دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

فاکتورهای سئو – بخش چهارم

خانه » آموزش سئو » فاکتورهای سئو – بخش چهارم

فاکتورهای سئو – بخش چهارم

سلام. با بحث فاکتورهای سئو – بخش چهارم در خدمت شما هستیم. گوگل در سال های اخیر داخل یک مطلب تو وبلاگ رسمیش اعلام کرد که ما بیش از 200 فاکتور را در رتبه بندی هر سایت در نتایج لحاظ می کنیم که هر کدام از این فاکتور ها نیز 50 آیتم متفاوت دارند، که شما با رعایت این فاکتور ها میتوانید سئو و بهینه سازی سایتتان را به صورت قابل قبولی بهبود دهید و پس از ان شاهد رشد چشمگیر ترافیک سایتتان در نتایج موتور های جستجو باشید. در این مقاله فاکتورهای اصلی سئو را برای شما با توضیح کامل معرفی می کنم. با ما همراه باشید.

فاکتورهای سئو – بخش چهارم

فاکتورهای سئو - بخش چهارم

فاکتور های معماری داخل سایت :

41- تعداد لینک های داخلی سایت به مطالب را بررسی کنید.

شما باید بین مطالب داخل سایتتان با استفاده از کلمات کلیدی ارتباط برقرار کنید . بطور مثال از مقاله ای به مقاله دیگر لینک گذاری کنید شما با انجام این کار در تمام مطالب سایت بین مقالات و محتوا های سایت ارتباط داخلی منظمی برقرار می کنید و مطمئن باشید این باعث می شود ربات های گوگل بیشتر در سایت شما گردش کنند و مقالات مرتبط با هم را در سایتتان بهتر شناسایی کنند و امتیاز بیشتری برای سایت شما قائل شوند ، توجه داشته باشید در مقاله بیش از 4 تا لینک خارجی قرار ندهید زیرا از اعتبار مقاله خود کم می کنید و به اعتبار سایت دیگر اضافه می کنید. پس همیشه بین طول مقاله و تعداد لینک ها تعادل برقرار کنید.

42- کیفیت لینک های داخلی سایت به مطالب اهمیت زیادی دارند.

این مورد هم کمی به فاکتور سئو شماره 41 وابسته است، هر صفحه از سایت شما دارای دو معیار Page Authority و domain Authority است؛ این یک معیار برای سنجش کیفیت و اعتبار ان صفحه از نظر موتور های جستجو است، و معمولا بازه ی عددی هر کدام از این شاخصه ها از 0 تا 100 است، مثلا اگر یک url داری Page Authority حدود 50 باشد یعنی این صفحه خیلی از دید موتور های جستجو اهمیت دارد، برای فهمیدن میزان Authority هر صفحه برای آدرس های مختلف سایت می توانید از سایت moz.com کمک بگیرید و  یا از طریق ابزار Open Site Explorer از میزان اعتبار هر صفحه آگاه بشید . به شما پیشنهاد می کنیم به سایت هایی که دارای Page Authority بالایی هستند درخواست بدید که لینک سایت شما را هم داخل سایتشان قرار دهند تا به میزان اعتبار سایت شما اضافه شود.

43- لینک های غیر فعال را حذف کنید.

همیشه به سایت های معتبر لینک بدهید. زیرا کمتر پیش می آید این سایت ها حذف شوند. لینک به سایت هایی که وجود ندارند از اعتبار سایت شما کم می کند. توصیه می کنیم لینک های خارجی خود را هرازگاهی دوباره بررسی کنید تا با خطای 404 برخورد نکنید.

پیشنهاد می کنیم نوشته انتقال صفحات 404 به صفحه دلخواه در وردپرس را مطالعه کنید.

حالا اگر تعداد لینک های خروجی سایت شما بالا باشد و بازدید و بررسی همه لینک های خروجی امکان پذیر نباشد ، توصیه می کنیم تمام لینک های خروجی از سایتتان را NoFollow کنید. لینک های NoFollow به موتورهای جستجو می گویند سایت ما هیچ مسئولیتی در برابر محتوای سایت لینک داده شده نمی پذیرد و از اعتبار سایت ما به سایت لینک داده شده نبخشید .

44- لینک های همکاری در فروش خود را طراحی و فعال کنید.

اگر سایت شما ارائه دهنده خدمات است و پکیج ها و سرویس های مشخصی دارید ، میتوانید سیستم های همکاری در فروش به صورت کمیسیونی در سایتتان فعال کنید ، این سیستم ها به هر کاربر ثبت نام شده یک لینک انحصاری فقط برای ان کاربر به همراه چند بنر تبلیغاتی ارائه میدهد و در مرحله بعدی کاربر بنر تبلیغاتی سایت شما را در سایت خودش قرار میدهد و لینک اختصاری که به وی تعلق گرفته را بر روی بنر ست می کند، حالا اگر هر بازدیدکننده احتمالی از وب سایت کاربرتان بر روی اون بنر کلیک کند و وارد سایت شما شود و از سایتتان خرید کند چون این بازدیدکننده از طریق لینک انحصاری سیستم همکاری در فروش وارد سایت شما شده پس از خرید مشتری ، سیستم همکاری در فروش یه پورسانتی که شما تعیینش می کنید به اعتبار مالی کاربر شما اضافه میکند و با انجام این کار فروش شما 3 برابر می شود و  به افزایش اعتبار سایت شما کمک بسیاری میکند.

45- خطا های HTML سایتتان را رفع کنید.

سعی کنید خطاهای سایت خود را برطرف کنید ، مسلماً گوگل ترافیک موثری به سمت سایت هایی که خطا های کدنویسی و برنامه نویسی دارند هدایت نمی کند. بهترین راه این است که می توانید با استفاده از سایت gtmetrix.com و یا بررسی وضعیت کدنویسی سایتتون در w3schools.com، از اشتباهات و خطا های برنامه نویسی سایت آگاه شوید  . در سایت gtmetrix.com می توانید خطاهای خود را ببینید و همچنین فایلی تصحیح شده در اختیار شما قرار می دهد که می توانید ان را در سایتتان اپلود کنید ، البته بهتر است پیش از هر تغییری بک اپ تهبه کنید.

پیشنهاد می کنیم مطلب رفع خطای syntax error در وردپرس را مطالعه بفرمایید.

46- بالا بودن اعتبار کلی سایت در لینک های داخلی سایتتان تاثیر دارد.

اگر مدیر سایتی معتبر باشید که Authority بالایی داشته باشد ، تمام زیرمجموعه های سایت شما هم اعتبار بیشتری نسبت به رقیبانشان پیدا می کنند. اینکه هر روز مقالات جدید و زیادی را منتشر کنید خیلی عالیه اما سعی کنید همیشه روی کلید واژه خاص تمرکز نکنید. موتورهای جستجو دوست ندارند روی یک صفحه از سایتتان تاکید مستقیم کنید. به طور کلی دو مدل سئو وجود دارد: مدل اول اینکه همیشه راجب یک کلمه کلیدی مقاله بگذارید و تمرکز کنید سایت شما رتبه اول را بگیرد. و مدل بعدی سئو این است که با انجام راهکارهای خاص ارزش کل سایت را بالا ببرید . که البته مدل دوم بهتر است. اینکه ارزش کل سایت را بالا ببرید و اعتبار کل دامنه را بالا ببرید خیلی بهتر از این است که فقط روی یک کلمه تاکید کنید!

49- آدرس صفحات سایتتان نباید طولانی باشد.

در حال مطالعه فاکتورهای سئو – بخش چهارم هستید . سعی کنید از ادرس صفحه قابل حفظ کردن و کوتاه و مختصر و جذاب استفاده کنید. برای کاربری که به سایت شما مراجعه کرده و برای دفعات بعد که بخواهد مراجعه کند، ادرس صفحه باید طوری باشد که سریع بتواند تایپ کند. ادرس صفحه طولانی از اعتبار ساییتان کم میکند. گوگل تاکید کرده نام و ادرس سایت باید برای انسان ها کوتاه و قابل فهم باشد و برای ربات ها زیاد مهم نیست.

50- مسیر صفحات سایتتان باید کوتاه باشد.

این عامل به فاکتو سئو 49 مرتبط  و بسیار نزدیک است. خیلی بهتر است مسیر صفحه ساییتان کوتاه باشد. به طور مثال اگر یک  مقاله در سال 2016 راجب اصول طراحی سایت داشته باشید ، ادرس مقاله به صورت زیر می شود :

www.dehkadeh-wp.ir/category/article/web/design/Fundamentals-of-Web-Design-in-2016

همانطور که می بینید این مسیر بسیار طولانی است و امکان بخاطر سپردن ان سخت است . بهتر است کوتاهتر باشد به صورت زیر:

www.dehkade-wp.ir/web-design/Fundamentals-of-Web-Design

 

51- کاربران تعیین کننده رتبه سایتتان در گوگل هستند.

گوگل برای کاربرانش اهمیت بسیار بالایی قائل شده، طوری که قسمت زیادی از رتبه بندی سایت ها و جا به جایی رتبه سایت ها در نتایج توسط خود کاربران انجام میشود. سعی کنید مطالب سایتتان طوری باشد که بازدید بیشتر بخورد و محتوای مناسب داشته باشد. اگر کاربری وارد سایت شود و بلافاصله back را بزند ، گوگل متوجه می شود و از اعتبار سایت شما کم می کند و یک امتیاز منفی برای شما در نطر گرفته می شود. سعی نکنید گوگل را گول بزنید و با روش های جعلی بازدید سایتتان را بالا بیاورید زیرا گوگل الگوریتم های پیچیده ای دارد و باز هم متوجه می شود. گوگل می تواند کاربر را دنبال کند و بررسی میکند ایا اطلاعات سایت شما برای کاربران مفید بوده است یا نه! پس برای بالا امدن سایتتان در گوگل تلاش کنید.

فاکتورهای سئو - بخش چهارم

52- محتوای سایتتان را دسته بندی موضوعی کنید.

سعی کنید مطالب و محصولات سایتتان را دسته بندی کنید و برای مطالبتان category تهیه کنید . پس بهتر است هر مطلب یا محصول در دسته خودش قرار دهید. این کار باعث می شود کاربر راحت تر بتواند محصول یا مطلب خاص را جستجو کند و پیدا کند و برای شما هم بسیار خوب است و شانس فروش و بازدید بیشتری خواهید داشت . برای ربات های گوگل هم بهتر است که بتوانند وارد دسته بندی سایت شما بشوند و کلمه کلیدی را در جایگاه خودش پیدا کنند.

پیشنهاد می کنیم نوشته افزودن ایکون برای دسته بندی در وردپرس را مطالعه بفرمایید.

53- مطالب سایتتان را تگ کذاری کنید.

لطفا تگ را با کلمه کلیدی اشتباه نگیرید . تگ نوعی از علامت گذاری و دسته بندی جزئی مقالات است که مطالب مرتبط شبیه به هم را در هر سایتی برای علاقه مندان مطالعه اون توع مطالب دسته بندی می کند. برای مثال شما مطلبی راجب استانداردهای طراحی سایت نوشته اید، می توانید از 3 تا تگ برای این مطلب در نظر بگیرید: اصول طراحی سایت، آموزش طراحی سایت، طراحی سایت اصولی. تگ گذاری یکی از تکنیک های حرفه ای تولید مقاله محسوب می شود و بهتر است برای تگ گذاری بیشتر وقت بگذارید. تگ گذاری بیش از حد اصلا جالب نیست و توصیه نمی کنیم . هدف از تگ گذاری این است که انسان های علاقه مند به موضوع خاص بتوانند مطالب بیشتری در این زمینه داخل سایت ما مطالعه کنند.

پیشنهاد می کنیم مطلب سئو وردپرس با متا تگ های open graph  را مطالعه بفرمایید.

54- کلمه کلیدی در آدرس سایتتان باشد بهتر است.

علاوه بر فاکتورهای سئو – بخش چهارم که گفته شد ، فاکتور دیگر استفاده از کلمه کلیدی در ادرس سایت است. خیلی مهم است که در ادرس دامنه اصلی سایت از کلمه کلیدی استفاده کنید. مثلا شما راجب فاکتورهای سئو مقاله نوشتید بهتر است در ادرس دامنه اصلی سایتتان seo factors بنویسید . رعایت این مورد باعث افزایش رتبه شما در کلمات کلیدی مرتبط با ان صفحه می شود.

55- به منابع محتوای تولید شده در سایتتان لینک بدهید.

اگر از مطلب یا نوشته ای از سایت های دیگر استفاده می کنید حتما به ان منبع لینک بدهید. اگر اینکار را نکنید گوگل فکر می کند شما کپی کردید. در واقع لینک دادن به منبع اصلی به اعتبار سایت شما اضافه می کند و گوگل هم امتیاز بیشتری به شما می دهد.

56- در محتوا های خود از bullet point ها استفاده کنید.

برای گوگل بسیار اهمیت دارد که محتوای سایتتان را برای ربات های گوگل نوشتید یا برای کاربران سایت ، بنابراین گوگل کاملا در نظر میگیرد که مطالب سایتتان خوانا و زیبا طراحی و دسته بندی شدن یا خیر . توصیه می کنیم در نوشته خود از اعداد یا bullet point ها برای دسته بندی استفاده کنید تا هم نوشته شما حرفه ای تر به نظر برسد و هم خواناتر و زیباتر باشد . گوگل برای اینکار شما ارزش بالایی قائل است.

57- اولویت صفحات سایتتان را در نقشه سایت حتما تعیین کنید.

با فاکتورهای سئو – بخش چهارم در خدمت شما عزیزان هستیم. همانطور که میدانید یکی از اصلی ترین اولویت ها و فاکتورهای سئو و بهینه سازی نقشه سایت و طراحی ان است، در حقیقت نقشه سایت مجموعه ای از کد ها است که در ان آدرس url صفحات مهم سایت شما قرار میگیرد ، و ربات های گوگل و سایر موتور های جستجو هنگامی که وارد سایت شما می شوند  اول به این صفحه سر می زنند و توسط اون به تمام url های سایت شما دسترسی پیدا میکنند و این سبب می شود تمام صفحات سایت شما در گوگل به راحتی ایندکس شود ، پس همیشه سعی کنید نقشه سایتتان را بعد از مسیر اصلی سایت و با ادرس sitemap.xml قرار دهید. مثال: dehkadeh-wp.ir/sitemap.xml. پس از ساخت نقشه سایت حتما از طریق ابزار گوگل وبمستر تولز یا search console آدرس نقشه سایتتان را به گوگل معرفی کنید.

فاکتورهای سئو - بخش چهارم

58- سایتتان را کاربر پسند و آسان طراحی کنید.

همیشه سعی کنید سایتتان را طوری زیبا طراحی کنید که وقتی کاربر وارد می شود، مجذوب سایت شما شود و در ان بماند و این برای گوگل خیلی با ارزش است و این را نمره مثبت برای شما در نظر می گیرد. پس سعی کنید علاوه بر سئو به طراحی سایت که ux هم گفته می شود توجه کنید و یا ساییتان را به متخصص و طراح ux و ui نشان دهید مطمعن باشید نظرات مفاوت و خوبی به شما می دهند.

59- در استفاده از پارک دامین ها احتیاط کنید.

یکی از روش های غیراصولی و نامناسب، استفاده بیش از حد از دامنه ها است . سعی کنید از دامنه های زیاد برای سایتتان استفاده نکنید . اگر می خواهید اینکار را انجام بدید ، به صورت عادی دامنه ها را روی سایتتان پارک نکنید . البته باید این دامنه ها را توسط کد redirect از نوع 301 بر روی سایتتان پاک کنید. ریدایرکت 301 باعث می شود اعتبار دامنه ها روی سایت شما منتقل بشوند نه پارک کردن دامنه ها، ما باز هم توصیه می کنیم از روش های غیرمنطقی  استفاده نکنید و فقط در موارد ضروری مانند تغییر ادرس سایت به ادرس جدید از این روش استفاده کنید.

ممنون از همراهیتان.  مطلب فاکتورهای سئو – بخش چهارم به پایان رسید. سایر فاکتورها در بخش بعدی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته خواهد شد. بدرود

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!