دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

خانه » آموزش بازاریابی دیجیتال » دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

این روزها عبارت دیجیتال مارکتینگ برای همه اشناست ، و قطعا به گوشمان خورده است. بازاریابی انلاین همانطور که از نامش پیداست در دنیای تجارت وابسته به اینترنت است. محتوا، جستجو، بازاریابی از درون، کانال‌های چندگانه، یکپارچه سازی همه این‌ها جایگاه خود را دارند اما دیجیتال مفهومی است که اکثر شرکت‌ها در بحث بازاریابی خود آن را گنجانده‌اند. در این مقاله با مفهوم دیجیتال مارکتینگ اشنا می شویم و راهکارهای نوین آن را به شما ارایه می دهیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به معنی استفاده از ابزارهای الکترونیکی(موبایل، کامپیوتر،…) و سایر ابزارهای پولی و رایگان به منظور جلب نظر مشتری و کسب درامد است. عناوین دیگری مانند بازاریابی تحت وب، بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی انلاین نیز دارد. بسیاری از افراد معتقدند که بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به یک معنا هستند، در حالیکه با یکدیگر متفاوت هستند و دیجیتال مارکتینگ شامل تمام رسانه های دیجیتال می شود اما بازاریابی اینترنتی بر روی بازاریابی در بستر اینترنت فعالیت دارد. به عنوان مثال استفاده از SMS به عنوان یک ابزار تبلیغاتی جز رسانه ها و روش های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود اما در بازاریابی اینترنتی کاربردی ندارد. به همین دلیل می توان گفت که بازاریابی اینترنتی از روش های بازاریابی است که زیرشاخته دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد.

پس متوجه شدیم هرکسی که با اینترنت در تعامل باشد و بتواند کسب و کاری اینترنتی فراهم می کند از دیجیتال مارکتینگ استفاده کرده است. اجازه دهید مزایای دیجیتال مارکتینگ را باهم بررسی کنیم:

  • دسترسی راحت و اسان به مشتری
  • امکان بهبود سیستم در سریعترین زمان ممکن
  • قیمت مناسب تبلیغات و مدیریت راحت گروه های تبلیغاتی
  • امکان تنوع تبلیغات
  • فروش بیشتر و با هزینه کمتر
  • قابلیت دسته بندی مشتری بر اساس مکان، جنسیت، شغل و … در زمینه های مختلف

بازاریابی دیجیتال به این دلیل موردتوجه کاربران قرار می گیرد که قیمت مناسب تری نسبت به خریدحضوری دارد پس نکته ای که در ابتدا وجود دارد با سرمایه اندک نمی توان همچین کسب و کاری راه انداخت و اینکه برای جذب مشتری باید از تکنیک های سود کمتر و فروش بیشتر استفاده کرد.

برخی از مواردی که به بازاریابی دیجیتال مرتبط می شود شامل:

بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای (Inbound Marketing)

بازاریابی درونگرا رویکردی برای جذب مشتریان از طریق محتوا و تعاملات مرتبط و مفید است. با استفاده از بازاریابی درون گرا یا ربایشی مشتریان بالقوه، شما را از طریق کانالهایی مثل وبلاگ، موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی پیدا خواهند کرد و این بر خلاف بازاریابی برونگرا است که بر سر جلب توجه ،می جنگند. بازاریابی ربایشی از طریق خلق محتواهایی برای رفع مشکلات و نیازهای مشتریان مورد نظر شما، مشتریان بالقوه واجد شرایط را جذب نموده و برای کسب و کارتان اعتماد و اعتبار خلق می کند.

بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی راه های جدیدی برای اندازه گیری و پیش بینی طرز رفتار افراد، تحت تاثیر قرار دادن افراد و آزمایش و تعیین کمیت و کیفیت تعیین میکند. همچنان که روانشناسان در مورد رفتار انسان ها به ما می آموزند بازاریابی را نیز باید در دنیای تجارت امروزی بعنوان یک علم شناخت. در تصویر زیر افراد میتوانند ساعت ها را بر روی دست خود امتحان کنند!

بازاریابی ویروسی

به روش تبلیغ یا بازاریابی گفته می شود که در اینترنت از روش های مختلفی مانند ایمیل و … منتشر می شود. بازاریابی ویروسی یک تکنیک بازاریابی است که از شبکه‌های اجتماعی موجود برای افزایش تصاعدی «آگاهی از برند (به انگلیسی= Brand awareness)» از طریق یک فرایند ویروس مانند بهره می‌گیرد. این شیوه، از طریق بازاریابی دهان به دهان با استفاده از اینترنت به صورت آنلاین گسترش می‌یابد و برای دسترسی سریع به تعداد زیادی از افراد بسیار مفید است.

انواع ابزارهای بازاریابی دیجیتال:

  • سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو
  • بازاریابی محتوا (content marketing)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات بر اساس کلیک
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات ایمیلی
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش
  • بازاریابی موبایل

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نظر شما راجب دیجیتال مارکتینگ چیست؟لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد می کنیم راهکارهایی برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی ایده ال را از سایت ما بخوانید. روز خوش

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!