبل موجود است” در وردپرس

رفع خطای “پوشه هدف از قبل موجود است” در وردپرس

با سلام. در سیستم مدیریت محتوای وردپرس خطاهای مختلفی وجود دارد. یکی از این خطاها که ممکن است با ان روبرو شوید، هنگام نصب افزونه یا قالب باخطای Destination folder already exists یا خطای “پوشه هدف از قبل موجود است”، می باشد. این خطا جزو رایج ترین خطاهایی است که کاربران وردپرسی با آن مواجه می شوند. در این مقاله نحوه عیب یابی و  رفع خطای “پوشه هدف از قبل موجود است” در وردپرس ، را به شما اموزش می دهم. لطفا با ما همراه باشید.

رفع خطای “پوشه هدف از قبل موجود است” در وردپرس

رفع خطای “پوشه هدف از قبل موجود است” در وردپرس

علت خطای “پوشه هدف از قبل موجود است” در وردپرس چیست؟

خطای “پوشه هدف از قبل موجود است” در هنگام آپلود قالب یا افزونه وردپرس در هاست بوجود می‌‌آید و مانع آپلود فایل موردنظر شما می‌شود. اولین دلیلی که ممکن است سبب این مشکل شود، وجود فایل zip یا فایل افزونه با نام یکسان با نام فایل موردنظر شما باشد که این خطا به شما نمایش داده می‌شود. برای اطمینان حاصل کردن از عدم وجود چنین فایلی وارد پوشه قالب یا افزونه در هاست شوید و بررسی کنید تا چنین فایلی در آن محل وجود نداشته باشد. در صورت وجود آن می‌توانید، نام آن را تغییر داده یا از پوشه مقصد حذف کنید.  دو علت اصلی خطای پوشه ی هدف از قبل موجود است:

۱- قالب یا افزونه ناقص نصب شده است.

۲- پوشه ی قالب یا افزونه ناقص حذف شده است.

برای رفع این خطا  باید بررسی کرد که آیا افزونه یا قالب مورد نظر روی وردپرس نصب هست یا خیر. اگر افزونه یا قالب مورد نظر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب نباشد اما همچنان خطای “پوشه هدف از قبل موجود است” را مشاهده می‌کنید یعنی این پوشه هنوز در دایرکتوری wp-content موجود است. به دو دلیل:

  1. حذف ناموفق: مورد مورد نظر شما قبلا نصب شده ولی به صورت کامل حذف نشده و همچنان یک پوشه با این نام در مسیر مورد نظر موجود است.
  2. نصب ناموفق: قصد نصب آن را داشته‌اید اما متاسفانه پروسه نصب به صورت کامل و موفق به اتمام نرسیده و به همین دلیل تنها پوشه‌ای با محتویات ناقص در مسیر ایجاد شده است.

به خاطر یکی از دو دلیل بالا، وجود پوشه‌ای همنام با قالب وردپرس یا افزونه‌ای که قصد نصب آن را دارید در مسیر موجود است. وجود این پوشه باعث بروز  خطای “پوشه هدف از قبل موجود است” شده است.

نحوه رفع خطای “پوشه هدف از قبل موجود است” در وردپرس

  1. برای رفع این خطا به مکانی که وردپرس را نصب کرده‌اید رجوع کنید.
  2. اگر قصد نصب افزونه وردپرس دارید به مسیر  wp-content / plugins و برای رفع خطا هنگام نصب قالب به مسیر wp-content / themes  رجوع کنید.

/public_html/example.com/wp-content/themes/

/public_html/example.com/wp-content/plugins/

در صفحه باز شده یک دایرکتوری همنام با افزونه یا قالب مورد نظر شما موجود است. آن را به طور کامل حذف کنید یا تغییر نام دهید.

رفع خطای “پوشه هدف از قبل موجود است” در وردپرس

پس از حذف دایرکتوری همنام به محیط  وردپرس رجوع کرده و مجددا به نصب افزونه یا قالب مورد نظر اقدام کنید. به همین راحتی خطای “پوشه هدف از قبل موجود است” برطرف شد.

امیدوارم مشکلتان با خواندن این مطلب حل شود. موفق باشید.

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!