دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

فاکتورهای سئو – بخش هفتم

خانه » آموزش وردپرس » آموزش بهینه سازی وردپرس » فاکتورهای سئو – بخش هفتم

فاکتورهای سئو – بخش هفتم

سلام دوستان. در مطالب گذشته راجع به فاکتورهای سئو بحث کردیم و به شما عواملی که در زمینه بهینه سازی سایت موثرند را معرفی کردیم. در ادامه با بحث فاکتورهای سئو – بخش هفتم در خدمت شما هستیم. تا انتهای این مطلب در دهکده وردپرس بمانید.

فاکتورهای سئو – بخش هفتم

فاکتورهای سئو - بخش هفتم

101- از وبلاگ ها لینک دریافت نکنید، از سایت های واقعی لینک دریافت کنید.

در گذشته سئو کارها برای افزایش بازدید و بهینه کردن سئو سایت ، چندین وبلاگ درست میکردند و مطلب قرار می دادند و سپس لینک سایت هدف را درون این وبلاگ ها قرار می دادند تا بازدید بیشتری داشته باشد. اما باید بدانید این روش قدیمی شده و کارا نیست. در واقع امروزه کیفیت لینک هایی که به سایت دریافت می کند برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است به همین دلیل یک یا چند وبلاگ تازه تاسیس نمی توانند لینک های با کیفیت را به سایت شما هدایت کنند.

102- لینک سایتتان را در دایرکتوری dmoz ثبت کنید.

دایرکتوری ها سایت ها بسیار با ارزشند ،پس سعی کنید لیست دایرکتوری های معتبر مثل دی ماز و سایر دایرکتوری های ملی و بین المللی را استخراج کنید و ادرس وب سایتتان را داخل این دایرکتوری ها بنویسید و مطمعن باشید که ثبت لینک سایتتان داخل دایرکتوری ها بسیار ارزشمند هستند و به صورت منظم لینک سازی داخل دایرکتوری ها را پیش ببرید.

103- در پروفایلتان در انجمن های اینترنتی لینک سایت خود را درج کنید.

یکی از بهترین روش های دریافت لینک موثر و رایگان این است که طی یک بازه زمانی لیستی از انجمن هایی را که می شناسید را استخراج کنید و در آن ها عضو شوید و در قسمت About me یک بیوگرافی از خودتان و لینک وبسایتتان را قرار دهید تا سایر اعضای ان انجمن ببینند.

104- از صفحاتی در سایر سایت ها لینک دریافت کنید که در آن مطلب یا مقاله کاملی باشد.

برخی از سایت های علمی یا وبلاگ ها هستند که صفحات با ارزشی دارند و در صفحاتشان مثلا 5000 کلمه وجود دارد یا اینکه مقاله کامل 10 صفحه ای را قرار داده اند. گوگل این صفحات غنی از اطلاعات علمی را با ارزش می داند و به ان توجه میکند پس سعی کنید از این صفحات لینک بگیرید به صورت موثر شاهد افزایش رتبه وب سایتتان خواهید بود.

پیشنهاد می کنیم مطلب خطای mixed content  در وردپرس را مطالعه بفرمایید.

105- از صفحاتی لینک دریافت کنید که دارای مالتی مدیا ها هستند.

قطعا در بسیاری از سایت هایی که هر روز می بینید ، صفحاتی را می بینید علاوه بر مطالب کامل ، ویدیو،  عکس و پادکست اموزشی قرار گرفته اند . اینها صفحات با ارزشی هستند و برای گوگل با اهمیت است. سعی کنید در قسمت نظرات لینک وبسایت خود را قرار دهید و یا از مدیران سایت ها بخواهید لینک شما را در همان صفحه قرار دهند. البته توجه کنید برای دریافت لینک، با کلمه کلیدی یا anchor text لینک دریافت نکنید چون این تقلب محسوب می شود.

106- در قسمت کامنت های وبلاگ ها لینک سایتتان را قرار دهید.

یکی دیگر از فاکتورهای سئو – بخش هفتم قراردادن لینک سایت در قسمت نظرات سایر سایت ها است. در حقیقت یکی از متداول ترین و پرکاربردترین و موثرترین و کم هزینه ترین و البته خطرناک ترین روش های جذب لینک محسوب می شود. در بسیاری از وبسایت ها و وبلاگهای اینترنتی در انتهای هر مقاله ، فیلدهایی شامل نام و نام خانوادگی و نظر وجود دارد که می توانید در قسمت ثبت نظر لینک وبسایت خود را قرار دهید و ثبت نظر را کلیک کنید. کاری که اشتباه است این است که کلمه کلیدی یا همان anchor text را وارد کنید . گوگل برای این کار، شمارا جریمه می کند پس هیچوقت از کلمه کلیدی در ثبت نظر استفاده نکنید.

107- در سایت های اشتراک گذاری عمومی لینک سایتتان را درج کنید.

اشتراک گذاری در سایت های عمومی یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو – بخش هفتم است. گوگل قبلا به سایت هایی بیشتر توجه میکرد که مطالب بیشتری در سایتشان قرار دهند و هر روز مقالات جدیدی در سایت خود قرار بدهند . اما امروزه گوگل سخت گیرانه تر عمل میکند و به سایت هایی بیشتر توجه می کند مردم به اشتراک بگذارند و یا مقالاتی داشته باشند که نظرات زیادی ثبت شود در ان.پس حتما سعی کنید شبکه های اجتماعی معروف را شناسایی کنید و لینک های سایتتان را در این شبکه ها افزایش بدهید.

فاکتورهای سئو - بخش هفتم

فاکتور های ارتباط کاربر با سایت

108- میزان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید.

گوگل شاخصه ای به نام time on site را به معیار های سنجش کیفیت هر وب سایتی اضافه کرده است، باید بدانید که کاربران حرفه ای از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنند و بر روی اکثر وب سایت ها نیز آنالیزرو گوگل آنالیتیکس نصب است و گوگل به کمک این ابزار ها می تواند میزان Time On Site یا ماندگاری کاربر در سایت شما را اندازی گیری کند، تایم آن سایت یعنی کاربر وقتی وارد وب سایت شما می شود خیلی سریع از وب سایت شما خارج نشود و مدت زمان متعادلی رو مثلا بیشتر از 1.5 دقیقه صرف ماندن در سایت شما و مطالعه مقالات شما کند، بنابراین باید سعی کنید سایتی طراحی کنید که اطلاعات مفیدی داشته باشد و جذاب باشد تا کاربر بیشتر در ان بماند. برای انالیز سایت خود می توانید از ابزار گوگل انالیتیکس یا الکسا استفاده کنید.

109- نرخ بیرون اندازی از سایت را کاهش دهید.

یک شاخص دیگر به نام Bounce Rate یا نرخ بیرون اندازی از سایت اخیرا توسط گوگل به الگوریتم های امتیاز دهی به سایت اضافه شده  است که میزان فرار کاربران از سایت شما را اندازه گیری می کند، Bounce Rate یعنی کاربری وارد سایت شما شود و بدون اینکه به منوها دست بزند و چیزی را ببیند سریع از سایت خارج شود . که به این عمل فرار از سایت یا نرخ بیرون اندازی گفته می شود. برای اندازه گیری این معیار در سایت خود از ابزارهای گوگل آنالیتیکس و الکسا استفاده کنید.

فاکتورهای سئو - بخش هفتم

110- سعی کنید میزان بازدیدکنندگان مستقیم سایتتان را افزایش دهید.

پنهان ترین فاکتورهای سئو – بخش هفتم این است که سایت خود را به درجه ای برسانید که کاربران به طور مستقیم وارد سایت شما شوند ، یعنی بطور مستقیم ادرس سایت شما را وارد مرورگر کنند. این کار برای گوگل خیلی با ارزش است و امتیاز خوبی به شما می دهد. سعی کنید از سئو سایت های معتبر و مشهور که کاربران زیادی دارند استفاده کنید.

111- سایت های بوک مارک شده در سئو امتیاز بیشتری می گیرند.

امروزه میزان رضایت کاربران از سایت ها برای گوگل اهمیت دارد. بوک مارک کردن یعنی وقتی وارد سایتی شوید و مقاله خوب و کاملی ببینید که می خواهید از ان استفاده کنید و  آن را داشته باشید بالای صفحه روی علامت ستاره دوبار کلیک کنید و ادرس وبسایت را به خاطر بسپارید. گوگل بوک مارک کردن شما را با الگورتیم هایی متوجه می شود برای اعتبار ان سایت ارزش بالایی قائل میشود. پس سعی کنید همیشه مطالب سایتتان کامل و غنی باشد که مردم بیشتر بوک مارک کنند و از ان استفاده کنند.

فاکتورهای سئو - بخش هفتم

112- تعداد نظرات ثبت شده در سایت از دید گوگل بسیار مهم هستند.

شاید تابحال وارد سایت هایی شده باشید و دیده باشید که در انتهای مقاله افراد مختلفی در قسمت دیدگاه ها راجب ان نوشته باهم بحث کرده اند و کلی نظر ثبت شده است. این برای گوگل بسیار با ارزش است. و به این معنی است که سایت شما مطالب خوب و جذابی دارد و اعتبار سایتتان بالا است. توجه داشته باشید گوگل تعداد کامنت های ثبت شده در هر مطلب را محاسبه می کند و هرچقدر کامنت های ارزشمند بیشتری داشته باشند ان صفحه از سایت شما ارزش بالاتری پیدا می کند.

پیشنهاد می کنیم مطلب نحوه نمایش تعداد نظرات در وردپرس را مطالعه بفرمایید.

113- کلیک بلند مدت و کوتاه مدت از دید گوگل حائز اهمیت است.

یکی از اصلی ترین معیار های رتبه دهی و فاکتورهای سئو – بخش هفتم در موتور های جستجوی محبوب مانند گوگل ، داشتن کلیک بلند مدت است. پس از سرچ موضوعی در گوگل با لیست و صفحاتی از نتایج روبرو می شویم. وقتی وارد یکی از ان سایت ها شویم و دیدیم مطلب مفیدی ندارد و سریع دکمه back را زدیم و به صفحه اول گوگل برگشتیم به این کلیک کوتاه مدت می گوییم. اگر کاربر بیشتر از 10 ثانیه در سایت بماند گوگل به ان توجه می کند و این یعنی سایت خوبی دارید و سایت شما را در صفحات بالاتر قرار می دهد اما اگر نرخ کلیک کوتاه مدت شما زیاد باشد به صفحات پایین گوگل می روید. پس باز هم توصیه می کنیم مطالب با ارزشی قرار دهید تا کاربر را در سایتتان بیشتر نگه دارید.

فاکتور های قوانین ویژه الگوریتم گوگل

114- گوگل بین مطالب جدید و مطالب قدیمی تر تفاوت قائل می شود.

گوگل همیشه تمایل دارد اطلاعات ناب تر و جدیدتر را در اختیار کاربرانش در این موتور جستجو قرار بدهد، بنابراین اگر سایت های زیادی در مورد یک موضوع مقاله نوشته باشند و شما پس از ان ها  مقاله کامل تر و با اطلاعات جدیدتر در همان زمینه تولید کرده باشید گوگل مطلب شما را در نتایج بالاتر نمایش میدهد و اگر سایت دیگری مقاله ای کامل تر از شما تولید کند ممکن است در نتایج بالاتر از سایت شما قرار بگیرد، اما اگر تمایل ندارید این اتفاق بیوفتد و دوست دارید مقاله شما همیشه در بالاترین نتایج گوگل قرار داشته باشد باید سریعا بلافاصله بعد از این که مقاله یا مطلب جدیدی منتشر کردید سعی کنید مقاله را در سایت های مختلف به اشتراک بگذارید.

115- گوگل سایت های مورد علاقه شما را به دوستانتان نمایش می دهد.

یکی دیگر از فاکتور های جالب سئو در گوگل این است که سایت های موردعلاقه را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. اگر یک لینک  از سایتتان را داخل گوگل پلاس share کنید و دوستان زیادی در گوگل پلاس داشته باشید اتفاقی که می افتد این است که اگر دوستانتان داخل مرورگر راجب موضوعی سرچ کنند که شما قبلا در مورد ان موضوع یک مقاله share کردید، مقاله شما در ردیف اول برای دوستانتان نمایش داده می شود و البته شرط این اتفاق این است که داخل جیمیل لاگین باشند و سپس اقدام به جستجو کنند. پس راه کاربردی برای شما این است که تعداد دوستان و ارتباط های داخل گوگل پلاس را روز به روز بیشتر کنید.

پیشنهاد می کنیم مطلب نحوه اضافه کردن دکمه نمایش پست های بیشتر در وردپرس را مطالعه بفرمایید.

116- یکسان بودن آی پی کاربران و آی پی سرور سایت برای گوگل اهمیت دارد.

گوگل اعلام کرده است که سرعت لود شدن سایت برای ما در بالاترین اولویت قرار دارد و همیشه سایت هایی را که سرعت بارگزاری بالایی دارند را در صفحات بالاتر نمایش می دهد. همچنین، یک اصل هوشمندانه به الگوریتم های گوگل اضافه شد و ان هم این است که سایت هایی را در نتایج به کاربران نمایش بدهد که سرور ان سایت به کاربر نزدیک تر باشد و به بیانی ای پی ادرس کاربران و سرور سایت مشابه باشد. بنابراین اگر اکثر بازدید و جستجوکنندگان سایت شما ابرانی هستند بهتر است سایتتان را روی سرور ایران قرار دهید.

117- برای فعالیت در +google یک استراتژی بلند مدت داشته باشید.

سعی کنید استراتژی بلند مدت داشته باشید و فراموش نکنید بهترین سئو ، سئوی محبوبیت در شبکه های اجتماعی است. اگر می خواهید سایتتان بازدید زیادی داشته باشد ،حتما سعی کنید در گوگل پلاس یک استراتژی بلند مدت داشته باشید و سعی کنید در بین شبکه های اجتماعی مخاطب جمع کنید.

118- مراقب باشید هیچکدام از صفحات سایتتان دچار DMCA نشود.

توصیه می کنیم هیچ مطلبی را بدون اجازه ناشر از سایتی کپی نکنید . به طور مثال شما وقت زیادی گذاشتید و یک پکیج اموزشی تهیه کردید و برای فروش در سایتتان قرار می دهید . یک سایت دیگر همین پکیج را به صورت رایگان به اشتراک می گذارد و به اخطار شما هم توجه نمی کند. گوگل سرویسی راه اندازی کرده به عنوان Dmca که در ان می توانید گزارش سایت کپی برداری شده را برایش ارسال کنید. پس از مدتی ان سایت در صفحات گوگل نمایش داده می شود اما در کنارش Removed By ّDmca نوشته می شود و با این کار، جریمه سنگینی از طرف گوگل می بیند.

فاکتورهای سئو - بخش هفتم

فاکتور های سیگنال شبکه های اجتماعی

119- تعداد توییت های سایت شما در اینترنت بسیار مهم است.

اگر می خواهید سئو سایتتان را برای همیشه بالا نگه دارید و سود سنگینی بدست بیارید بهتره روی توییتر سرمایه گذاری کنید. سایت twitter.com از مشهورترین و قدیمی ترین شبکه های اجتماعی محسوب می شود و از سال 2015 به بعد لینک هایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند به صورت محسوس در سئو وب سایت ها تاثیر می گذارند و هرچقدر تعداد توییت های سایت شما در اینترنت بیشتر شود ، اعتبار سایت شما نیز بیشتر می شود.

120- اعتبار صاحب اکانت توییتر برای گوگل بسیار مهم است.

این فاکتور به این معنی است که مدیران سایت ها نروند تعداد زیادی اکانت توییتری با ادرس ایمیل های متفاوت ایجاد کنند و در هر کدام لینک وبسایت خود را قرار دهند به امید اینکه امتیاز بالایی بگیرند. اکانت های اعتبار دارند که تعداد فالورهای بالاتری داشته باشند و تعداد معدودی از افراد را فالو می کنند ، اکانت هایی که تعداد follower ها و تعداد following ها در آن به یک اندازه است نزد موتور های جستجو اعتبار خیلی بالایی ندارند.

121- اعتبار صاحب اکانت گوگل پلاس نیز بسیار با اهمیت است.

همانند فاکتور قبلی باید به اکانت گوگل پلاس نیز توجه کرد. سعی کنید از افرادی که اعتبار بالایی در گوگل پلاس دارند بخواهید لینک های شما را به اشتراک بگذارند. اعتبار بالا یعنی کسانی که تعداد افراد کمی را فالو می کنند و افراد زیادی آن ها را فالو می کنند که البته این اکانت ها را افراد مهم و برجسته جامعه دارند و اگر لینک های وب سایت شما را در این اکانت ها به اشتراک بگذارید مسلما روی وب سایت شما تاثیر خوبی خواهد داشت.

122- تعداد به اشتراک گذاری مطالب سایت شما در تمام شبکه های اجتماعی بسیار مهم است.

به شما توصیه می کنیم سایتتان را درشبکه های اجتماعی مختلفی به اشتراک بگذارید. شاخصه جدیدی که گوگل معرفی کرده است به نامsocial signal است در الگوریتم های خودش تعبیه کرده است و به معنای سیگنال های شبکه های اجتماعی است و هرچقد تعداد لینک های سایت شما در شبکه های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته شود سیگنال های بهتری به سمت شما هدایت می شود. پس توجه کنید به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی با ارزش ترین نوع لینک ها محسوب می شوند.

فاکتورهای سئو - بخش هفتم

123- تصاویر وب سایتتان را در flickr.com به اشتراک بگذارید.

flickr یکی از شبکه های اجتماعی محبوب برای به اشتراک گذاری تصویر است و با عضویت در این شبکه اجتماعی و ساخت یک page برای وب سایتتان قادر خواهید بود  تصاویر موجود در سایتتان را در flickr به اشتراک بگذارید و به ازای هر عکس قادر هستید یک آدرس وب سایت یا یک لینک تگ کنید، به تدریج تاثیر این فاکتور را در افزایش بازدیدها خواهید دید.

124- سایت شما باید در شبکه های اجتماعی مهم اکانت فعال داشته باشد.

سعی کنید برای وبسایتتان اکانت رسمی داشته باشید و در انواع شبکه های اجتماعی، به خصوص شبکه های اجتماعی محلی و جهانی کسب و کارتان را به طور رسمی معرفی کنید.

125- داخل linkedin پروفایل شرکتی وب سایتتون رو کامل کنید.

linkedin یکی از مفید ترین شبکه های اجتماعی برای معرفی وب سایت و کسب و کار های اینترنتی است به صورتی که میتوانید در این شبکه اجتماعی برای وب سایتتان پروفایل شرکتی ایجاد کنید و تمام زمینه های فعالیت وب سایتتان را معرفی کنید .همچنین  می توانید مهارت ها و توانایی های شرکتتان را داخل linkedin قرار بدید. این یکی از بهترین سایت ها برای متخصصین است پس توصیه می کنیم بهترین مطالب را در ان قرار دهید تا سئو خوبی داشته باشید.

126- صفحه fan page اکانت facebook خود را ایجاد کنید.

توجه داشته باشید ، سعی کنید در facebook اکانت  Public داشته باشید و مطالبی که قرار میدهید و به اشتراک گذاشته می شوند در گوگل ایندکس می شوند و باید سعی کنید در شبکه های اجتماعی هم فعالیت داشته باشید و اکانت پرطرفداری ایجاد کنید ، بنابراین موتورهای جستجو شما را در نتایج بالاتری نشان می دهند.

مقاله فاکتورهای سئو – بخش هفتم به پایان رسید . برای داشتن سئو خوب ، سایر مطالب فاکتورهای سئو را از دهکده وردپرس مطالعه بفرمایید. اگر سوال و دیدگاهی دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. سپاس از توجهتان

 

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

2 نظر! شما نظری ندارید؟!

  1. سلام.

    مطالب فاکتورهای سئو ادامه داره یا تموم شد؟ نکات مهمی توش بود. خیلی ممنون که زحمت کشیدین و این فاکتورها رو آماده کردین.
    ولی دهن من سرویس شد تا همشو خوندم :خخخخ خیلی زیاد بود :)

    مرسی از سایت خوبتون

    1. سلام. ممنون از همراهیتان. مطالب فاکتورهای سئو به پایان رسید. خیلی خوشحالم که مطالبی که تولید کردم برای شما مفید و کاربردی بوده است. تشکر فراوان