دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

خانه » آموزش وردپرس » سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

درود . اگر یک سایت وردپرسی دارید که با چند نویسنده ان را مدیریت می کنید و یا سایتی برای مشتری خود ایجاد کرده اید، ممکن است بخواهید بخش پیشخوان وردپرس را برای کاربران خود سفارشی سازی کنید و همچنین بخواهید دسترسی سایر نویسندگان را محدود کنید. پس بطور کلی سفارشی سازی پیشخوان وردپرس را بوسیله افزونه Adminimize را به شما اموزش می دهم.

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

برای سفارشی سازی پیشخوان وردپرس افزونه Adminimize را به شما معرفی می کنم. با این افزونه براحتی می توانید بخش پیشخوان وردپرس را مدیریت کنید و بخش های اضافی و بدون استفاده آن را از دید کاربران با سطح دسترسی های مختلف مخفی کنید.

افزونه Adminimize بیش از 20000 نصب فعال داشته و توانسته امتیاز 4.8 را بگیرد. با استفاده از این افزونه می توانید بخش های منو ها و زیرمنو ها را فعال و غیرفعال کنید. توسط این افزونه فیلدهای متا هم متناسب با برگه یا نوشته قابل مدیریت است ، بخش های مختلف صفحه ارسال مطلب هم برای ادمین ها و غیر ادمین ها امکان ویرایش وجود دارد.

خصوصیات افزونه Adminimize:

  • مدیریت بخش های مختلف پنل پیشخوان وردپرس
  • مخفی کردن قابلیت های وردپرس متناسب با نقش کاربر
  • هماهنگی با افزونه های متاباکس
  • پشتیبانی از پست تایپ های سفارشی

نحوه نصب و کار با افزونه Adminimize:

برای نصب افزونه مورد نظر کافی است تا در منوی مدیریت وردپرس به بخش افزونه و سپس بخش افزودن مراجعه کنیم و کلمه Adminimize را جستجو کنیم . همچنین  لینک دانلود این افزونه را در پایان این مطللب در اختیار شما قرار می دهم.

بعد از نصب و فعالسازی افزونه ، باید وارد پنل پیشخوان شویم. گزینه Adminimize اضافه شده است. با انتخاب این قسمت وارد تنظیمات اصلی افزونه می شویم. همانطور که میبینید می توانید به بخش های مختلف دسترسی داشته باشید و منو و بخش مورد نظر را از پیشخوان وردپرس مخفی کنید.

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

در تصویر بالا لیست کلیه کارهای قابل انجام در وردپرس قابل نمایش است. امکان تغییر هر بخش وجود دارد. به این صورت که در هر بخش از سایت که قصد دارید تا برای نویسندگان و یا کاربرانی که دارای نقش کاربری مشترک، مدیرکل، ویرایشگر و… می‌باشند را از دسترسی و مشاهده آن جلوگیری کنید. کار با افزونه Adminimize راحت است و کافی است تا در صفحه تنظیمات افزونه ، بسته به افزونه ها و قالبی که روی وبسایت فعال می باشد با فعال کردن تیک گزینه منو و بخش مورد نظر آن را از پیشخوان وردپرس مخفی نمایید.

تنظیمات اصلی افزونه Adminimize :

  • Active Debug Helper: با فعال کردن این گزینه کاربران می توانند اطلاعات اضافه را در مرورگرشان ببینند.
  • Support Multiple Roles: این گزینه برای وقتی است که کاربری با چندین نقش در سایت وجود دارد می‌توانیم کاری کنیم که با انتخاب یک نقش کاربران هم‌ زمان روی نقش‌های دیگر کاربر هم اعمال شود.
  • Support bbPress Roles: برای اضافه کردن نقش‌های کاربری بزرگ‌ترین انجمن ساز وردپرس می‌توانیم از این گزینه استفاده کنیم.
  • Allow Page Access: این گزینه را فعال کنید تا اجازه دسترسی به صفحات پس‌زمینه را داشته باشید، حتی اگر آن را به کاربری با نقش مخفی اختصاص داده باشید.

تنظمیات دسترسی کاربران در افزونه Adminimize:

همانطور که گفتیم امکان دسترسی و عدم دسترسی کاربران وجود دارد.

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

در اینجا منوهای مربوط به بخش نوار مدیریت وردپرس را مشاهده می‌کنید که قادر خواهید بود تا هر بخش از آن را برای نقش کاربری خاصی مخفی و از دسترس خارج کنید.

اگر نمی خواهید تا کاربران بفهمند که شما از وردپرس برای وبسایت خود استفاده می‌کنید ، بخش‌های مربوط به مستندات، انجمن‌های پشتیبانی و غیره را که در پیشخوان وردپرس نشان داده می‌شود را مخفی کرده و با تغییر در ظاهر مدیریت به چیزی که دنبال آن هستید برسید.

انتخاب تم دلخواه برای کاربران در وردپرس

از دیگر قابلیت های این افزونه این است که می توانید ظاهر مدیریت و نوع رنگبندی مورد نظر خود را برای مخاطبین و کاربران تغییر دهید و سپس با مخفی کردن منوی انتخاب ظاهر دلخواه که در شناسنامه کاربران قرار دارد می توانید تم دلخواه را برای هر کاربر در پیشخوان موردنظر اعمال نمایید.

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

برای اینکار وارد قسمت Set Theme در تنظیمات افزونه شوید و از قسمت Admin Color Scheme تم مورد نظر خود را برای کاربر انتخاب کنید و گزینه آبی رنگ که با عنوان Set Theme نمایش داده شده است تغییرات خود را اعمال کنید.

درون‌ریزی و برون‌ریزی تنظیمات

از امکانات دیگر این افزونه این است که می توانید تنظیمات انجام شده را برون‌ریزی کرده و در سایت دیگری از آن استفاده کنید.

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

با برون ریزی افزونه یک فایل با فرمت jason. دریافت خواهید کرد که با دریافت ان فایل می توانید با درون ریزی تنظیمات اعمال شده در سایت دیگری به همین ترتیب عمل کنید.

با انتخاب گزینه Export یک فایل پشتیبان برای استفاده‌ های بعدی ساخته می‌شود، برای درون‌ریزی و استفاده در سایت دیگر فقط کافی است در همین بخش از طریق گزینه Choose File فایلمان را بارگذاری کنیم و روی دکمه Uplodad File And Import کلیک کنیم.

 

دانلود افزونه

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس به پایان رسید. برای مطالعه سایر مطالب به دهکده وردپرس سر بزنید. متشکرم

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!