دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

دکمه بازگشت به ابتدای صفحه در وردپرس

خانه » آموزش وردپرس » دکمه بازگشت به ابتدای صفحه در وردپرس

دکمه بازگشت به ابتدای صفحه در وردپرس

سلام دوستان. همه شما عزیزان در انواع سایت ها، وقتی به پایین صفحه اسکرول می کنید، متوجه ظاهر شدن یک دکمه زیبا در گوشه و کنار سایت میشوید. این دکمه بازگشت به ابتدای صفحه در سایت برای راحتی کاربران در نظر گرفته می شود و معمولا در سایت هایی که محتواهای طولانی دارند، از این دکمه برای راحتی کاربر استفاده  می کنند. امروز افزونه Scroll Bar With Back To Top را به شما معرفی می کنیم که علاوه بر طاهر شدن دکمه بازگشت به ابتدای صفحه در وردپرس بار هم به شکل زیبایی درآمده و می توان این اسکرول بار و دکمه بازگشت به ابتدای صفحه را با هم ست کرده و به شکل زیبایی درآورید. لطفا با ما همراه باشید.

دکمه بازگشت به ابتدای صفحه در وردپرس

دکمه بازگشت به ابتدای صفحه در وردپرس

از قابلیتهای این افزونه وردپرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان فعال و غیرفعال کردن و یا حالت دمو در افزونه
  • تعیین طول و عرض برای دکمه اسکرول رو به بالا
  • امکان قرار دادن متن به جای تصویر دکمه
  • تعیین رنگ زمینه ، رنگ نوشته و رنگ هاور برای متن
  • تعیین میزان شفافیت opacity و مقدار گرد بودن گوشه های تصویر
  • امکان تعیین موقعیت دکمه در صفحه
  • تعیین آیکون دکمه از بین چند آیکون موجود و یا آپلود تصویر مورد نظر
  • انتخاب افکت بازگشت به بالا
  • قرار دادن کدهای css اختصاصی برای افزونه ها و دکمه

این افزونه وردپرس بیش از ۱٫۰۰۰ نصب موفق و فعال در مخزن وردپرس به ثبت رسانده است. شما میتوانید در انتهای همین نوشته، افزونه Scroll Bar With Back To Top را بصورت رایگان دانلود کنید.

دکمه بازگشت به ابتدای صفحه در وردپرس

 

یکی از مهمترین ویژگی های این افزونه وردپرس، نداشتن تنظیمات پیچیده و راحتی کار با ان است. یعنی شما عزیزان پس از نصب و سفارشی سازی ساده تنظیمات مربوط به دکمه بازگشت به ابتدای صفحه، براحتی میتوانید از این قابلیت در سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

 نحوه کار با افزونه Scroll Bar With Back To Top وردپرس

پس از دانلود، نصب و فعالسازی این پلاگین وردپرس یک زیرمنو جدید در آیتم تنظیمات منو پیشخوان وردپرس شما با نام Scroll Settings ایجاد خواهد شد. مانند تصویر زیر:

دکمه بازگشت به ابتدای صفحه در وردپرس

 

پس از کلیک بر روی گزینه Scroll Settings شاهد صفحه زیر خواهید بود:

دکمه بازگشت به ابتدای صفحه در وردپرس

همانطور که ملاحظه می کنید در بخش تنظیمات این افزونه دو Tab وجود دارد که به صورت پیش فرض وارد بخش Scroll Bar خواهیم شد که در واقع تنظیمات این بخش میتوان گفت که ظاهری می باشد و هیچ عملیات و پردازشی انجام نمیدهد ولی بخش دوم تنظیمات، کلیه پردازش های مربوط به اسکرول در وردپرس را انجام می دهد.

تب scroll bar

برای داشتن دکمه بازگشت به ابتدای صفحه در وردپرس می بایستی مشخص کنیم که افزونه فعال باشد یا غیر فعال! ولی ما نمیخواهیم افزونه غیر فعال باشد بنابراین این بخش را به صورت پیش فرض در حالت فعال قرار می دهیم.
در بخش بعدی ما میتوانیم رنگ پس زمینه دکمه را مشخص نماییم که این بخش به صورت سلیقه ای می باشد و هر شخص با توجه به سلیقه خود، این بخش را انتخاب می کند.
در قسمت بعدی ما میتوانیم اندازه آیکون داخل دکمه را مشخص کنیم که واحد اندازه گیری آن (پیکسل) می باشد. در بخش Scroll Top Icon Colorما میتوانیم رنگ آیکون داخل دکمه را مشخص کنیم که دقیقا مانند بخش رنگ پس زمینه روی گزینه گزینش رنگ کلیک کرده و رنگ مورد نظر را انتخاب میکنیم.

خب تا اینجا درواقع ۵۰ درصد تنظیمات را انجام داده ایم. اگر میخواهید ببینید که تنظیماتی که تا کنون انجام داده اید چگونه شده است روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید و وارد مرورگر شوید و خروجی ۵۰ درصدی این افزونه وردپرس را مشاهده کنید.

تب scroll back to top

در بخش Scroll Top Border Radius ما میتوانیم انحنا یا خمیدگی دور شکل به صورت مربع می باشد را تغییر دهیم. در قسمت بعدی از تنظیمات که در واقع مهم ترین بخش می باشد ما میتوانم شکل آیکون را مشخص کنیم که روی هر شکل که دوست داشتیم کلیک میکنیم.

اکنون کافیست که روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید و وارد صفحه اصلی سایت شوید و خروجی کار خویش را برای اسکرول در وردپرس مشاهده کنید.

دکمه بازگشت به ابتدای صفحه در وردپرس

 

دانلود افزونه

امیدوارم برای داشتن دکمه بازگشت به ابتدای صفحه در وردپرس از این مطلب به خوبی استفاده کنید.  موفق و سربلند باشید.

 

 

 

 

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!