دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

معرفی CDN و استفاده از ان در وردپرس

خانه » آموزش وردپرس » معرفی CDN و استفاده از ان در وردپرس

معرفی CDN و استفاده از ان در وردپرس

سلام دوستان . امروز قصد دارم یک تکنولوژی تحویل شبکه محتوا به نام  CDN را به شما معرفی کنم. می خواهیم بررسی کنیمCDN چیست و با افزایش سرعت وردپرس ، تاثیر آن بر عملکرد بهتر سایت و افزایش سرعت بارگذاری آن آشنا شویم.پس مطلب معرفی CDN و استفاده از ان در وردپرس را از دهکده وردپرس از دست ندهید.

معرفی CDN و استفاده از ان در وردپرس

معرفی CDN و استفاده از ان در وردپرس

CDN چیست؟

کلمه CDN مخفف کلمه content delivery network به معنای شبکه تحویل محتوا (شبکه توزیع محتوا) می‌باشد. این سرویس یک شبکه از سرور‌ها در سراسر جهان می‌باشد که برای میزبانی اطلاعات استاتیک (و گاهی داینامیک) وب سایت شما نظیر تصاویر، ویدیو‌ها، فایل‌های CSS و فایل‌های جاوا‌اسکریپت طراحی شده است. توجه داشته باشید که وقتی از میزبانی صحبت می‌کنیم منظور میزبانی وب سایت شبیه هاست‌های اشتراکی یا اختصاصی سایت شما نیست. CDN به طور کامل یک سرویس جداگانه میزبانی می‌باشد. سرویس‌های CDN جایگزین هاست‌های میزبانی شما نیست ولی راهی اضافه برای بهبود سرعت سایت می‌باشد. این سرویس در افزایش سرعت تحویل محتوا در وب سایت‌های با ترافیک بالا و وب سایت‌های جهانی مانند گوگل، یاهو و … بسیار تأثیرگذار است.

نحوه عملکرد CDN

در اصل عملکرد CDN بدین صورت میباشد که فایل های محتوایی سایت شما، مانند: تصاویر، کد های CSS ، جاوا اسکریپت، مولتی مدیا و … در سرورهای مختلف کش یا کپی می شود تا هر کاربری در هر نقطه ای از زمین بتواند از سایت استفاده کند و CDN سریع  سایت و محتوای سایت شما را لود کند. در نتیجه سرعت سایت به صورت چشم گیری بالا خواهد رفت، بدلیل اینکه اولا سرور میزبان فایل های مولتی مدیا ( تصاویر، استایل ها و …) توسط سرور CDN پردازش و برای کاربر نمایش داده می شود . در این میان در صورت استفاده از کش روی سرور مجزای CDN سرعت لود سایت بسیار بهینه شده و کاربر با سرعت بالایی سایت را مشاهده می کند.

به طور مثال، شما سایتی در ایران دارید و اکثر کاربران شما در خارج از کشور هستند ، بنابراین سرعت بارگذاری سایت برای انها کم می شود. اما وقتی از تکنولوژی CDN استفاده کنید. می توانید همه فایل ها و محتوای سایت خود را در شبکه تحویل محتوا قرار دهید تا از نزدیک ترین سرور لود شود و افزایش سرعت بارگذاری را داشته باشید.

معرفی CDN و استفاده از ان در وردپرس

مزایای CDN و استفاده از ان در وردپرس

  • سرعت بیشتر سایت و افزایش رضایت کاربران
  • بهبود وضعیت سئو سایت
  • کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل
  • کاهش مصرف پهنای باند و ترافیک هاست
  • افزایش تعداد صفحات بررسی شده در روز توسط روبات های گوگل
  • ارتباط و همخوانی راحت با مدیریت محتوای وردپرس

معایب استفاده از CDN

  1. هزینه راه اندازی این شبکه توزیع بسیار زیاد است.
  2. کنترل سخت در محتوا و جلوگیری از کپی های تکراری در سرور ها

معرفی CDN های رایگان

از معروفترین سرویس دهنده های رایگان Cloudflare است که با استفاده از ان میتوانید از سیستم کشینگ این سرویس دهنده و امکانات بسیار زیاد به صورت رایگان جهت افزایش سرعت و امنیت سایت خود نیز بهره مند شوید. شبکه maxcdn نیز برای توزیع محتوای سایت نیز بسیار مناسب است.

سایت incapsula  نیز دارای سرورهای قوی برای CDN است اما متاسفانه این سایت برای ایران فیلتر شده است!

در صورتی که سایت وردپرسی دارید می توانید پلاگین نسخه رایگان jetpack و CDN  به عنوان شبکه توزیع محتوا استفاده کنید.

معرفی CDN و استفاده از ان در وردپرس

معرفی CDN و استفاده از ان در وردپرس

فعال سازی CDN و استفاده از ان در وردپرس :

1- هنگامی که از CDN استفاده می کنید . یک کپی از محتوای سایت شما در سروراین شبکه ذخیره می شود و کاربران در هر نقطه ای که باشند از نزدیکترین سرور اطلاعات سایت شما برای انها لود می شود که در واقع این کار موجب بهبودی چشمگیر در عملکرد سایت وردپرسی شما خواهد شد.

2- CDN تمام اطلاعات سایت شما را کپی می کند و نگهداری می کند با این کار مصرف پهنای باند هاست شما کاهش یافته و هزینه ای که سالانه برای آن میپردازید کاهش چشمگیری خواهد داشت.

3- با استفاده از CDN تفاوت لود سایت برای کاربران خارج از کشور و داخل کشود بسیار زیاد و چشم گیر خواهد بود. برای تعیین تاثیر CDN بر سرعت سایت میتوانید عملکرد خود را با ابزارهایی مانند Pingdom و GTmetrix بعد و قبل از فعال سازی CDN بررسی و مقایسه کنید.

امیدوارم با مفهوم  CDN و استفاده از ان در وردپرس اشنا شده باشید و از ان به خوبی استفاده کنید. ممنون از همراهی شما. بدرود.

 

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

یک نظر! شما نظری ندارید؟!

  1. متاسفانه من که مدتها از کلودفلیر استفاده می‌کردم و به سرعت لود بسیار خوبی رسیده بودم، مدتهاست مجبور شدم غیرفعالش کنم، چون کلودفلیر رو هم بستن. بیشتر سایتهای روی کلودفلیر روی بیشتر ISP ها باز نمی‌شن.