دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

تـاثیر چگالی کلمه کلیدی در سئو وردپرس

خانه » آموزش سئو » تـاثیر چگالی کلمه کلیدی در سئو وردپرس

تـاثیر چگالی کلمه کلیدی در سئو وردپرس

سلام دوستان. در مطالب گذشته راجع به فاکتورهای سئو صحبت کردیم. اما با توجه به مهم بودن و تـاثیر چگالی کلمه کلیدی در سئو وردپرس قصد دارم مطلبی جداگانه راجع به این قضیه تولید کنم. چگالی کلمه کلیدی تمرکز زیاد بر یک کلمه کلیدی دارد و در نظر داشته باشید نباید زیاد روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید چون ممکن است باعث شود شما توسط گوگل seo black hat شناخته شوید. اگر از یک کلمه کلیدی در title و متن سایت، description  سایت استفاده کنید رتبه خوبی در چگالی کلمه کلیدی بدست می اورید. برای درک بهتر این قضیه و اشنایی بیشتر با چگالی کلمات کلیدی و در واقع تـاثیر چگالی کلمه کلیدی در سئو وردپرس، این نوشته را تا انتها مطالعه بفرمایید.

تـاثیر چگالی کلمه کلیدی در سئو وردپرس

تـاثیر چگالی کلمه کلیدی در سئو وردپرس

تعریف چگالی کلمه کلیدی:

چگالی کلمه کلیدی، درصدِ استفاده از یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی به نسبت تعداد کل کلمات محتوای یک صفحه است. در مبحث سئو و بهینه سازی سایت، چگالی کلمه کلیدی می تواند به عنوان فاکتوری برای تشخیص مرتبط بودن محتوای یک صفحه با کلمه کلیدی اصلی استفاده شود.

در اواخر سال ۱۹۹۰، چگالی کلمه کلیدی فاکتور مهمی در رتبه بندی یک سایت به شمار می آمد. با این وجود، زمانی که وبمسترها به اهمیت چگالی کلمه کلیدی در سئو پی بردند، به قدری از کلمات کلیدی در متن صفحه استفاده می کردند که خواندن محتوا عملاً غیر ممکن می شد.

به همین دلیل موتورهای جستجو، به خصوص گوگل، تصمیم گرفتند که میزان اثرگذاری این عامل را در سئو به حداقل برسانند. در حال حاضر اگر سعی کنید با Keyword Stuffing، چگالی کلمه کلیدی سایت خود را بالا ببرید، وب سایت شما توسط گوگل جریمه خواهد شد.

نحوه محاسبه چگالی کلمه کلیدی

بسیاری از متخصصان سئو معتقدند که چگالی کلمه کلیدی باید بین ۱ تا ۳ درصد از کل محتوای یک صفحه باشد. اگر تعداد کلمات کلیدی محتوای شما از این مقدار بیش تر شود، گوگل آن صفحه را به عنوان اسپم شناسایی می کند.

برای محاسبه چگالی کلمه کلیدی یک فرمول وجود دارد که به شکل زیر است:

(Nkr / Tkn * 100)

در این فرمول، Nkr تعداد تکرار یک کلمه کلیدی در متن و Tkn، تعداد کل کلمات یک متن است. اگر بخواهیم راحت تر این موضوع را برای شما بیان کنیم، نسخه فارسی این فرمول به شکل زیر خواهد شد.

تـاثیر چگالی کلمه کلیدی در سئو وردپرس

بنابراین برای محاسبه چگالی کلمه کلیدی، باید تعداد کلمات کلیدی که در متن خود استفاده کرده اید را بر تعداد کل کلمات آن متن تقسیم کنید و عدد به دست آمده را در عدد ۱۰۰ ضرب کنید. نتیجه این معادله، چگالی کلمه کلیدی شما را نشان می دهد.

توجه داشته باشید، مطمئن باشید که تگ های HTML و دیگر تگ هایی که درون صفحه قرار داده شده اند را نادیده گرفته اید زیرا تگ های Embed شده معمولاً در متن صفحه ظاهر نمی شوند.

نحوه توزیع کلمات کلیدی

توصیه می کنیم که برای دریافت بهترین نتیجه، از کلمات کلیدی خود در ۷ قسمت زیر استفاده کنید:

  • عنوان صفحه
  • تگ H1
  • متن اصلی
  • URL سایت
  • تگ Alt تصاویر موجود در صفحه
  • لینک های داخلی سایت
  • توضیحات متا یا Meta Description

افزونه Yoast

تـاثیر چگالی کلمه کلیدی در سئو وردپرس

کاربران وردپرسی این افزونه جهت سئو وردپرس را به خوبی می شناسند چرا که این افزونه از برترین افزونه های سئو سایت های وردپرسی می باشد. این افزونه با بررسی کردن مطالب شما به سادگی تمامی نکات را برای شما گوشزد کرده و اگر جایی مشکلی وجود داشته باشد را عنوان خواهد کرد.

برای مثال می خواهیم سئوی همین مطلبی را که می خوانید در افزونه Yoast بررسی کنیم. در این مطلب ما کلمه کلیدی خود را ” کلمات کلیدی ” قرار داده ایم، حال تعدادی از بخش های مختلف را در افزونه Yoast بررسی خواهیم کرد.

پس با چگالی کلمه کلیدی اشنا شدید و برای دریافت افزونه محاسبه چگالی کلمه کلیدی می توانید به انتهای مقاله مراجعه کنید. امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. برای مطالعه سایر مقالات به دهکده وردپرس سر بزنید. تشکر

 

دانلود افزونه

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!