دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

تاثیر بکارگیری صحیح تگ های هدینگ در سئو وردپرس

خانه » آموزش وردپرس » تاثیر بکارگیری صحیح تگ های هدینگ در سئو وردپرس

تاثیر بکارگیری صحیح تگ های هدینگ در سئو وردپرس

سلام دوستان. احتمالا کم و بیش با تگ های هدینگ اشنایی داشته باشید ،اما ایا می دانید بکارگیری صحیح تگ های هدینگ در سئو وردپرس اثر مثبتی دارد؟ وقتی مطلبی را می نویسید عنوان متن به طور پیش فرض تگ h1 می شود، و به ترتیب زیرعنوان های مرتبط دیگر تگ های h2 تا h6 می گیرد. امروز در این مقاله تاثیر بکارگیری صحیح تگ های هدینگ در سئو وردپرس را مورد بررسی قرار می دهیم.

تاثیر بکارگیری صحیح تگ های هدینگ در سئو وردپرس

تاثیر بکارگیری صحیح تگ های هدینگ در سئو وردپرس

در ابتدا باید بدانیم که تگ یا هدینگ در واقع عنوان یا تیتر است. و معمولا با نوشتن عنوان مطلب به طور پیش فرض تگ h1 را می گیرد. این نکته را بدانید که تگ h1 فقط یکبار نوشته می شود.همچنین در نوشته خود از متاتگ ها استفاده می کنیم.متاتگ هایی مانند H1,H2,H3,H4,H5,H6. این تگ های هدینگ یا همان متا تگ های عنوان یا همان تیترها، در کنار هم یک ساختار کلی برای مطلب شما شکل خواهند داد و به مخاطب کمک می‌کنند تا راحت‌تر قسمت‌های مورد نظر خود را بیابد. به علاوه موتورهای جستجو نیز می‌تواند به راحتی موضوع مطلب شما را مشخص کنند و کاربران بیشتری را به سمت آن هدایت نمایند.

اهمیت استفاده از تگ های هدینگ

نبود تیترهای مناسب و بهینه و جامع در مطالب سایت شما باعث می شود که خواندن مطالب و یادگیری از محتوای شما چه برای کاربران و چه برای موتورهای جستجو سخت و پیچیده و نامفهوم و غیر قابل باشد.

بنابراین این موضوع یعنی استفاده درست از تگ های عنوان در سئو وردپرس میتواند بصورت چشمگیری میزان رضایت کاربران، میزان رضایت موتورهای جستجو، میزان پایبندی کاربردر سایت و…. را بهبود بخشد.

تگ‌های عنوان یک قابلیت جدید در فضای آنلاین نیستند و در طی هفت یا هشت سال گذشته چیزی در مورد آنها عوض نشده است. بنابراین نحوۀ استفادۀ درست از آنها هم تغییر نکرده است و صد البته، از اهمیّت آنها هم کاسته نشده است.

تاثیر بکارگیری صحیح تگ های هدینگ در سئو وردپرس

نحوه بکارگیری تگ h2

طالب منتشر بر روی سایت می توانند از نظر حجم محتوای متنی منتشر شده اختلاف زیادی داشته باشند. در یک مطلب کوتاه ممکن است تنها از یک تگ H2 استفاده کنید ولی در یک مطلب طولانی‌تر، آن را به بیش از ۱۰ بخش تقسیم کنید و برای هر بخش از مطلب خود یک عنوان فرعی H2 بنویسید. پس در مجموع هیچ محدودیتی نیست اما زیاده روی نکنید!

قطعاً یک مطلب کوتاه نمی‌تواند به ۱۰ بخش تقسیم شود! استفاده بی پروا و غیر اصولی از تگ های هدینگ سبب می شود آن مطلب هم برای بازدیدکنندگان سایت شما بی نظم و ناخوانا به نظر برسد و هم الگوریتم های ضد اسپم موتورهای جستجوگر با این حرکت شما برخورد کنند و آن نوشته را اسپم در نظر گرفته و از ایندکس کردن آن خودداری نمایند.

تاثیر تگ های H1-H6 در سئو سایت

مطالعات نشان داده که گوگل ارزش ویژه‌ای برای تگ H1 قائل شده و آن را در سئو سایت قابل تاثیر دانسته. کاربرد تگ هدینگ در سئو به جهت درکی که موتورهای جستجو از آن دارد، بسیار بالاست. هر چند عده‌ای تاثیر آن را بسیار کم و ناچیز دانسته اند. موتورهای جستجو و از جمله گوگل، کلمات و عباراتی را که داخل تگ های هدینگ گذاشته اید، به عنوان موضوع مطلب تشخیص می دهند. از این رو در بحث سئو سایت و بهینه سازی موتور جستجو، کلمات و عبارت پراهمیت را از این تگ ها بی نصیب نکنید. با توجه به اینکه عدم استفاده از تگ ها هیچ نکته منفی را در بر نمی گردد اما استفاده از آن می‌تواند نتایج مثبتی برای سایت داشته باشد به کاربران پیشنهاد می‌کنیم حتما از این تگ‌ها استفاده نمایند حتی اگر تاثیر بسیار اندکی داشته باشد. سعی کنید کلید‌واژه هایی را که میخواهید سایتتان با آنها رتبه بندی شوند در تگ های سایت بگنجانید.

اموزش بکارگیری صحیح تگ های هدینگ در سئو وردپرس

استفاده کردن از کلید واژه های سایت در تگ ها باعث می‌شود ترافیک بیشتری را جذب سایتتان بکنید. چرا که گوگل اهیمت آن ها را بالاتر دانسته وبر اساس اولویت بندی آنها را در نتایج جستجو نشان می‌دهد. برای استفاده از تگ های هدینگ و تاثیرگذاری روی سئو وردپرس باید طبق قوانین از ان ها استفاده کنیم.

تاثیر بکارگیری صحیح تگ های هدینگ در سئو وردپرس

تگ H2 برای درگیر کردن زیرعنوان ها یا زیر تیترها یا عنوان های صفحه که در اولویت دوم هستند.

شما به کمک این تگ می‌توانید بخش‌های مهم مطلب خود را مشخص نمایید و به این ترتیب مطلب خود را برای مخاطبان و البته گوگل خواناتر کنید.

سپس به سراغ عناوین با اولویت سوم اهمیت میرویم و عنوان هایی زیر مجموعه عنوان های دوم بودند را در قالب تگ های هدینگ H3 استفاده خواهیم کرد.

همین روند تا تگ H6 ادامه دارد و بر اساس میزان درجه بندی مطالب و عنوان های آنها در نوع محتوا، قالب قرارگیری عنوان ها در محتوا از H1 تا H6 مشخص خواهد شد.

تاثیر بکارگیری صحیح تگ های هدینگ در سئو وردپرس

  • نکته قابل توجه اینکه حتی اگر مجبور بودید از چند تگ ‌H1 در صفحات و مطالب سایتتان استفاده کنید هیچوقت آن‌ها را با کلیدواژه ها انباشته نکنید.
  • تگ های H1 تا H6 برای جداسازی عنوان‌های موجود در یک مطلب استفاده می‌گردند. در اصل شروع هر قسمتی از نوشته با یک تیتر مشخص می‌شود که هر تیتر با یکی از تگ های H1 تا H6 همراه می‌شود.
  • استفاده از این المان‌ها اجباری نیست اما استفاده نادرست از آنها می‌تواند مخرب بوده و با کاهش اعتبار متن همراه باشد.
  • رعایت قوانین استفاده از تگ‌های مورد نظر جدای از زیبایی متن، نظم و ترتیب مشخصی به نوشته خواهد داد که متن خواناتر دیده شود و برای کابران خسته کننده نباشد.
  • لازم نیست در متن از همه تگ های H1 تا H6 استفاده نمود. حتی بعضی اوقات استفاده بیش از حد از این تگ‌ها، متن را زشت و بدترکیب خواهد کرد و در نتیجه نارضایتی کاربر را در پیش خواهد داشت.
  • بسته به میزان و تعداد کلمات متن از تگ‌ها استفاده بکنید. در متن‌های کوتاه، فقط با ثبت تگ h1 و h2 می توانید متن را مرتب و زیبا نمایید.
  • در زمان استفاده از تگها باید ترتیب آنها رعایت گردد. بعد از مشخص کردن تگ H1، تگ H2 و به ترتیب H3 به بعد را در نوشته سایت‌تان بکار ببرید نه اینکه بعد از تگ h1، تگ h3 را بکار ببرید.
  • در هر صفحه نباید بیشتر از یک تگ ‌‌‌H1 استفاده نمایید. حتی گوگل با اینکار مخالف است. سعی کنید فقط موضوع اصلی مطلب را h1 کنید و نوشته های آن صفحه را پیرامون همان موضوع کلیدی بنویسید. ( اکثر قالب های وردپرس بصورت خودکار عنوان مطلب را H1 می‌کنند و نیازی نیست کاربر در زمان نوشتن مطلب تگ h1 را در نوشته مشخص و تعیین نماید )
  • در استفاده از تگ های ‌ H2، H3 و … محدودیتی وجود ندارد اما همانگونه که گفتیم رعایت ترتیب و میزان استفاده آن می‌تواند تاثیر مثبت در سئو سایت داشته باشد. متن هر چه ساده تر و زیبا تر باشد خواناتر و قابل فهم تر است. سعی نکنید با استفاده زیاد از تگ ها متن را بیشتر از آنچه که هست جلوه دهید.
  • سعی کنید تگ‌ها را با کلید واژه های سایت ترکیب کنید و از تکرار زیاد کلمات پرهیز کنید.
  • اگر عنوان نوشته ( که در اکثر پوسته ها بصورت H1 تعیین شده) به هر دلیلی برای گوگل قابل قبول نباشد تگ بعدی را برای نوشته شما در نظر خواهد گرفت.

جمع بندی

بکارگیری صحیح تگ های هدینگ در وردپرس ،کاملا مشابه استفاده از عنوان های کتاب است. با نوشتن هر عنوان یک تگ h1 استفاده کرده اید که موضوع اصلی را شامل می شود. زیرعنوان های دیگر مثل تگ h2 و h3 را می توانید بکار بگیرید. درست همانند فهرست کتاب که به عنوان های ریزتر تقسیم می شود. سعی کنید تگ ها را به ترتیب بکار ببرید و بیش از حد اعمال نکنید.

مطلب تاثیر بکارگیری صحیح تگ های هدینگ در سئو وردپرس به پایان رسید. درصورت وجود هرگونه سوال و ابهام در قسمت دیدگاه ها، با ما در میان بگذارید. موفق و سربلند باشید.

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!