دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

فاکتورهای سئو – بخش پنجم

خانه » آموزش سئو » فاکتورهای سئو – بخش پنجم

فاکتورهای سئو – بخش پنجم

با سلام . با فاکتورهای سئو – بخش پنجم در خدمت شما عزیزان هستیم. در این بخش قرار است راجب فاکتورهای مهم سایت وردپرس با شما صحبت کنم. همانطور که در بخش قبلی دیدید فاکتورهای مهمی در بهینه سازی سئو سایت شما کمک میکند. با ما همراه باشید.

فاکتورهای سئو – بخش پنجم

فاکتورهای سئو - بخش پنجم

فاکتور های مهم سایت :

60- داخل سایتتان صفحه تماس با ما داشته باشید.

گوگل تمام صفحات سایت شما رو مانند قسمت هدر و فوتر و صفحه تماس با ما و اکانت google+ رو چک می کند ،هدف گوگل از انجام این کار این است که متوجه شود سایت شما یک سایت معتبر و قابل اطمینان است یا خیر ؟ سعی کنید حتما قسمت تماس با ما را با ادرس contact-us طراحی کنید. همچنین سعی کنید از google map برای مشخص کردن ادرس فیزیکی کسب و کارتان استفاده کنید تا هم از نظر گوگل معتبر باشید و هم مخاطبان را با این کار به خود جذب کنید و اعتماد ان ها راداشته باشید.

61- چیدمان محتوا را در هر صفحه رعایت کنید.

چیدمان محتوا و جملات در هر صفحه به خودی خود یک علم در زمینه طراحی سایت محسوب می شود و شما باید حتما چیدمان محتوا را در هر صفحه در نظر بگیرید که هم کاربر و هم ربات های جستجوگر  بتوانند به راحتی در صفحات سایتتان گردش کنند و اطلاعات سایت را راحت تر استخراج کنند، یکی از الگو های رعایت چیدمان در سایت، الگوی z patern  است که توسط شرکت moz ارائه شده و در این الگو به خوبی توضیح داده شده است. به ادرس https://moz.com/blog مراجعه کنید. پس بطور کل چیدمان محتوا در هر صفحه نتیجه خوبی روی سایت شما می گذارد.

62- بروزرسانی کلی سایت را فراموش نکنید.

نکته ای که باید به آن توجه کنید و فراموش نکنید این است که سایتتان را همیشه به روز نگه دارید. تصاویر ، مطالب و محصول جدید به آن اضافه کنید.در واقع نباید سایتتان مرده باشد. سعی کنید در یک بازه زمانی سایتتان را از مطالب غنی کنید و زنده نگه دارید، این کار باعث می شود موتورهای جستجو بفهمند سایت شما پویا است و بیشتر به آن سر میزنند و سریعتر مطالب شما را ایندکس می کنند. پس برای اینکه موتورهای جستجو به سایتتان اهمین دهند ، سایتتان را بروز نگه دارید.

 

63- تعداد صفحات پر محتوای سایت بسیار مهم است.

یکی دیگر ازفاکتورهای سئو – بخش پنجم داشتن محتوای سایت با ارزش است. بسیاری از سایت های بزرگ و معروف صفحات زیباو مطالب خوبی دارند که مخاطب را به خود جذب کند. مثلا وقتی سایتی 800 صفحه داشته باشد و در هر صفحه بیش از 1000 کلمه وجود داشته باشد، گوگل متوجه می شود که این سایت خیلی زحمت کشیده است و اعتبار خوبی می گیرد و  به آن سایت ترافیک می دهد. ممکن است در هر صفحه ویدیویی وجود داشته باشد که مردم چندین هزار بار آن را به اشتراک گذاشته باشند پس این برای گوگل مهم است . پس در کل در نظر داشته باشید وقتی  سایتی مطالب محبوبی داشته باشد، گوگل هم برای ان سایت ترافیک می فرستد تا آن سایت محصولاتش را بفروشد، یعنب گوگل به عنوان پاداش برای ان سایت مشتری می فرستد.

64- نقشه سایتتان را فعال کنید.

در فاکتور 57 راجب این مئضئع صحبت کردیم اما در اینجا توضیح مفصل تری به شما می دهم. نقشه سایت فایلی با فرمت .xml است که داخل ان ادرس url تمام صفحات سایت قرار گرفته شده است. در واقع نقشه سایت تمام ادرس صفحات سایت را در یک یا چند صفحه جمع اوری کند و به موتورهای جستجو معرفی کند. اگر از سیستم مدیریت محتوای جوملا استفاده می کنید کامپوننت JSitemap برای شما بهترین انتخاب است. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید افزونه yoast seo یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت یک نقشه استاندارد می باشد. پس از تهیه یک نقشه سایت با فرمت xml. باید ان را از طریق ابزار search console به گوگل معرفی کنید.

فاکتورهای سئو - بخش پنجم

65- همیشه در دسترس بودن سایتتان اهمیت بسیار زیادی دارد.

سعی کنید هاست و سرورتان را جدی بگیرید . اگر کاربران بخواهند به سمت شما بیایند و سایت شما را ببینند و سایت شما به هر دلیلی در دسترس نباشد از سمت گوگل امتیاز منفی دریافت می کنید. بنابراین همیشه به سایتتان توجه کنید و سعی کنید همیشه در دسترس باشد.

66- مکان سرور های سایتتان را هوشمندانه انتخاب کنید.

به شما توصیه می کنیم اگر ایرانی هستید از سرور یا هاست ایران استفاده کنید. زیرا اخیرا گوگل با توجه به الگوریتم های هوشمند کبوتر یا  local seo تمایل دارد به جستجو کننده محصولات، سایتی را نشان بدهد که سرور سایت بسیار نزدیک به موقعیت بازدید کننده باشد . این کار به چند دلیل صورت می گیرد: اولا سایت مورد نظر همزمان با بازدید کننده باشد ، دوما سرورهای سایت به مکان بازدید کننده بسیار نزدیک باشد تا سایت برای کاربر با توجه به فاصله جغرافیای کمتر بسیار سریع تر باز شود و سوما نزدیک ترین کسب و کار را به جستجوکننده معرفی می کند.

67- برای سایتتان SSL معتبر دریافت کنید.

یکی از فاکتورهای مهم سئو – بخش پنجم، گواهی ssl است. برای گوگل داشتن گواهینامه ssl در سایت است. ssl  یک گواهینامه امنیتی است که سایت را بجای پروتکل http ، با پروتکل  https باز می کند. در واقع ssl رمز نگاری اطلاعات مبادله شده بین کاربر و سایت است. بعد از فعال کردن ssl در سایت های خبری و خدماتی، اطلاعاتی که بین بازدیدکنندگان و سایت ها مبادله می شوند را با الگوریتم های پیچیده رمزنگاری می شوند. پس با استفاده از پروتکل ssl امنیت سایت و بازدید کنندگان هم افزایش می یابد، توصیه می کنیم برای سایتتان ssl معتبر دریافت کنید.

پیشنهاد می کنیم مطلب فعال سازی گواهی ssl در وردپرس را مطالعه بفرمایید.

68- داخل سایتتان صفحه قوانین و مقررات سرویس دهی داشته باشید.

یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو داشتن صفحه قوانین و مقررات جهت سرویس دهی به کاربران است. مهم نیست سایت فروشگاهی ، تفریحاتی و یا خدماتی داشته باشید باید صفحه قوانین سرویس دهی یا term of services داشته باشید. موتورهای جستجو هنگامی که وارد سایت شما می شوند اولین چیزی که به آن توجه می کنند صفحه term of services است ، پس حتما دقت کنید صفحه term of services را داشته باشید.

69- متاتگ های تکراری را شناسایی و حذف کنید.

متاتگ های از اصلی ترین فاکتورهای سئو هستند ، متاتگ عنوان و متاتگ توضیحات دوتا از مهم ترین متاتگ های مهم هر صفحه از وب سایت هستند و نکته مهم این است که بعضی از سیستم مدیریت محتواها برای صفحات وب سایت شما متاتگ تکراری ایجاد می کنند یعنی برای 20 صفحه از وب سایت شما متاتگ های توضیحات یا همان description را به صورت تکراری ایجاد می کنند که این کار باعث می شود موتورهای جستجو به  ان صفحات از وب سایت شما اصلا توجه نکنند و شاهد افت ترافیک شدید در وبسایتتان باشید. برای اینکه بفهمید سایت شما متاتگ تکراری دارد یا خیر وارد گوگل وبمستر تولز یا Search console شوید و پس از ورود به وبسایتتان در گوگل وبمستر تولز از منوهای سمت چپ روی گزینه Search Appearance کلیک کنید و سپس روی گزینه  HTML improvements کلیک کنید تا پس از ورود به این قسمت روی ایتم Duplicate meta descriptions کلیک کنید تا متاتگ های تکراری تگ های توضیحات وب سایتتان را مشاهده کنید و اگر روی گزینه Duplicate title tags کلیک کنید تا متاتگ های تکراری تگ های توضیحات وب سایتتان را مشاهده کنید و اگر روی گزینه Duplicate title tags کلیک کنید گوگل لیستی از صفحات وب سایت شما را که عنوان تکراری دارند را به شما نمایش می دهد. با برطرف کردن این مشکلات پس از مدتی گوگل ترافیک خوبی به سمت شما هدایت می کند.

پیشنهاد می کنیم نوشته سئو وردپرس با متاتگ های open graph  را مطالعه بفرمایید.

70- افزونه breadcrumb یا مسیر سایت را فعال کنید.

Breadcrump یا مسیر سایت، افزونه ای است که مسیر سایت را به صورت پلکانی نمایش می دهد. مثلا اگر مقاله ای با عنوان فاکتورهای سئو دارید برای مطالعه وارد مسیر: خانه > سئو و بهینه سازی > 126 فاکتور مهم سئو می شوید. این افزونه به دسته بندی مقالات کمک می کند. توصیه ما این است از این افزونه در داخل تمام بخش های سایتتان استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم نوشته افزودن ایکون برای دسته بندی در وردپرس  را مطالعه بفرمایید.

71- حتما حتما حتما وب سایتتان را برای موبایل بهینه کنید.

همانطور که در دنیای روزمره خود می بینید بهینه بودن وبسایت برای موبایل پراهمیت شده است. شاید شما الان با نلفن همراه خود سایت ما می بینید. گوگل تصمیم گرفته است که سایت هایی را که برای موبایل بهینه نشده اند را حذف کند پس توصیه می کنیم حتما وبسایت خود را با موبایل ببینید تا سایت خود را بهبود بدهید. اگر داخل وب سایتتان گوگل آنالیتیکس را فعال کنید متوجه خواهید شد چند درصد از بازدیدکنندگان سایت شما از موبایل استفاده می کنند. پس حتما وب سایتتان را برای موبایل بهینه کنید.

72- از youtube برای به اشتراک گذاری فیلم های سایتتان استفاده کنید.

یکی از بهترین وبسایت های اشتراک ویدئو در دنیا youtube است ، که متعلق به شرکت گوگل است. پس اگر در سایتتان ویدئو تولید می کنید یا فیلم اموزشی تهیه می کنید حتما در یوتیوب اپلود کنید و در زیر ویدئو در قسمت توضیحات ویدئو ، یه لینک به url صفحه مرتبط با ان صفحه داخل سایت خود قرار بدهید و بعد داخل وبسایتتان هم یک لینک به صفحه همان ویدئو که در یوتیوب گذاشتید ایجاد کنید تا متوجه نتایج مثبت و ذخیره کننده بشید. بعد از انجام این کار ترافیک خوبی به صفحه سایتتان هدایت می شود. پس به طور کلی استفاده از شبکه های اجتماعی برای گوگل اهمیت دارد و اعتبار سایتتان را افزایش می دهد.

پیشنهاد می کنیم مطلب افزونه اشتراک گذاری مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی را مطالعه بفرمایید.

73- محتوای سایتتان باید برای کاربرانتان در دسترس باشد.

اگر سایت شما در زمینه کالای دیجیتال فعالیت دارد باید در نظر بگیرید  دسترسی به ان کالا راحت باشد. یعنی مثلا یک عکس نامفهوم برای ان نگذاشته باشید یا در جای بدی قرار نداده باشید. باید در نظر بگیرید کجا قرار دهید که کاربر سریعتر جذب شود. به طور کلی سئو یعنی کاربر بتواند وارد وب سایتتان شود و راحت از آن استفاده کند. پس حتما توجه کنید که محتوای سایتتان برای کاربران در دسترس باشد.

پیشنهاد میکنیم نوشته اضافه کردن تصاویر متجرک در وردپرس را مطالعه بفرمایید.

74- از ابزار google webmaster tools یا search console استفاده کنید.

در ادامه فاکتورهای سئو – بخش پنجم ، به شما گوگل وبمستر را معرفی می کنیم. گوگل وبمستر تولز یه ابزار بسیار دقیق و جامع برای سئو و بهینه سازی وب سایت ها محسوب می شود و ایرادات سئو وب سایتتان را به شما نمایش می دهد و مشخص می کند روزانه چند کاربر از طرف گوگل وارد وب سایتتان می شوند یا وب سایتتان چه لینک هایی را از بقیه سایت ها دریافت کرده و … .امکانات گوگل وبمستر تولز بسیار با ارزش و کاربردی است . حتما از این ابزار برای بهبود سئو وب سایتتان استفاده کنید. سایت هایی که در وبمستر تولز ثبت نام کرده اند در نتایج گوگل در رتبه بالایی هستند.

فاکتورهای سئو - بخش پنجم

75- از ابزار google analytics استفاده کنید.

گوگل آنالیتکس یکی از بهترین ابزار ها برای تحلیل سایت شما است. با عضو شدن در گوگل انالیتکس و قرار داد کد گوگل انالیتیکس در داخل وب سایت خود، می توانید امار بازدید از سایتتان را مشاهده کنید. اینکه کاربر وارد چه بخشی از سایت شده است، در کدام بخش بیشتر توقف کرده است، چند نفر از آن ها از طریق تبلیغات شما در وب سایت های دیگر وارد سایت شما شده اند ، کاربران از طریق چه مرورگری وارد سایت شما شده اند و یا چند درصد از طریق موبایل وارد شده اند. پس حتما از این ابزار گوگل استفاده کنید.

فاکتور های بک لینک :

76- عمر دامنه هایی که به شما لینک می دهند بسیار حائز اهمیت است.

توجه داشته باشید که از چه دامنه هایی لینک می گیرید. توصیه می کنیم از دامنه های لینک بگیرید که عمر طلانی داشته باشند و قدیمی تر باشند زیرا از اعتبار ان ها استفاده می کنید و باعث می شود امتیاز بالایی بگیرید. برای فهمیدن عمر هر دامنه ، نام ان دامنه را whois بگیرید و تاریخ ثبت دامنه را شناسایی کنید و عمر ان را بدانید.

77- تعداد لینک هایی که از روت دامنه ها دریافت می کنید بسیار مهم است.

برای افزایش اعتبار سایتتان باید از روت دامنه های معتبر لینک های با کیفیت دریافت کنید، دریافت لینک از روت دامنه یعنی این که یه دامنه مثل dehkadeh-wp.ir  از صفحه اصلی یعنی دقیقا آدرس https://blog.dehkadeh-wp.ir به سایت شما لینک بدهد، لینک هایی که از سمته روت اصلی دامنه های معتبر به سایت شما داده می شوند برای سایتتان اعتبار بسیار بالایی دارد .

78- از سرور هایی با کلاس c متفاوت لینک دریافت کنید.

هر سرور یک ip دارد که شامل 4 قسمت است. یعنی قسمت های a و b و c و d , و به هر قسمت از ip کلاس می گوییم و هر ip از 4 کلاس متفاوت تشکیل شده است. کلاس سوم ip را کلاس c می نامند و گوگل به کلاس c ادرس ip دامنه هایی که به شما می دهند را توجه می کند. اما چرا فقط کلاس c ؟ کلاس c هر ip نشان دهنده موقعیت سرور و کشور  سایت لینک دهنده است و گوگل انتظار دارد از سراسر جهان به سایت شما لینک داده شود. یکی از اصلی ترین فاکتورهای سئو دریافت لینک محسوب می شود.

79- تعداد صفحاتی از یک دامنه که به شما لینک می دهند بسیار مهم است.

هرگز این کار را نکنید که به سایت ها پول بدهید تا وبسایت شما را داخل سایتشان قرار دهند. زیرا گوگل از این کار متنفر است و به شدت رتبه سایت شما پایین می اید. اما می توانید پول پرداخت کنید تا مقاله ای راجب سایت شما بنویسند و لینک بدهند که این کار هزینه بر تر والبته تاثیرگذار تر است.

80- از تگ alt بنر های تبلیغاتی در سایت ها لینک دریافت کنید.

اگه میخواهید لینک برای سایتتان دریافت کنید باید لینک های خیلی متنوعی به سمت سایتتان هدایت کنید. یکی از راه هایش استفاده از تگ alt بنر های تبلیغاتی ، لینک به سمت سایتتان هدایت کنید و گوگل این کار را می پسندد و تقلب محسوب نمیشود، یعنی این که شما وقتی داخل یه سایت مشهور و پربازدید بنر تبلیغاتیتان را قرار میدید به مدیر سایت کلمه کلیدی وب سایتتان را بدید و بگید کلمه کلیدی وب سایتتان را داخل تگ alt ان بنر قرار بده و سپس از ان بنر به سمت سایتتان لینک هدایت کنید، این یکی از بزرگترین راز های دریافت بک لینک مفید بود که خدمت شما عرض کردم .

 

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!