دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

غیرفعال کردن رونوشت ها در وردپرس

خانه » آموزش وردپرس » آموزش بهینه سازی وردپرس » غیرفعال کردن رونوشت ها در وردپرس

غیرفعال کردن رونوشت ها در وردپرس

سلام. با آموزش غیرفعال کردن رونوشت ها در وردپرس ( Post Revisions ) در خدمت شما دوستان هستیم. قبل از اینکه به آموزش غیرفعال کردن رونوشت ها در وردپرس بپردازیم، باید بدونیم که رونوشت چیست و چه کاربردی دارد؟!

غیرفعال کردن رونوشت ها در وردپرس

غیرفعال کردن رونوشت ها در وردپرس

رونوشت چیست؟ همانطور که از اسم رونوشت مشخص است، به معنای تهیه کردن یک پیش نوشته یا نسخه های بکاپی از تغییرات هر مطلب در وردپرس است. به این صورت که وردپرس از مطلبی که در حال ایجاد یا ویرایش آن هستید، یک رونوشت تهیه می کند و این رونوشت ها را در دیتابیس ذخیره میکند تا نسخه های تغییر یافته ی هر مطلب را داشته باشید و بتوانید در صورت نیاز از این نسخه ها استفاده کنید.

غیرفعال کردن رونوشت ها در وردپرس

مزایا و معایب ایجاد رونوشت ها در وردپرس

فرض کنید شما مطلبی را پس از چند بار ویرایش و بهینه سازی، در سایت خود منتشر کرده اید ولی بعدا متوجه میشوید که نسخه منتشر شده دارای اشکالاتی است و نسخه ای که قبلا ویرایش کرده بودید بهتر بود! حالا چطوری میخواهید به نسخه قبلی مطلب دسترسی پیدا کنید؟

در نسخه های قبلی وردپرس راه حلی برای دسترسی به نسخه های قبلی مطلب نداشتید. اما اضافه شدن رونوشت ها در وردپرس این مشکل را حل کرده است! وردپرس نسخه های مختلف ویرایش مطلب شما را نگه میدارد تا در چنین مواقعی بتوانید از آن استفاده کنید. اما این مورد شاید برای شما چندان هم خوشایند نباشد!

به طور پیش فرض سیستم مدیریت محتوای وردپرس تا 25 رونوشت یا revision از پست شما نگهداری می کند و این کار سبب می شود که دیتابیس شما سنگین شود و در نتیجه سرعت لود سایت کم تر بشود که این مورد به تنهایی می تواند روی سئو و رتبه سایت شما تاثیر گذار باشد. از آنجا که سرعت سایت و در نتیجه ی آن سئوی سایت برای مدیران سایت ها مهم است، شاید بخواهید این قابلیت یعنی ایجاد رونوشت ها در وردپرس را غیرفعال کنید!

راه حل آن بسیار ساده است. تنها کافی است قطعه کد زیر را در فایل wp-config.php وردپرس خود اضافه کنید:

define('AUTOSAVE_INTERVAL', 300 ); // seconds
define('WP_POST_REVISIONS', false );

کد بالا رونوشت ها را کاملا غیرفعال میکند و زمان ذخیره خودکار مطلب پیشنویس در مرورگر را از 60 ثانیه به 300 ثانیه (5 دقیقه) افزایش میدهد.
البته کد بالا رونوشت های قبلی را حذف نمیکند. اگر میخواهید علاوه بر غیرفعال کردن رونوشت ها در وردپرس و عدم ایجاد رونوشت جدید، رونوشت های ایجاد شده ی قبلی را هم حذف کنید، وارد phpmyadmin در هاست خود بشوید و کد SQL زیر را اجرا کنید.

DELETE FROM wp_posts WHERE post_type = "revision"
در دهکده همراه شما هستیم …

ناشر محصول

سجاد رجب پور

سجاد رجب پور

کارشناس مهندسی نرم افزار از دانشگاه صنعتی سجاد مشهد هستم و طراحی سایت و قالب وردپرس و اسکریپت های php رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!