دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

کد نوفالو چیست؟

کد نوفالو چیست؟

با سلام و خسته نباشید به همراهان همیشگی دهکده وردپرس. در این مقاله میخواهیم به یکی از مباحث مهم در طراحی سایت و سئو یعنی کد نوفالو و کارایی آن بپردازیم. در نتیجه اول از همه باید بدانیم که کدنوفالو چیست و چه کاربردی دارد.

در گذشته لینک های نوفالو برای بک لینک ها تاثیری نداشت اما کم کم با نوفالو شدن تمام لینک های خارجی سایت ها این نکته که لینک های نوفالو تاثیر ندارند رد میشود حتی شما وقتی در سایت هایی که به شما لینک داده اند میتوانید ببینید لینک های نوفالو هم وجود دارد.

کد نوفالو چیست؟

کد نوفالو چیست

کد نوفالو چیست؟

کد نوفالو که به صورت rel=”nofollow” تعریف می‌شود، یک کد در تگ‌های <a></a> است کد نوفالو (nofollow) به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که نباید به دنبال این لینک بروند. در واقع شما با استفاده از کد نوفالو (nofollow) به موتورهای جستجو خبر می‌دهید که این لینک نباید در محاسبه پیج رنک شما وارد شود ولی با این کار همچنان اجازه ایندکس این صفحات را به موتورهای جستجو می‌دهید. البته لینک نوفالو از صفحات شما به سایت‌های دیگر در پیج رنک آنها نیز بی تاثیر خواهد بود.

الگوی nofollow :

<a href=www.example.com rel=”nofollow”>Anchor Text</a>

Anchor Text : کلمه کلید سایت   و   www.example.com : آدرس سایت خود

 

کد نوفالو چیست

4 دلیل استفاده از کد نوفالو (nofollow):

جلوگیری از تکراری شدن محتوا:

اگر شما دو لینک متفاوت در صفحه خود به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که دارای anchor text (متن لینک شده) متفاوت هستند بهتر است با استفاده از کد نوفالو (nofollow) یکی از آنها را نادیده بگیرید.

بک لینک‌های پولی:

اگر شما واقعا قصد دارید که گوگل را تحت تاثیر خود قرار دهید بهتر است برای تبلیغات خود از لینک‌های نوفالو (nofollow) استفاده کنید! شما بهتر است که از بک لینک‌های پولی خود برای پیج رنک چشم پوشی کنید، در واقع گوگل راه های زیادی برای شناسایی لینک‌های خریداری شده و تنبیه شما دارد که یکی از آنها سیستم گزارش کاربران است. لینک‌های پولی میتوانند شامل بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات متنی باشند. پس در تبلیغات خود از لینک نوفالو (nofollow) استفاده کنید مگر آنکه قصد شما تنها بالابردن پیج رنک خود باشد.

وجود تبلیغات متنی :

در حال حاضر، بیشتر سایت هایی که از طریق بنر ها و تبلیغات متنی کسب درآمد می کنند برای جلوگیری از تاثیرات منفی لینک ها در پیج رنک سایت خود، از کد nofollow بر روی لینک های تبلیغاتی خود استفاده می کنند.

جلوگیری از کاهش اعتبار شما:

شما لینک‌های ورودی مناسبی را از سایتهای دیگر دریافت میکنید ولی بخش زیادی از اعتبار بدست آمده را به سایتهایی که به آنها لینک داده اید میبخشید.

  • کد نوفالو (nofollow) در بسیاری از انجمن‌ها و وبلاگ‌هایی که امکان نظردهی به کاربران ارائه را میدهند استفاده میشود تا جاییکه بسیاری از CMS ها مانند وردپرس این قابلیت را در خود جای داده‌اند.

 

چرا باید از کد نوفالو استفاده کرد؟

  • سئو یک رقابت است و اعتبار بخشی به صفحات دیگر از اعتبار شما می‌کاهد.
  • اگر در سایت خود تبلیغی برای سایت‌های دیگر دارید از این کد استفاده کنید. ممکن است سایتی که برای آن تبلیغات ثبت کرده اید یک سایت اسپم است که با تبلیغ دادن به چنین سایتی شما نیز تحت تاثیر قرار بگیرید.
  • اگر در صفحه خود دو لینک با انکرتکتس یکسان به دو صفحه دارید بهتر است یکی از آن‌ها را nofollow کنید.استفاده از این کد به صورت پیشفرض برای لینک‌های موجود در انجمن‌ها و یا نظرات کاربران بسیار ضروری است.
  • بد نیست در برخی صفحات خود از کد nofollow استفاده کنید تا به گوگل اعلام کنید از این کد در جاهایی که لازم است استفاده می‌کنید.

چگونه لینک های نوفالو ایجاد کنیم:

  • به دست آوردن بک لینک نوفالو خیلی راحت تر از لینک های فالو است مثلا نظرات در سایت ها انجمن ها, شبکه های اجتماعی ,سایت های خدمات ویدیویی مثل اپارات ,سایت های نیازمندی هاو…
  • سعی کنید سایت های معتبر و مرتبط با موضوع خود پیدا کنید و نظر بدهید و سایت خود را قرار بدهید.
  • مهم ترین روش لینک سازی نوفالو نظرات است که هنوز هم خیلی از سایت ها بدون تایید نظر شما ثبت میشود و این فوق العاده است .
  • شما میتوانید برای مطالب سایت خود بک لینک های نوفالو بسازید.

 

 

امیدواریم  که از این مقاله آموزشی نیز استفاده لازم را برده باشید. با مقاله های بعدی دهکده وردپرس همراه ما باشید.

ناشر محصول

farzaneh sabry

farzaneh sabry

سلام.من یکی از اعضای تیم دهکده وردپرس هستم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

2 نظر! شما نظری ندارید؟!

  1. واقعا خوب بود ،، من برم بقیه ببینم

    سایت جالبی دارید واقعا لینکتونو برای چندتا از دوستام فرستادم بدردشون میخوره ،، ممنون