دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

تفاوت لینک فالو و نوفالو

خانه » آموزش وردپرس » تفاوت لینک فالو و نوفالو

تفاوت لینک فالو و نوفالو

سلام دوستان. ما در وردپرس همیشه روی بهینه سازی سئو تاکید کردیم و فاکتورهای سئو را در نوشته های قبلی بررسی کردیم. اما ایا می دانید یکی از مهم ترین فاکتورها در بهینه سازی سایت و سئو ، لینک دهی است.  در این بین، نوع لینک‌های ورودی و خروجی به سایت از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا شیوه عملکرد موتورهای جستجو در برابر صفحات را مشخص می‌کند. در این نوشته قصد دارم راجع به لینک دهی و انواع لینک ها و تفاوت لینک فالو و نوفالو صحبت کنم. برای درک بهتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

تفاوت لینک فالو و نوفالو

لینک به معنای زنجیر است و برای هدایت کردن کاربران از صفحه جاری به صفحه ای دیگر استفاده می شود.  به طوری که، متن مورد نظر خود را  می نویسیم و کاری می کنیم که وقتی کاربران بر روی آن کلیک کردند، به صفحه مورد نظر ما هدایت شوند (همان جمله های آبی که در جستجوی گوگل و خیلی جا های دیگر می بینیم).

تعریف بک لینک : به طور کلی هر لینکی که از یک سایت به یک سایت دیگر داده می شوند ، بک لینک نام دارد. در واقع، اگر سئو را به یک صفحه شطرنج تشبیه کنیم ، بک لینک ها مثل مهره ها هستند. ( همان گونه که در تعریف بالا گفتیم بک لینک ، باید از یک سایت به سایتی دیگر منتهی شود ، یعنی لینک های داخلی یک سایت ، بک لینک نیستند و به آن ها لینک داخلی یا internal links گفته می شود.)

تفاوت لینک فالو و نوفالو

انواع بک لینک چه مواردی هستند؟

در ابتدا ، لینک ها یا همان بک لینک ها همه تنها یک نوع بودند ، اما به مرور پیچیده و پیچیده تر شدند و به مرور زمان واقعا حالت بسیار پیچیده ای به خود گرفتند . با این حال می توان گفت که در حال حاضر ، بک لینک ها دو نوع دارند که این دو نوع ، انواع اصلی بک لینک محسوب می گردند. این انواع عبارتند از :

  • بک لینک فالو
  • بک لینک نوفالو

لینک فالو (Dofollow) چیست؟

لینک فالو (dofollow) به لینک هایی گفته می شود که موتورهای جستجو هنگام برخورد با آن، به دنبال کردن لینک موردنظر میپردازند. متخصصان سئو (SEO) توصیه می کنند تعداد کمی‌ از این نوع لینک ها باید در سایت ها استفاده شود، چون با افزایش تعداد این لینک ها، رنک ( رتبه ) سئوی سایت کاهش پیدا می کند.

لینک نوفالو (Nofollow) چیست؟

با استفاده از لینک نوفالو (Nofollow) می توانیم به موتورهای جستجوگر دستور دهیم که این لینک را دنبال نکنند. با استفاده از این کار به موتور جستجوگر می فهمانیم، لینکی که از سایت دیگر به سایت ما داده شده، مورد تایید ما نیست، در واقع لینک ها را معرفی می‌کنیم ولی آن را تأیید نمی‌کنیم، در نتیجه چیزی از اعتبار سایت خودمان کم نمی‌شود. موتورهای جستجو به لینک های نوفالو (Nofollow) اهمیت زیادی نمی دهند. البته به عقیده ی بعضی از وبمسترها این لینک ها کاملا بی اهمیت نیستند و بعضی ها معتقدند که الگورتیم جدید گوگل به آن ها اهمیت می دهد. اینم باید اضافه کنم که در الگوریتم جدید گوگل، تبادل لینک با سایت هایی که موضوع و محتوای مرتبطی با هم ندارند باعث کاهش رنک ( رتبه ) سایت در گوگل می شود.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

دلایل استفاده از لینک نوفالو:

  1. جلوگیری از لینک شدن به سایت های اسپمر : در برخی مواقع که از سایت شما، عمداً یا به اشتباه به یک سایت اسپمر، لینک داده شود (ممکن است این لینک ها در متن تبلیغات جانبی و یا در بخش نظرات سایت قرار داشته باشند) که باعث می شود رتبه سایت شما در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر کاهش یابد. به همین دلیل، می‌توانید با استفاده از کد Nofollow تاثیر این لینک‌ها را از بین ببرید.
  2. جلوگیری از تکراری شدن محتوا : اگر در یک صفحه، دو لینک مختلف که انکر تکست  (کلمات و کاراکترهای موجود در یک متن که به سایت یا متنی دیگر لینک می شوند) متفاوتی هم دارند و به یک صفحه داخلی و خارجی لینک شوند، بهتر است یکی از آنها را با استفاده از لینک Nofollow بی‌اثر کنید.
  3. جلوگیری از کاهش اعتبار و رتبه سایت: در صورت استفاده زیاد از لینک‌های فالو، بخش زیادی از اعتبار وب سایت خود را به سایت‌هایی که به آنها لینک داده‌اید، تقدیم می‌کنید. این موضوع به اندازه ای مهم است که در بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس(WordPress)، کد نوفالو اضافه شده است.
  4. اولویت کرال (Crawl) شدن توسط ربات گوگل : اولویت Crawl یا خزیده شدن وب‌سایت به معنی تغییر عملکرد موتورهای جستجوگر نسبت به یک وب ‌سایت است. در برخی اوقات محدودیت‌هایی برای Crawl شدن و ایندکس شدن صفحات سایت وجود دارد. برای مثال ممکن است وب‌سایت شما 50 صفحه داشته باشد و بنا به دلایلی 40 صفحه‌ی آن برای موتورهای جستجو اهمیت نداشته باشند. در چنین مواقعی، با استفاده از تگ rel=”Nofollow” در لینک‌های داخلی آن 40 صفحه، می‌توانید تعداد صفحات وب سایت خود را از 50 به 10 کاهش دهید. یعنی با این کار به موتورهای جستجوگر می‌گوید که آن ۱۰ صفحه اولویت بالاتری نسبت به سایر صفحات دارند.

نحوه ایجاد بک لینک نوفالو:

همان گونه که گفتیم باید عبارت rel=”nofollow”  را در سورس اچ تی ام ال خود بگنجانید . برای وردپرس ، یک افزونه فوق العاده به نام Ultimate Nofollow وجود دارد که می توانید با ان بک لینک نوفالو ایجاد کنید.

 

دانلود افزونه

پس از نصب افزونه ، شما مانند شکل زیر یک چک باکس در محلی که در حال تعریف لینک برای آن هستید ، مشاهده خواهید کرد. با تیک زدن این چک باکس ، بک لینک شما تبدیل به نوفالو شده و دیگر به هیچ چیزی نیاز نخواهید داشت.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

درسته تبادل لینک با وب سایت‌هایی که از کد نوفالو استفاده می‌کنند تاثیر مستقیم بر سئو وب ‌سایت شما نمی‌گذارد، اما اگر فرصتی برای قرار دادن لینک وب ‌سایت خود با کد Nofollow در سایت‌های پربازدید (مانند یوتیوب، فیسبوک، توییتر و …) یافتید، حتماً از آن استفاده کنید. زیرا ثبت لینک سایت شما در یک سایت یا انجمن پرطرفدار می‌تواند بازدیدکنندگان فراوانی را به سمت شما هدایت کند .

امیدوارم تفاوت لینک فالو و نوفالو را درک کرده باشید، منتظر نظرات شما عزیزان هستیم. بدرود

 

 

 

 

 

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!