دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

اشنایی با کلمه کلیدیLSI

خانه » آموزش وردپرس » آموزش سئو وردپرس » اشنایی با کلمه کلیدیLSI

اشنایی با کلمه کلیدیLSI

درود بر همراهان همیشگی دهکده وردپرس. دوستان ایا تاکنون به این فکر کرده اید که چگونه گوگل فرق واژه دوست به معنا رفیق و دوست به معنا علاقه و محبت را تشخیص دهد؟ تا به حال فکر کرده اید گوگل چه طور باید از شیوه تایپ واژه ای مثل شیر متوجه شود منظور شما شیر جنگل است یا همان شیری که به صورت روزانه مصرف می کنید؟ اگر با الگوریتم گوگل و نحوه تشخیص کلمات کلیدی اشنایی ندارید ، اشنایی با کلمه کلیدیLSI را حتما مطالعه بفرمایید.

اشنایی با کلمه کلیدی LSI

اشنایی با کلمه کلیدی lsi

کلمه کلیدی LSIچیست؟

LSI به معنای تحت الفظی فهرست بندی معنایی کلمات و مخفف عبارت Latent Semantic Indexing بوده و معنای صحیح آن تشخیص درست کلمات و موضوع یک صفحه می باشد.
LSI چیزیست که گوگل در رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرد. به عبارت ساده تر LSI بدان معناست که گوگل برای کشف مفهوم و مقصود پنهان شده در هر پست، به کلمات پیرامون کلمه کلیدی آن نیز توجه می کند.

LSI شامل واژگان مترادف نیز می شود. به این معنا که می توانید برای رساندن منظور خود از واژه های مترادف با معانی یکسان استفاده کرده بدون آنکه یک کلمه کلیدی ثابت را بارها و بارها تکرار کنید.
این روش از تکرار مصنوعی کلمات کلیدی که یک روش منسوخ شده و از رده خارج برای افزایش ترافیک می باشد نیز جلوگیری می نماید. به طور کلی LSI ، یک زیر سیستم در الگوریتم موتور جستجو است، که موتور جستجو را قادر می کند تا درک بهتری از صفحه و محتوای ان داشته باشد. توجه داشته باشید، فقط یک زیر سیستم است .همه الگوریتم های موتور های جستجو برای تشخیص ارتباط معنایی کلمات، در LSI خلاصه نمی شود.

اشنایی با کلمه کلیدی lsi

نحوه کار LSI 

اساس کار LSI در سئو، بر اساس محتوای صفحه و ارتباط آن با عنوان صفحه است. سیستم LSI بخشی از هوش مصنوعی گوگل و موتور های جستجوست که به کمک نیروی انسانی، هر روز، پیشرفته تر و هوشمند تر می شوند.این سیستم، کل محتوای صفحه و عناوین را بررسی می کند و با استفاده از بانک اطلاعات خود، موضوع صفحه را تشخیص می دهد. هر چقدر بانک اطلاعات یک سیستم LSI قوی تر و جامع تر باشد، تشخیص سیستم LSI قوی تر می شود.

به عنوان مثال، وقتی در سایتی، کلمه شیر در تگ عنوان استفاده شده، و در بقیه کاراکتر های تگ عنوان و داخل محتوا، درباره “آشپزخانه” ، “آلات” ، “سرویس بهداشتی” ، “سینک ظرفشویی” استفاده شده، سیستم LSI تشخیص می دهد، که در اینجا، منظور از کلمه “شیر” ، شیر سرویس های بهداشتی است. لذا وقتی عبارت “شیر آشپزخانه” جستجو می شود، بعد از نمایش نتایجی که عینا عبارت “شیر آشپزخانه” در عنوان و محتوای آنها به کار رفته (Exact Match)، به سراغ صفحاتی می رود که ارتباط معنایی با عبارت “شیر آشپزخانه” دارند.مثل “شیر ظرفشویی” ، “شیر سینک ظرفشویی” و …

اشنایی با کلمه کلیدیLSI

نحوه استفاده از LSI 

برای داشتن مفهوم مشابه بین کلمات و مطلب و اینکه  بتوانید از این عبارات مشابه به خوبی در جهت بهبود رتبه سایت خود استفاده نمایید به نکات زیر دقت کنید:

 

  • عنوان و بدنه مطلب باید مرتبط باشند. به عنوان مثال اگر کل مطلب درباره بازی تنیس است عنوان هم باید ردی از تنیس در خود داشته باشد.
  • با استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی مقدمات افت سایت خود را برقرار نکنید.
  • هیچ گاه از برنامه‌های نویسندگی و سرویس‌هایی که ترجمه مشابه مطلب را در اختیار شما قرار می‌دهند بدون ویرایش استفاده نکنید.
  • از سرویس‌های گوگل برای ارزیابی کیفیت کلمات کلیدی استفاده کنید.

به طور خلاصه، سیستم LSI ، یک زیر سیستم در الگوریتم موتور جستجو است، که موتور جستجو را قادر می کند تا درک بهتری از موضوع صفحات پیدا کند. توجه داشته باشید، فقط یک زیر سیستم است. همه الگوریتم های موتور های جستجو برای تشخیص ارتباط معنایی کلمات، در LSI خلاصه نمی شود.

دوستان نوشته اشنایی با کلمه کلیدیLSI به پایان رسید. امیدوارم از این مطلب نهایت استفاده را کنید. بدرود

 

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!