دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

وردپرس چیست ؟

خانه » آموزش وردپرس » وردپرس چیست ؟

وردپرس چیست ؟

سلام خدمت کاربران عزیز دهکده وردپرس. امروز تو این دهکده میخواهیم توضیح بدیم که وردپرس چیست ، از کجا آمده و به کجا میرود!

وردپرس چیست؟ وردپرس بهترین و محبوب ترین نرم افزار تحت وب برای مدیریت محتوای وبسایت (Content Management System: CMS) است که بر پایه زبان PHP و MySQL طراحی شده است و کاربران میتوانند به صورت رایگان از آن برای طراحی و مدیریت سایت خود استفاده نمایند. وردپرس در ادامه راه پروژهٔ موفق b۲ است که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت. نام وردپرس را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ (توسعه‌دهندهٔ اصلی وردپرس) پیشنهاد داد و از آن روز وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروف ‌ترین و پرکاربردترین ابزار طراحی سایت شده است.

وجود امکانات فراوان، در کنار قالب ها و پلاگین های متنوع وردپرس، باعث شده تا کاربران بتوانند تقریبا هر نوع سایتی را با آن طراحی کنند و از مزایای داشتن یک وبسایت حرفه ای با قیمت بسیار ناچیز و یا حتی رایگان بهره مند گردند! نصب و استفاده از وردپرس بسیار آسان بوده و به هیچ دانش فنی نیاز ندارد. به همین دلیل هر کسی میتواند به راحتی آن را دانلود و نصب کرده و سایت خودش را راه اندازی کند.

[ وردپرس چیست ؟ ]

وردپرس چیست

 

چه نوع سایت هایی را میتوانم با وردپرس راه اندازی کنم؟

انعطاف و توسعه پذیری بسیار بالای وردپرس، زمینه ساز طراحی هزاران قالب و پلاگین توسط افراد مختلف برای این سیستم شده است و همین انعطاف باعث شده که امروز بتوانیم انواع وبسایت های خبری، مجله ای، شرکتی، فروشگاهی، آموزشی، خدماتی و … را با آن طراحی کنیم. در واقع امروز میتوانیم طراحی یک وبلاگ ساده تا یک سیستم آموزشی یا فروشگاهی پیشرفته و یا یک سایت شرکتی جذاب و حرفه ای را از وردپرس انتظار داشته باشیم.

چرا از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کنم؟

برای طراحی سایت انتخاب های مختلفی در پیش دارید! استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده نظیر وردپرس، جوملا، پرستاشاپ، اوپن کارت و … و یا سفارش طراحی سایت اختصاصی به شرکت های طراحی سایت! ما اینجا دلایلی رو مطرح میکنیم که شما را قانع کنیم تا از وردپرس برای طراحی سایت خودتان استفاده کنید و یک وبسایت خارق العاده ایجاد نمایید :)

 

وردپرس چیست

 سیستمی کاملا رایگان!

یکی از ویژگی های محبوب وردپرس این است که یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است، به این معنی که شما می­‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود، نصب و استفاده کنید و یا به دلخواه تغییر دهید. در ضمن وردپرس یک سیستم open source است. به این معنی که دسترسی کاربر جهت ویرایش، سفارشی‌سازی و حتی مطالعه کدهای آن امکان‌پذیر است.

 

وردپرس چیست

آمار خیره کننده، نشان از تضمین کیفیت!

اگر سیستمی دچار نقص و یا دارای کیفیت پایین باشد، قطعا پیشرفت محسوسی نخواهد داشت! آمارها نشان میدهد هر روز تعداد کاربرانی که به خانواده وردپرس میپیوندند بیشتر میشود که این نشان کیفیت تضمین شده ی وردپرس است!

برخی آمار قابل توجه وردپرس مربوط به سال 2017:

27 درصد از کل وبسایت های اینترنتی در دنیا با وردپرس ساخته شده اند.

76.4 درصد از وبسایت هایی که با سیستم های مدیریت محتوای آماده (CMS ها) ساخته شده اند با وردپرس ایجاد شده است.

76.5 میلیون سایت با وردپرس ایجاد شده است.

وردپرس درآمد چند بیلیون دلاری را نسیب افراد مختلف در سطح جهان کرده است.

پلاگین های رایگان سایت wordpress.org بیش از 2 بیلیون بار (+2,000,000,000,000) دانلود شده اند.

وردپرس دارای بیش از 60,000 پلاگین رایگان در سایت wordpress.org است که میتوانید از آنها استفاده کنید.

کلمه های مربوط به وردپرس، بیش از 37 میلیون بار در ماه جستجو میشوند.

وردپرس از 72 زبان زنده دنیا پشتیبانی میکند.

تا کنون بیش از 250 نسخه از وردپرس به صورت آپدیت رایگان منتشر شده است.

تا کنون کاربران وردپرس را بیش از 60 میلیون بار دانلود کرده اند.

برگزاری سمینارهای وردپرس (WordCamp Events) در 41 کشور دنیا.

برگزاری نشست های تخصصی وردپرس (WordPress Meetups) در 58 کشور دنیا.

11.5 درصد از وبسایت های وردپرسی از گواهی امنیتی SSL استفاده میکنند.

20 درصد از کدهای وردپرس با javascript نوشته شده است که باعث توسعه پذیری اپلیکیشن های وردپرس در سایر پلتفرم ها نظیر اندروید میشود.

 

وردپرس چیست

یادگیری آسان بدون نیاز به دانش فنی

وردپرس توسط میلیون‌ها نفر استفاده می‌شود و تقریبا همه روزه افراد جدید با ایجاد نخستین وبسایت خود، به جامعه وردپرس می‌پیوندند. دلیل این­که مردم بیشتر به سمت کار با وردپرس گرایش پیدا می­‌کنند، امکان استفاده بسیار آسان از آن است. وردپرس دارای محیط کاربری بسیار آسان است که هر کسی میتواند به راحتی با آن کار کند. هرگاه سوالی هم داشته باشید، کافیست یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید تا تعداد زیادی از آموزش ها به صورت فیلم، صوت و متن به شما کمک کند. هر سولی داشته باشید به راحتی میتوانید جوابش را در اینترنت پیدا کنید بدون اینکه دانش تخصصی در رابطه با آن دشته باشید.

ما هم در دهکده وردپرس برای پیشرفت دانش پارسی زبانان، آموزش های وردپرس مختلفی را برای کاربران آماده میکنیم. شما میتوانید آموزش های وردپرس را در وبلاگ دهکده وردپرس دنبال کنید و با جستجو در سایت، مطالب مختلف را پیدا کنید.

آموزش های وردپرس

 

همچنین فیلم های آموزشی وردپرس را نیز به صورت رایگان در زمینه های مختلف ضبط کرده ایم که میتوانید از آنها نیز استفاده کنید.

فیلم های آموزشی رایگان

 

علاوه بر این، اگر نیاز به آموزش های تخصصی و حرفه ای تر دارید، فیلم های آموزشی پریمیوم را نیز برای شما آماده کرده ایم که استفاده از آنها سطح توانایی شما را بسیار افزایش میدهد و توصیه میکنیم از این فیلم ها نیز استفاده کنید.

 

فیلم های آموزشی پریمیوم، حاوی تکنیک های طلایی در زمینه طراحی سایت و سئو و کار با قالب های وردپرس میباشد که مشاهده این آموزش ها باعث ارتقا سطح توانایی شما میگردد و شما را در سطح وبمستران حرفه ای قرار میدهد.

 

مشاهده فیلم های آموزشی پریمیوم

 

وردپرس چیست

وجود هزاران قالب وردپرس آماده

اکثر افرادی که با وردپرس کار می­‌کنند، نه طراح هستند و نه برنامه‌نویس! در واقع بسیاری از افراد بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای و بدون آشنایی به هیچ زبان برنامه‌نویسی تحت وب، کار با وردپرس را آغاز می­‌کنند. دلیل این امر، این است که وردپرس دارای هزاران قالب رایگان و تجاری است که بیش از ۹۰ درصد نیاز کاربر و یا کارفرما را برطرف می­کند. قالب وردپرس به آسانی قابلیت سفارشی‌سازی دارد. زیرا بسیاری از آن ها دارای پنل تنظیمات هستند که به شما امکان تغییرات بسیار گسترده در سایت نظیر تغییر رنگ، چیدمان صفحه، تغییر محتوا و … را میدهند.

اگر به یک قالب وردپرس نیاز دارید، ما قالب های وردپرس رایگان را در وبلاگ دهکده وردپرس برای شما قرار داده ایم که میتوانید از بین صدها قالب وردپرس رایگان، قالب مورد نظرتان را بیابید و استفاده کنید.

قالب وردپرس رایگان

 

همچنین اگر به قالب های وردپرس حرفه ای با امکانات بیشتر و پشتیبانی ویژه نیاز دارید، قالب های پریمیوم وردپرس را نیز میتوانید در فروشگاه ما مشاهده و دانلود کنید.

 

 

دهکده وردپرس تمام قالب های خود را به صورت اوریجینال خریداری و عرضه میکند و همواره قالب ها را به نسخه جدید آپدیت مینماید تا از امکانات نسخه های جدید نیز بتوانید به صورت رایگان بهره مند گردید. علاوه بر این تیم پشتیبانی ما همواره در کنار شماست تا پاسخگوی سوالات شما باشد.

قالب های پریمیوم وردپرس

 

وجود هزاران پلاگین وردپرس آماده

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا با قابلیت انعطاف فوق‌العاده است بنابراین شما می­توانید آن را با افزونه‌ها توسعه دهید. درست مانند قالب‌ها، هزاران افزونه رایگان و تجاری نیز در دسترس شما برای استفاده وجود دارد. جالب است بدانید نه تنها این افزونه‌ها می‌­توانند قابلیت‌هایی را به وردپرس اضافه کنند، بلکه تعداد زیادی افزونه وجود دارد که می­‌توانند یک پلت فرم کاملا جدید را به وبسایت شما اضافه کنند. مثلا با نصب پلاگین ووکامرس، قابلیت و امکانات فروشگاهی به سایت شما اضافه میشود. یا با نصب پلاگین bbpress، میتوانید یک انجمن در سایت خود داشته باشید.

ما تعداد زیادی پلاگین وردپرس رایگان را در وبلاگ دهکده وردپرس برای دانلود شما قرار داده ایم که میتوانید از آن ها استفاده کنید و سایت خود را توسعه دهید.

پلاگین های رایگان وردپرس

 

و همچون قالب ها، تعداد زیادی پلاگین وردپرس پریمیوم را نیز در فروشگاه برای شما قرار داده ایم که به صورت پریمیوم و اوریجینال هستند و قابلیت های بیشتری برای سایت شما اضافه میکنند.

 

پلاگین های پریمیوم عرضه شده در دهکده وردپرس، همگی اوریجینال بوده و از بین بهترین پلاگین ها انتخاب و آماده شده اند. با استفاده از این پلاگین ها امکانات سایت خود را افزایش دهید.

پلاگین های پریمیوم وردپرس

 

سئو وردپرس

وردپرس و موتورهای جستجو – سئو

به طور کلی وردپرس به گونه ای ساخته شده است که از محبوبیت خوبی نزد موتورهای جستجو برخوردار است اما هرگز نباید فراموش کرد که توجه به سئو یا همان بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو (SEO -> Search Engine Optimization) بسیار حائز اهمیت بوده و توصیه ی اکید ما به کسانی که قصد استفاده از وردپرس را برای وب سایت خودشان دارند، این است که اگر افزایش میزان بازدیدها از طریق موتورهای جستجو برایتان اهمیت دارد، حتما کار طراحی سایت را به کسانی بسپارید که اطلاعات خوبی از سئو دارند.

نصب پلاگین های سئو برای بهبود سئوی سایت اکیدا توصیه میشود. از محبوب ترین افزونه های سئو میتوان به افزونه های Yoast Seo که دارای دو نسخه رایگان و پریمیوم است اشاره کرد. علاوه بر آن، افزونه های All in one seo و Premium seo pack نیز بهترین افزونه های سئو هستند.

شما میتوانید نسخه های رایگان و پریمیوم پلاگین های سئو را از وبسایت ما دانلود و نصب کنید.

پلاگین سئو رایگان

پلاگین سئو حرفه ای

 

 

همچنین اگر به مشاوره و خدمات تخصصی سئو نیاز دارید، متخصصان سئو در دهکده وردپرس آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. تجربه چندین ساله تیم ما در زمینه سئو، باعث شده تا بتوانیم تا سایت شما را به صورت تخصصی سئو کنیم. از مشاوران ما استفاده کنید.

خدمات تخصصی سئو

 

مدیریت آسان وردپرس

همانطور که می­‌دانید، سایت‌های پویا دارای مدیریت آسان هستند. وردپرس نیز دارای یک پنل مدیریت بسیار پیشرفته و آسان است و این امکان را به شما می‌دهد که همه چیز را از داخل پیشخوان مدیریت کنید. عملیات هایی مانند مدیریت محتوای سایت و نصب و آپدیت قالب ها و افزونه ها همگی به راحتی از داخل پیشخوان وردپرس انجام میشوند.

امنیت وردپرس

وردپرس برای یک فرد یا شرکت خاص نیست. صدها نفر از توسعه دهندگان از سراسر دنیا در توسعه و بهبود آن نقش مستقیم دارند، بنابراین همواره باگ ها و مشکلات امنیتی آن توسط افراد مختلف کشف و گزارش و رفع میشود.

اما با توجه به اوپن سورس بودن این سیستم، باز هم خطراتی در کمین آن است. درنتیجه باید با انجام اقدامات لازم، راه های نفوذ خرابکاران را مسدود کنید و امنیت سایت را افزایش دهید. روش های مختلفی برای افزایش امنیت سایت وجود دارد. مانند نصب برخی پلاگین های امنیتی و یا انجام برخی اقدمات بر روی فایل های اصلی سایت مثل پوشه wp-admin یا فایل wp-config و … . در هر صورت لازم است تا شما این اقدامات را برای افزایش امنیت سایت انجام دهید که برخی روش های آن را میتوانید با جستجو در گوگل پیدا کنید.

 

 

تیم امنیتی دهکده وردپرس با بهره گیری از چند سال تجربه بهترین کانفیگ امنیتی را برای سایت شما انجام میدهد. با مشاوران ما تماس بگیرید.

کانفیگ امنیتی دهکده وردپرس

 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با پاسخ این سوال که وردپرس چیست و چه استفاده هایی میتوان ار آن کرد آشنا کنیم. در حال حاضر وردپرس بهترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای سایت است که میتوانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید و سایت طراحی و مدیریت کنید. پیشرفت قالب های وردپرس به قدری زیاد بوده که قالب هایی که امروزه طراحی و کدنویسی میشوند بهترین امکانات را با راحت ترین شکل استفاده یعنی کشیدن و رها کردن المان ها در داخل صفحه، در اختیار شما قرار میدهند.

پس در انتخاب وردپرس شک نکنید …

تو این دهکده همراه ما باشید …

ناشر محصول

سجاد رجب پور

سجاد رجب پور

کارشناس مهندسی نرم افزار از دانشگاه صنعتی سجاد مشهد هستم و طراحی سایت و قالب وردپرس و اسکریپت های php رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!