دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

فاکتورهای سئو – بخش دوم

خانه » آموزش سئو » فاکتورهای سئو – بخش دوم

فاکتورهای سئو – بخش دوم

با ادامه بحث فاکتورهای سئو  و بهینه سازی سایت در خدمت شما هستیم. در بخش اول معرفی فاکتورهای سئو به معماری سایت یا انتخاب cms مناسب اشاره کردیم. در ادامه به بررسی فاکتورهای دامنه سایت می پردازیم.

فاکتورهای سئو – بخش دوم

فاکتورهای سئو

فاکتور های مهم دامنه سایت :

11- عمر دامنه

منظور از عمر دامنه این نیست که شما یک دامنه چندساله انتخاب و خریداری کنید. اولین باری که سایت نتایجش را در گوگل ایندکس می کند را عمر دامنه می گویند و بعد از ایندکس شدن همیشه فعال و در دسترس است. دامنه ای که از قبل دارید و هیچ فعالیتی روی ان نداشته اید از نظر گوگل هیچ ارزشی ندارد. پس شما سایتتان را راه اندازی کنید و صفحات را ایندکس کنید هرچه عمر دامنه و وب سایتتان بیشتر باشد گوگل امتیاز بالاتری به سایت شما می دهد.

12- نام دامنه حاوی کلمه کلیدی باشد.

بهتر است نام دامنه ای را انتخاب کنید که متناسب با کسب و کار شما باشد هرچن گوگل اخیرا اعلام کرده که کلمه کلیدی هیچ تاثیری در رتبه سایت ندارد اما بهتر از از کلمه کلیدی در دامنه سایت قرار بدهید. بطور مثال اگر یک سایت در مورد دهکده وردپرس دارید بهتر است دامنه شما نیز حاوی این کلمه باشد یعنی dehkadeh-wp.ir باشد. ولی بطور مثال اگر شما برای طراحی سایت می خواهید دامنه ثبت کنیدولی ممکن است توسط کسی دیگری قبلا ثبت شده باشد یعنی دامنه حاوی کلمات کلیدی رقابتی یاشد پس به راحتی نمی توانید چنین دامنه هایی رو خریداری کنید به استفاده از این تکنیک exact mach domain میگویند و گوگل اخیرا در وب انگلیسی خیلی به سایت هایی که کلمه کلیدی اون ها در نام دامنه وجود داره اهمیت میدهد، بنابراین نام دامنه مناسب 50 درصد می تواند در سئو سایت تاثیرگذار می باشد.

13- کلمه کلیدی شما در اولین بخش دامنه باشد.

نکات مهم در مورد انتخاب نام دامنه این است که تعداد حروف دامنه تان نباید بیشتر از 12 حرف باشه، زیرا در این صورت به خاطر سپاری اون توسط کاربر کار بسیار دشواری است، و کوتاه بودن نام دامنه یکی از اصلی ترین نکات در انتخاب نام دامنه مناسب است به عنوان مثال اگر تمایل دارید در کلمه کلیدی دهکده در نتایج گوگل موقعیت بهتری نسبت به سایر رقیبها داشته باشید از کلمه دهکده در اول نام دامنه استفاده کنید مثلا دامنه dehkadeh-wp.ir را انتخاب کنید و عنوان برند رو در قسمت دوم دامنه قرار بدهید، خیلی مهم است که کلمه کلیدی در کدام قسمت از نام دامنه شما قرار گرفته باشد و باید طوری باشد که برای کابران و موتور های جستجو قابل فهم باشد.

14- طولانی بودن زمان انقضاء دامنه

این فاکتور سئو ممکن است کم اهمیت به نظر برسد اما اگر زمان انقضا دامنه شما کمتر از 2 سال باشه گوگل اهمیت کمتری نسبت به سایت های قدیمی تر به سایت شما میدهد، مثلا اگر دامنه شما قرار باشه طی 4 ماه آینده منقضی بشه و با توجه به این که گوگل تاریخ انقضا و مشخصات هویز دامنه ها را بررسی می کند و بعدش رتبه بندی ها رو انجام می دهد برای یک سایتی که قرار باشد طی 4 ماه آینده منقضی شود اهمیت چندانی قائل نمی شود، زیرا اگر سایتی واقعا تصمیم داشته باشد سال ها خدمات خوب به کاربران ارائه کنه و سایتش پراهمیت و منبع درآمد بالایی داشته باشد حتما بر روی سایت و دامین اون سایت سرمایه گذاری بالایی انجام میدهد، گوگل این را به خوبی تشخیص می دهد. به عنوان مثال شرکت های معتبر که با اطمینان نسبت به طراحی و راه اندازی سایتشان اقدام می کنند دامنه خود را حداقل برای 5 سال آینده تمدید می کنند، این تکنیک توسط افراد زیادی آزمایش شده و شاهد پیشرفتهای چشم گیر سئو بوده اند.

15- از کلمات کلیدی در ساب دامین استفاده کنید.

برای درک بهتر این موضوع مثالی می زنیم: دامنه blogfa.com را در نظر بگیرید این سایت دارای بیش از هزاران ساب دامیناست که هر کدام از این وبلاگ ها در برخی از کلمات کلیدی رتبه بسیار قابل توجهی در نتایج جستجو دارند و گوگل هر ساب دامین از این سایت را یک سایت یا وبلاگ جداگانه شناسایی کرده و تو برخی از کلمات کلیدی به این وبلاگ ها رتبه قابل قبولی داده، پس اگر شما هم دارای چندین تجارت هستید که در حوزه های مختلف فعالیت دارید می توانید چندین ساب دامین تعیین کنید. با توجه به این که گوگل اخیرا اعلام کرده اعتبار هر ساب دامین یا زیر دامنه را مجزا از دامنه اصلی سایت ها در نظر می گیریم، به شما توصیه می کنم با بعضی از کلمات رقابتی خودتون ساب دامین و لندینگ پیج های جدید طراحی و راه اندازی کنید و سپس بر روی افزایش رتبه ساب دامین هایتان در گوگل تمرکز کنید.

16- بررسی تاریخچه دامنه قبل از ثبت

این یکی از مهم ترین و بزرگترین و تاثیر گذار ترین عوامل تو پیشرفت یه سایت محسوب میشود اما معمولا توسط مدیران سایت ها و سئو کار ها نادیده گرفته می شود. گوگل بار ها و بار ها تو وبلاگش اطلاع رسانی کرده که ما هویز (اطلاعات مالک دامنه ها) رو هر مدت یک بار بررسی و در پایگاه های اطلاعاتی خود نگهدای می کنیم و برای رتبه بندی اون دامنه در نتایج استفاده می کنیم، توجه داشته باشید که شما زمانیکه یک دامنه را ثبت می کنید باید تاریخچه آن را بررسی کنید زیرا ممکن است قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده باشد و پس از مدتی سایتش تعطیل شده است دلایل زیادی برای تعطیلی سایت وجود دارد بطور مثال احتمال این وجود دارد که مالک این دامنه قبلا کارهای خلاف قوانین موتور های جستجو مانند اسپم و سوء استفاده انجام داده باشد و سایت توسط موتور های جستجو جریمه و پنالتی شده باشه و اعتبار این دامنه برای همیشه پیش موتور های جستجو سیاه و غیر قابل بخشش باشد. در اینصورت اگر هرچقدر سایت شما بهینه باشد و یا فاکتورهای دیگر را رعایت کرده باشیدبه هیچ نتیجه ای نخواهید رسید. پس حتما قبل از آغاز پروژه سئو توسط ابزار archive.org/web و domaintools.com سایتتان را آنالیز کنید و ببینید قبل از شما این دامنه توسط چه اشخاصی ثبت و چه سایت هایی بر روی این دامنه فعالیت داشته اند؟ در انجام پروژه های بهینه سازی حتما تاریخچه دامنه را به عنوان یک کارنامه و برگ برنده در نظر بگیرید.

 

فاکتورهای سئو

17- خارج کردن وضعیت دامنه خود از حالت مخفی

شما در سایت whois.com می توانید اطلاعات مالک سایت را بررسی کنید. برخی از ارائه دهندگان سرویس دامنه در پنل های مدیریتی دامنه به شما این امکان رو میدن که وضعیت هویز دامنتون رو از دید عموم مخفی کنید و هیچکس نتواند اطلاعات شما را بررسی کند (مخفی کردن whois دامنه) اما نکته قابل توجه این است که مالک سایت چه کسی است برای گوگل خیلی اهمیت دارد گوگل برای این که بتواند بهترین و امن ترین سایت ها را به کاربراش در نتایج ارائه کند باید مالک سایت را بشناسد و سوابق او را بررسی کند و بتواند تشخیص دهد که مالک دامنه یک فرد متخلف و متقلب است که قبلا بر خلاف قوانین موتور های جستجو فعالیت کرده و می خواهد گوگل را فریب دهد پس گوگل این سایت را در نتایج به هیچ عنوان به کاربرانش نمایش نمیدهد، بنابراین اگر اطلاعات whois دامنه شما private یا خصوصی است دامنه تان را در حالت public بگذارید تا گوگل بتواند مالک دامنه رو شناسایی کند، اگر قبلا دامنه ای داشتین که توسط گوگل جریمه شده پس دیگه به هیچ عنوان تو آینده با آن نام و نام خانوادگی و با اون مشخصات دامنه نخرید و سعی کنید از مشخصات افرادی دیگر برای ثبت دامنه استفاده کنید.

18- از دامنه های ملی با پسوند ir. برای راه اندازی سایتتان استفاده کنید.

این نکته بسیار مهم است که اگر میخواهید سایت شما در کشور ایران و در وب فارسی جایگاه مطلوبی در نتایج گوگل داشته باشد از دامنه های ملی کشور ایران مانند ir. استفاده کنید.
برای سئو و بهینه سازی سایتتان از دامنه ir استفاده کنید. زیرا باتوجه به این که گوگل زبان و مکان جستجو کنندگان رو شناسایی می کند مثلا می تواند تشخیص دهد که یک شخص ایرانی با یک کلمه فارسی در حال جستجو در گوگل است و با توجه به این که گوگل می داند یک سایت ir. مربوط به یک شرکت ایرانی است، سعی می کند بسته به زبان ئو مکان شما نتایج را نمایش دهد. به همین دلیل استفاده از دامنه های ir. برای سایت های فارسی زبان دارای اهمیت فراوانی است.

ناشر محصول

محبوبه دادگر

محبوبه دادگر

محبوبه دادگر هستم. کارشناسی نرم افزار. کار تولید محتوا و طراحی سایت و سئو و بهینه سازی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!