دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

غیر فعال کردن افزونه های وردپرس بدون دسترسی به مدیریت

خانه » آموزش وردپرس » غیر فعال کردن افزونه های وردپرس بدون دسترسی به مدیریت

غیر فعال کردن افزونه های وردپرس بدون دسترسی به مدیریت

با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما همراهان همیشگی دهکده وردپرس. امیدوارم حالتون خوب باشه. آموزش امروز راجع به غیر فعال کردن افزونه های وردپرس بدون دسترسی به مدیریت میباشد.

احتمالا برای شما هم بارها پیش آمده که بعد از یک به روز رسانی، یک تغییر ساده، و یا اضافه کردن چند پلاگین وردپرس، یک دفعه به صفحه ی سفید معروف وردپرس برخورد کنید (white screen of death) و دیگر هیچ دسترسی ای به ناحیه مدیریت وردپرس نداشته باشید. بهترین راه حل برای رفع این مشکل در اینگونه مواقع، غیرفعال کردن افزونه هاست تا افزونه مشکل دار پیدا شود. اما سوال اینجاست که بدون دسترسی به مدیریت، چطور میتوان افزونه های وردپرس را غیرفعال کرد؟

در این آموزش 2 روش را برای غیر فعال کردن افزونه های وردپرس بدون دسترسی به مدیریت برای شما معرفی میکنیم.

غیر فعال کردن افزونه های وردپرس بدون دسترسی به مدیریت

غیر فعال کردن افزونه های وردپرس بدون دسترسی به مدیریت

غیرفعال کردن افزونه های وردپرس از طریق دیتابیس:

روش اول برای غیر فعال کردن افزونه های وردپرس  از طریق دیتابیس میباشد. ابتدا از طریق phpMyAdmin به دیتابیس وردپرس خود بروید و سپس وارد جدول wp_options شوید. (پیشوند جدول شما ممکن است wp_ نباشد، بنابراین نگذارید این پیشوند شما را دچار سردرگمی کند)
در جدول wp_options فیلد active_plugins را پیدا کنید. حالا باید مقدار این فیلد را ویرایش کرده و آن را بر روی مقدار زیر قرار دهید.


a:0:{}

با این روش توانستید از طریق دیتابیس، همه ی افزونه های خود را غیر فعال کنید.

غیرفعال کردن افزونه های وردپرس از طریق فایل منیجر:

برای انجام این روش، هم میتوانید از یک نرم افزار FTP استفاده کنید و هم اینکه مستقیما فایل منیجر هاستتان را مورد استفاده قرار دهید. به هر حال اگر به دنبال نرم افزار FTP میگردید، FileZilla را به شما پیشنهاد میکنیم.
با این روش ، شما نیاز به FTP و یا مدیریت فایل (File Manager) هاست خودتون دارید. به پوشه wp-content بروید. در اینجا فولدری با نام plugins می‌بینید. این فولدر رو به هر اسمی که میخواهید تغییر نام بدهید. زمانی که این کارو می‌کنید، همه‌ی پلاگین ها غیرفعال می‌شوند.

پس اگر مشکل از پلاگین ها بوده باشه با تغییر نام فولدر ، دیگه باید قادر به وارد شدن به پنل ادمین وردپرس باشید. وقتی که وارد ادمین وردپرس شدید دوباره به همون مسیر در wp-content برید و فولدری که اسمشو تغییر داده بودید رو به plugins برگردونید. حالا میتونید پلاگین‌ها رو تک تک فعال کنید تا در نهایت بفهمید که دقیقا کدوم پلاگین ، باعث ایجاد اختلال در سیستمتون شده.

هر دوی این روش ها خوب هستند و اینکه کدام یک را انتخاب میکنید کاملا به راحتی خود شما بستگی دارد. اما به طور کلی انجام روش دوم ممکن است برای عموم افراد و خصوصا کسانی که با دیتابیس سر و کار ندارند ساده تر باشد.

امیدواریم که این آموزش کار شما را در عیب یابی وردپرستان ساده تر کرده باشد.

با تشکر از شما خوبان. دهکده وردپرس

ناشر محصول

سجاد رجب پور

سجاد رجب پور

کارشناس مهندسی نرم افزار از دانشگاه صنعتی سجاد مشهد هستم و طراحی سایت و قالب وردپرس و اسکریپت های php رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

یک نظر! شما نظری ندارید؟!