دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

راهکارهای بهینه کردن سئو سایت

خانه » آموزش سئو » راهکارهای بهینه کردن سئو سایت

راهکارهای بهینه کردن سئو سایت

درود بر همراهان همیشگی دهکده وردپرس، در این مقاله قصد دارم تا راهکارهای بهینه کردن سئو سایت را به شما اموزش بدم. تبریک برای اینکه سایت طراحی کردید ، اما برای افزایش بازدید سایت چه کاری انجام دادید؟ قطعا می دونید که هرچه نوشته شما پربازدیدتر باشد امکان فروش محصولات و جذب مشتری راحت تر می شه. پس اجازه بدید چند روش ساده و کاربردی برای بهینه کردن سئو سایت در اختیار شما قرار بدم.

راهکارهای بهینه کردن سئو سایتراهکارهای بهینه کردن سعو سایت

سئو یا  (search engine optimization) معادل فارسی با بهینه سازی موتور جستجو دارد.و به عبارتی یعنی:  مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها . اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد. بهینه سازی سئو فعالیتی است که توسط سئو کار انجام می شود.

اهداف سئو

هدف سئو در واقع می توان گفت این است که وبسایت ها نتایج بهتری و رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند و به عبارتی ارتباط بین کلمات کلیدی و صفحات را افزایش می دهد. بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديد است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

پس بطور کلی اهداف سئو را می توان این موارد دانست:

  • باعث افزایش حجم ترافیک سایت می شود
  • باعث برندسازی سایت می شود
  • باعث جذب بیشتر مشتری و فروش بیشتر محصولات می شود
  • مهم ترین ابزار برای تبلیغات است

پس تا اینجا متوجه مفهوم سئو شدیم.حالا می خواهیم چند روش برای بهینه کردن سئو سایت در اختیار شما قرار بدهیم.

راهکارهای بهینه کردن سئو سایت

1-از keyword های مناسب استفاده کنید : اگر نمی دونید چه کلمه کلیدی کاربردی تر است و بیشتر سرچ می شود به شما دوسایت Google trends ,Google’s Keyword رو پیشنهاد می کنم.

2-مطالب را کوتاه کنید: از تکرار مطالب بپرهیزید و سعی کنید جملات کوتاهتری داشته باشید.

3-رفع خطای 404 : خطای 404 یعنی بن بست در جستجو . برای رفع این مشکل به کنسول جستجوی گوگل مراجعه کنید و از راهنمای 301 برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید.

4- برای هر صفحه یک توضیح جامع داشته باشید.(meta description) :هر صفحه باید یک توضیح 160 کاراکتری  مناسب داشته باشد که استادانه تر صفحه را توصیف کند. این قسمت چه ظاهرا در رتبه طراحی سایت شما تاثیر ندارد اما نرخ کلیک سایت شما را بالابرده و این طریق سایت شما بهتر رتبه‌بندی می شود. سعی کنید توصیفات شما مختصر و منحصربه‌فرد باشد.

5- ادرس (url) مناسب انتخاب کنید: سعی کنید ادرس url فارسی نباشد و از کلمات انگلیسی استفاده کنید.

6- اضافه کردن متن Alt به تمام تصاویر خود :

راهکارهای بهینه کردن سئو سایت

موتورهای جستجو تمامی متن هارا به خوبی می خوانند و تجزیه و تحلیل می کنند اما در دیدن تصاویر ضعیف هستند ، در واقع عکس ها را نمی بینند.پس همیشه هنگام قرار دادن عکس یک متن جایگزین یا همان ALT هم متناسب با عکستان قرار دهید.

7-ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب ایجاد کنید : هر متن شما باید دارای هدرهای مناسب باشد که به صورت سلسله مراتبی باید قرار گیرد.یعنی در ابتدای متن از تگ H1 و عنوان بعدی از تگ H2 و به همین ترتیب باید استفاده شود.هرمتن باید حتما تگ H2 را داشته باشد ، زیرا گوگل آن را  در نوشته شما بررسی می کند که حتما داشته باشید.

8- اضافه کردن لینک های داخلی : حتما در نوشته خود مطالب مرتبط را لینک بدهید.این کار باعث می شود گوگل ارتباط بین صفحات شما را بهتر درک کند.

9- تصاویر را بهینه کنید : سایت های مختلفی وجود دارد که به شما  از لحاظ حجم و سرعت اپلود عکس کمک کند مانند tinypng .

راهکارهای بهینه کردن سئو سایت

10-لینک بگیرید : حتما در نوشته خود لینک به سایت های خارجی معتبر داشته باشید و لینک های ضعیف را حذف کنید.

امیدوارم با خواندن این مطلب نوشته ای با سئو بالا تولید کنید. موفق باشید.

 

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!