دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

رفع خطای Pluggable.php در وردپرس

خانه » آموزش وردپرس » رفع خطای Pluggable.php در وردپرس

رفع خطای Pluggable.php در وردپرس

با سلام. خیلی از شما عزیزان در حین کار با وردپرس ممکن است با خطای Pluggable.php برخورد کرده باشید. خطای Pluggable.php در وردپرس یکی از خطاهایی است که معمولا در هنگام افزودن یک قطعه کد در فایل فانکشن قالب، به‌روزرسانی وردپرس و یا آپدیت یکی از افزونه‌های وردپرس ممکن است تا در سایت شما رخ دهد. برای رفع خطای Pluggable.php در وردپرس با ما همراه باشید.

رفع خطای Pluggable.php در وردپرس

خطای Pluggable.php در وردپرس ،معمولا در زمان‌هایی رخ می دهد که یک ناسازگاری بین فایل فانکشن قالب وردپرس و یا یکی از افزونه‌های وردپرس در سایت شما پیش بیاید که منجر به نمایش چنین خطایی در پیشخوان وردپرس و یا حتی بخش کاربری سایت شما شود که مشابه تصویر زیر در سایت رخ خواهد داد.

رفع خطای Pluggable.php در وردپرس

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در این قطعه کد گفته شده که خطایی در خط 135 افزونه‌ای با نام some-plugin رخ داده که باعث شده تا یک ارور ناسازگای در خط 1179 در فایل Pluggable.php پیش بیاد، حالا شما می بایست خط 135 از فایل افزونه مورد نظر را بررسی کنید و بعد از مطابقت دادن با خط 1179 از فایلPluggable.php ببینید مشکل به خاطر چیست تا آن را برطرف کنید.

فایل Pluggable.php یکی از فایل‌های اصلی هسته وردپرس است که لازم است تا روی سایت شما وجود داشته باشد و اگر هنگامی که با خطایی در این فایل مواجه شدید که دقیقا اشاره‌ای به این داشت که یکی از خطوط این فایل دارای مشکل است هم نباید این فایل را ویرایش کنید، چرا که مشکل از جای دیگری خواهد بود. اگر هم این فایل را قبلا ویرایش کردید بسته به نسخه وردپرس که از ان استفاده می‌کنید می بایست وردپرس را دانلود کرده و سپس فایل مورد نظر را مجددا در هاست خود بارگذاری کنید و به دنبال رفع مشکل از جای دیگری باشید.

این خطا صرفا محدود به بخش کاربری سایت نیست و ممکن است تا در پیشخوان وردپرس هم با اون مواجه بشید طوری که همه بخش‌های پیشخوان به درستی نمایش داده شوند اما خط مربوط به خطا در تمامی صفحات پیشخوان وردپرس مشابه تصویر زیر براتون به نمایش دربیاد.

رفع خطای Pluggable.php در وردپرس

آموزش رفع خطای Pluggable.php در وردپرس

برای رفع خطای Pluggable.php عموما ما چند راهکار ساده خواهیم داشت ، پس قبل از هرکاری باید خطا را بررسی کرده و ببینید که مشکل از سمت فایل فانکشن رخ داده و یا اینکه از سمت افزونه وردپرس با اون مواجه شدید.

اگر که اخیرا با افزودن قطعه کدی در فایل فانکشن این مشکل به وجود اومده می توانید تا با ویرایش و تغییر در قطعه کد اضافه شده مشکل را برطرف کنید.

به عنوان نمونه مثال زیر را در نظر بگیرید:

Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/username/demosite/wp-content/themes/mytheme/functions.php:1035) in /home/username/demosite/wp-includes/pluggable.php on line 1179

همینطور که در این مثال مشاهده می‌کنید خطای ما در فایل functions.php درست در خط 1035 رخ داده که به این معنی خواهد بود که برای رفع خطا شما باید فایل فانکشن قالب را باز کرده و به خط 1035 اون مراجعه کنید و ببینید که کدنویسی صورت گرفته در این خط چه ایرادی داره تا اونو برطرف کنید. معمولا در چنین مواردی کاراکترهای اضافی، فاصله و… دخیل هستند که سهوا در کد اضافه شده‌اند. فایل فانکشن به عنوان یکی از فایل‌های اصلی قالب وردپرس است که با تغییر در قالب وردپرس می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

از آنجایی که برای رفع مشکل زمان نیاز خواهید داشت میتونید تا با مراجعه به پیشخوان وردپرس قالب مورد نظر را موقتا غیرفعال کنید. اگر هم به پیشخوان وردپرس دسترسی ندارید وارد هاست خود شده و سپس به File Manager هاست مراجعه کنید.

رفع خطای Pluggable.php در وردپرس

حالا به مسیر /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کرده و نام پوشه قالب فعلی که در اون با خطا مواجه شدید را به یک نام دیگه تغییر بدید تا قالب غیرفعال شده و قالب پیشفرض وردپرس جایگزین آن شود.

اما گاهی هم پیش میاد که مشکل از قالب نیست و دلیل رخ دادن اون از افزونه‌ای که اخیرا نصب کردید و یا اینکه بعداز به‌روزرسانی رخ داده است. در این مورد هم می توانید درست مثل قالب عمل کنید که در قسمت بالا توضیح دادیم.

Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/username/demosite/wp-content/plugins/some-plugin-name/some-plugin.php:144) in /home/username/demosite/wp-includes/pluggable.php on line 1090

اگر هم مانند وقتی که خطا از قالب سایت است و به پیشخوان وردپرس دسترسی ندارید می توانید تا وارد هاست شده و بعد از ورود به بخش File Manager به مسیر /public_html/wp-content/plugins/ مراجعه کرده و نام پوشه افزونه‌ای که فکر می‌کنید ایراد از ان است را تغییر نام دهید.

مطلب رفع خطای Pluggable.php در وردپرس به پابان رسید. منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم. بدرود.

 

 

 

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!