دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

بررسی لینک های شکسته توسط گوگل وبمستر

خانه » آموزش وردپرس » آموزش سئو وردپرس » بررسی لینک های شکسته توسط گوگل وبمستر

بررسی لینک های شکسته توسط گوگل وبمستر

با سلام و خسته نباشید به همراهان همیشگی دهکده وردپرس. امروز با آموزش بررسی لینک های شکسته توسط گوگل وبمستر در خدمت شما هستیم.همراه ما باشید.

لینک های خراب لینک هایی هستند که وقتی روی آن کلیک می شود با ارور ۴۰۴ مواجه می شویم و هیچ سایتی برای ما باز نمی شود. زمانی که شما دامنه سایت خود را عوض می کنید یا سایت خود را از هاستی به هاست دیگر انتقال می دهید ممکن است چنین خطایی به وجود بیاید.

در نتیجه این جا به جایی ها لینک ها و تصاویری که قبلا سالم بوده اند، تبدیل به لینک های شکسته و خراب می شوند.این مشکل تاثیر منفی بر سئو ی سایت شما گذاشته و رتبه شما در گوگل را کاهش می دهد. ما در این بخش به بررسی لینک های شکسته توسط گوگل وب مستر میپردازیم قبل از هرچیز باید بدانیم گوگل وب مستر چی هست و چه کارایی دارد؟ در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

بررسی لینک های شکسته توسط گوگل وبمستر

گوگل وبمستر

گوگل وبمستر چیست ؟

یکی از ابزارهای بدون هزینه که امکان سرویس دهی به مدیران وبسایت ها را داراست و اجازه می هد تا مدیران وب سایت ها به بررسی نمایه و بهینه سازی وبسایت و یا وبلاگ خود بپردازند.با استفاده از گوگل وبمستر می توانید سایت خود را فارغ از هر نوع کد نویسی و سیستم مدیریت محتوای آن بررسی کرده و خطاهای آن را رفع کنید.

 

Google Web master Tools چیست؟

گوگل وب مستر تولز که به تازگی به کنسول جستجوی گوگل تغییر نام داده است یک سرویس رایگان شرکت گوگل است و به شما کمک می کند که حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل حفظ کنید.برای اینکه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل لحاظ شود شما نیاز مبرم به عضویت درگوگل وبمسترندارید اما ثبت نام در سایت گوگل وب مستر به شما کمک می کند تا متوجه شوید که گوگل سایت شما را چگونه می بیند و برای بهینه سازی سایت خود چه مواردی است که می بایست رعایت کنید.google web master یکی از قدرتمند ترین ابزارهای گوگل می باشد که با مانیتور کردن وب سایت به کسب و کارها کمک می کند که بهترین نتیجه را در صفحه نتایج گوگل بدست بیاورند. با داشتن یک حساب gmail شما براحتی می توانید از گوگل وبمستر تولز استفاده نمایید.

 

برخی از امکانات موجود در گوگل وبمستر :

  •  اضافه کردن و بررسی نقشه سایت
  • تولید و بررسی فایل robots.txt این نوع فایل برخی صفحات سایت را مسدود می کند تا موتورهای جستجو دسترسی و ایندکس کردن صفحه را نداشته باشند و تاثیر زیادی در سئو سایت دارد.
  • لیستی از لینک های شکسته سایت
  • نمایش تعداد کلیک هایی که با استفاده از موتورهای جستجو به سایت شما لینک داده شده
  • ارسال برخی پیام های هشدار دهنده مانند ویروسی بودن وبسایت ,فروش بک لینک و… به گوگل وبمستر
  • ارسال محتوای جدید و crawl شدن آن توسط گوگل و همچنین حذف مطالبی که نمی خواهید در نتایج گوگل نمایش داده شود.
  • ایجاد و مانیتور کردن مطالبی که می خواهیم در صفحه نتایج گوگل بصورت گرافیکی نمایش داده شود.
  • نگهداری از سایت با کمترین درصد خطا جهت کارایی بیشتر آن در موتور جستجوی گوگل

 

ابزار گوگل وب مستر و بررسی لینک های شکسته سایت

با استفاده از گوگل وبمستر می توانید سایت خود را فارغ از هر نوع کد نویسی و سیستم مدیریت محتوای آن بررسی کرده و خطاهای آن را رفع کنید.در این ابزار کارآمد، بخشی تحت عنوان Crawl Errors وجود دارد که در آن خطاهایی که خزنده‌های گوگل هنگام بررسی سایت شما با آن‌ها مواجه شده است را به نمایش می‌گذارد.

گوگل وبمستر

برای پیدا کردن لینک های شکسته سایت خود ابتدا به آدرس www.google.com/webmasters بروید و اگر قبلا سایتتون رو در گوگل وبمستر ثبت کرده باشید وارد اکانت گوگل وبمستر خود شوید و از منوی سمت چپ، بخش Crawl، گزینه Crawl Errors را انتخاب کنید و ارور های 404 رو مشاهده بکنید.

در بخش سمت راست به طور کلی دو نوع خطا را نمایش می دهد:

  1. Site Errors خطاهای کلی سایت :در اثر عدم دسترسی روبات های گوگل به کل محتوای سایت بوجود می آید
  2. URL Errors خطاهای آدرس‌ها : خطاهای صفحات داخلی سایت مربوط می شود و نشان دهنده عدم دسترسی روبات های گوگل به یک آدرس خاص است که منجر به تولید خطاهای 404 یا همان Not Found می شود.

این بخش شامل چند نوع خطاست:

Server Error:
خطاهایی است که از سمت سرور بوجود آمده و برای رفع آنها باید با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید.

Access Denied:
این خطاها وقتی بوجود می آیند که شما مجوز بررسی یک صفحه را به خزنده های گوگل نداده اید و در بررسی آن دچار مشکل شده است، که معمولا به دلیل پیکربندی اشتباه فایل robot.txt بوجود می آید. برای رفع این خطاها باید فایل robot.txt خود را ویرایش کنید و اجازه دسترسی یه روبات های گوگل را فعال کنید.

Soft 404:
این خطا معمولا در اثر سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس بوجود می آید که نشان دهنده این است که صفحه خاص دارای محتوای بسیار کوتاهی است. برای رفع این مشکل روی محتوای مفید سایت خود کار کنید.

 

Not Found:

این خطا در اثر عدم دسترسی روبات های گوگل به یک آدرس مشخص است، که منجر به لینک های شکسته می شود.در این قسمت می توانید لیستی از لینک های شکسته سایت خود را ببینید. بر روی هر لینک کلیک کنید طبق تصویر زیر چند بخش وجود دارد:

 

گوگل وبمستر

  • Not Found : در این قسمت نوع خطایی که روبات های گوگل با آن روبرو شده اند، نمایش داده می شود.این خطا یه معنی عدم دسترسی به آدرس خاص است.
  • URL : آدرس صفحه ای که روبات های گوگل در دسترسی به آن دچار مشکل هستند
  • Error Detail : جزئیات خطای مربوطه نمایش داده می شود مثل آخرین تاریخ دسترسی و …
  • In SiteMaps : به شما می گوید که آیا این آدرس در نقشه سایت شما وجود داشته یا نه
  • Linked From : لیست صفحاتی را نمایش می دهد که از سایت شما یا سایت های دیگر، به این آدرس لینک داده اند.
  • Mark As Fixed : به کمک این دکمه به گوگل اطلاع می دهید که مشکل این لینک حل شده و دیگر نباید در لیست خطاهای Crawl Errors قرار گیرد. ( اگر مشکل را رفع نکرده اید از این دکمه استفاده نکنید )
  • Fetch As Google : با استفاده از این دکمه می توانید یک درخواست مجدد برای بازبینی و ایندکس دوباره به گوگل بفرستید.

 

امیدواریم  که از مطلب آموزشی بررسی لینک های شکسته توسط گوگل وبمستر استفاده لازم را برده باشید با مقاله های بعدی دهکده وردپرس همراه ما باشید.

ناشر محصول

farzaneh sabry

farzaneh sabry

سلام.من یکی از اعضای تیم دهکده وردپرس هستم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

3 نظر! شما نظری ندارید؟!

  1. واقعا خوب بود ،، البته دوباره باید بررسیش کنم

    سایت جالبی دارید لینکتونو برای چندتا از دوستام فرستادم بدردشون میخوره ،، ممنون

  2. سلام
    خسته نباشید
    من اگه بخوام لینک های قدیمی از گوگل وبمستر یا همون نتایج جستجو گوگل حذف بشه و لینک های جدید جایگزین بشه باید چیکار کنم؟
    سایتم هم اینه