دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

مبارزه با صفحه سفید مرگ در وردپرس

خانه » آموزش وردپرس » آموزش کار با وردپرس » مبارزه با صفحه سفید مرگ در وردپرس

مبارزه با صفحه سفید مرگ در وردپرس

اگر مدت طولانی با وردپرس کار کرده باشید و کاربر حرفه ای شده باشید ، حتما یک بار با این خطا مواجه شده اید. درهنگام کار با سایت ناگهان کل سایت سفید می شود و امکان دسترسی به پنل سایت و کلا امکان دسترسی به هیچ چیزی ندارید. قطعا ترس از دست دادن سایت خود را دارید و چون صفحه کاملا سفید است رفع عیب یابی خیلی دشوار می شود. در این نوشته قصد دارم راه های برطرف کردن مشکل صفحه سفید مرگ در وردپرس را به شما اموزش بدم. با ما همراه باشید.

مبارزه با صفحه سفید مرگ در وردپرس

مبارزه با صفحه سفید مرگ در وردپرس

معمولا این مشکل در زمان استفاده از کد php و خطاهای  آن یا کمبود و محدودیت حافظه به وجود می آید. اولین موردی که نیاز است  بررسی شود این است که آیا صفحه ی مدیریت نیز دچار این مشکل شده یا خیر. اگر بخش مدیریت پنل سایتتان فعال است پس به احتمال زیاد خطا از قالب یا افزونه است. صفحه ی سفید مرگ نمایش های مختلفی دارد . مثلا در مرورگر chrome به شکل زیر نمایش داده می شود:

مبارزه با صفحه سفید مرگ در وردپرس

حالا می خواهیم روش هایی برای مبارزه با صفحه سفید مرگ به شما معرفی کنیم.

تمام افزونه های سایت را غیرفعال کنید

در مرحله اول یک راه ساده برای مقابله با این خطا این است که افزونه های سایتتان را غیرفعال کنید.حال اگر به پنل مدیریت دسترسی دارید که به راحتی همه افزونه ها را غیرفعال کنید مانند تصویر زیر:

مبارزه با صفحه سفید مرگ در وردپرس

اما در شرایطی امکان دارد حتی به پنل نیز دسترسی نداشته باشید.! خونسردی خود را حفظ کنید. راه دیگری وجود دارد. به کمک FTP به سرور خود وصل شوید و نام پوشه افزونه ها را عوض کنید. مثلا پوشه plugin  را به plugins_new تغییر دهید. سایت را دوباره لود کنید تک به تک فولدر افزونه ها را بررسی کنید و در نهایت این پوشه را به نام قبلی تغییر دهید. مثلا قالب  ۲۰۱۷  قالب خوبی است. چنانچه به ادمین سایت دسترسی داشته باشید این کار ساده است اما اگر چنین دسترسی را ندارید باید با FTP به هاست متصل شده و پوشه ی Themeرا تغییر نام دهید. وبسایت شما به قالب پیش فرض بر می گردد.

اشکال زدا را فعال کنید.

درصورتی که مشکل حل نشد و باز هم صفحه سفید بود می توانید اشکال زدایی کنید . برای انجام این کار می بایست به فایل wp_config.php در هاست رفته و کد زیر را در آن جستجو کنید :

define( 'WP_DEBUG', false );

باید بجای کلمه false، کلمه true  بگذارید . اگر برطرف شد که چه بهتر درغیر این صورت مانند زیر عمل کنید:

مبارزه با صفحه سفید مرگ در وردپرس

 

با این کارخطاها را می بینید البته درست است که اینکار مشکل را برطرف نخواهد کرد اما راه خوبی برای رسیدن به حل آن را به ما می دهد . چنانچه هنوزافزونه ها و قالب را غیر فعال نکرده اید اگر خطا از سمت آنها باشد می توانید آن را مشاهده کنید. مثلا خطا می تواند به شکل زیر باشد:

Cannot redeclare get_posts() (previously declared in /var/www/html/wordpress/wp-includes/post.php:1874) in /var/www/html/wordpress/wp-content/plugins/my-test-plugin/my-test-plugin.php on line 38

 

 فضای میزبان را افزایش دهید.

ممکن است مشکل صفحه سفید به علت پر شدن حافظه مربوط باشد و باید فضای هاست خود را زیاد کنید. می توانید کد زیر را در فایل wp_config.php ببینید.

define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');

برای مشکل صفحه سفید مرگ در وردپرس می توانید از فایل htaccess در روت وردپرس استفاده کنید و کد زیر را در آن قرار دهید:

php_value memory_limit 64M

قالب سایت را با قالب پیش فرض وردپرس جایگزین کنید

اگر با روش های گفته شده مشکب صفحه سفید مرگ در وردپرس حل نشد، می توانید قالب فعلی سایتتان را با قالب پیش فرض وردپرس عوض کنید. برای انجام این کار باید فولدر قالب فعلی سایت خود را فایل پشتیبان پیدا کنید ، و قالب را حذف کنید . روش دیگر این است که وارد phpmyadmin در هاست خود شوید.و عبارات زیر را در wp_options تغییر دهید، سپس باید مقادیر جداول زیر را به twentyseventeen تغییر دهید.

  •  جدول template
  •  جدول stylesheet
  •  جدول current_theme

اگر با این کار مشکل شما برطرف شد، می توان گفت مشکل از قالب حودتان بوده است و باید برای شناسایی مشکل فایل functions.php مربوط به قالب را با دقت بررسی کنید.

برای مثال وجود فضاهای خالی در پایین این فایل یا وجود کدهای مخرب در این فایل، می تواند باعث ایجاد مشکل در سایت شما شوند.

یررسی سطح دسترسی

ممکن است مشکل صفحه سفید مرگ به علت کم بودن سطوح دسترسی باشد.احتمال آن کم است ولی باید درنظر گرفت:

  1. سطح دسترسی فایل ها باید حدودا ۶۶۴ باشد.
  2. فولدرها باید ۷۷۵  سطح دسترسی داشته باشند.
  3. فایل wp-config.php باید ۶۶۰ باشد.

اپدیت شدن خودکار را بررسی کنید.

ممکن است در هنگام به روز رسانی و یا پس از انجام به روز رسانی مشکلاتی دیده شود .اگر این مشکل صفحه سفید در سایت باشد شما باید به روت وردپرس رفته و چنانچه با فایل maintenance در Feel مواجه شدید آنرا حذف کنید و مجددا سایت را بررسی کنید.

این بود راهکارهایی برای مبارزه با صفحه سفید مرگ در وردپرس. ممنون از توجهتان.

 

 

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!