دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

امنیت در طراحی سایت با CMS

خانه » آموزش وردپرس » آموزش امنیت وردپرس » امنیت در طراحی سایت با CMS

امنیت در طراحی سایت با CMS

با سلام خدمت کاربران عزیز دهکده وردپرس. امروز با مقاله امنیت در طراحی سایت با CMS در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.

امنیت CMS در طراحی سایت هایی که از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس، جوملا و .. به شرط رعایت یک سری موارد امکان پذیر می باشد.در صورت عدم رعایت مواردی که برای امنیت CMS در طراحی سایت درنظر گرفته شده در خطر امنیتی بسیار جدی ای قرار می گیرند.

امنیت در طراحی سایت با CMS

امنیت در طراحی سایت با CMS

 

امنیت در طراحی سایت با CMS

برخی از مواردی که باید در امنیت cms مورد توجه قراربگیرند عبارتند از:

به‌روزرسانی منظم

مهم‌ترین نکته برای دستیابی به امنیت در طراحی سایت با سیستم‌های مدیریت محتوا، به‌روزرسانی مداوم است. اگر امکان به‌روز بودن با آخرین نگارش‌های سیستم‌های مدیریت محتوا را ندارید، حداقل ماهیانه یک بار سیستم را به روزرسانی کنید. برای پیش‌گیری از اشکال‌های احتمالی در حین به‌روزرسانی، تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از سایت موضوعی پر اهمیت است. به ویژه در مورد سایت‌هایی که بازدیدکنندگان زیادی دارند یا خدمات ارائه شده در آن پر اهمیت هستند.

عدم استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های کرک شده

با وجود ابزارها و قالب های بسیاری که برای cms ها وجود دارد بعضی از آنها به صورت قفل شکسته در اختیار کاربران قرار می گیرد. برخی افراد این منابع طراحی سایت را به صورت غیرقانونی منتشر می‌کنند و در داخل کدهای افزونه یا قالب نیز دروازه‌هایی برای نفوذ به سایت‌های نصب کننده قرار می‌دهند.

استفاده از افزونه‌های با کیفیت

سیستم‌های مدیریت محتوا دارای صدها و هزاران افزونه‌ی رایگان هستند که امکانات زیادی را به سایت‌های طراحی شده اضافه می‌کنند. با این حال تمامی این افزونه‌ها دارای کیفیت و امنیت یکسانی نیستند. در هنگام انتخاب افزونه برای طراحی سایت، انتخاب افزونه‌هایی که تعداد کاربران بیشتری داشته باشند، از نظر کاربران امتیازات بهتری دریافت کرده باشند و به صورت منظم به‌روزرسانی شوند، امنیت و کارایی سایت شما را تا حد زیادی تضمین خواهد نمود.

استفاده از افزونه‌های امنیتی

یکی از کاربردهای افزونه‌ها در سیستم‌های مدیریت محتوا، افزایش امنیت است.استفاده از افزونه هایی که امنیت CMS در طراحی سایت را بالا می برند حتی در صورت رایگان نبودن از جمله ی پایه ای ترین اعمالی است که میتواند به راحتی انجام شود از اینگونه افزونه ها می توان به better WP Security در وردپرس و JHack Guard برای جوملا نام برد.

انتخاب نام کاربری و رمز غیرقابل کشف

انتخاب نام کاربری و رمز عبور غیرقابل حدس زدن برای ورود به بخش مدیریت یکی دیگر از نکات امنیتی مهم به شمار می‌رود.

انتخاب میزبان اینترنتی یا هاست با کیفیت

برخی از میزبان‌های اینترنتی ارزان‌قیمت و اشتراکی، دارای متخصصین خبره برای حفظ امنیت سرورهای ارائه شده نیستند. در هنگام استفاده از سرورهای اشتراکی، اگر امنیت کافی در این سیستم‌ها رعایت نشده باشد، در صورت آسیب‌دیدن یکی از سایت‌ها ممکن است فرد مهاجم دسترسی کافی برای هک تمامی سایت‌های میزبانی شده روی آن سرور را به دست آورد. گاهی در اخبار شنیده می‌شود که تیمی هکری توانست چند هزار سایت را از کار بیندازد یا اطلاعات آن‌ها را سرقت کند.

استفاده از سرورهای واسط امنیتی

برخی سرویس‌های تجاری یا رایگان موجود در اینترنت مانند CloudFlare، علاوه بر مزایایی که در زمینه‌ی سرعت و کارایی به دنبال دارند، می‌توانند سایت شما را در برابر برخی حملات امنیتی نیز محافظت کنند.بسته به CMS شما، اینگونه سایت ها افزونه های مختلفی نیز ارائه می دهند.

 

امیدواریم  که از مقاله امنیت در طراحی سایت با CMS استفاده لازم را برده باشید با مقاله های بعدی در رابطه با امنیت در وردپرس همراه ما باشید.

ناشر محصول

farzaneh sabry

farzaneh sabry

سلام.من یکی از اعضای تیم دهکده وردپرس هستم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!