دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

تغییر اتوماتیک کلید SALT در وردپرس

خانه » آموزش وردپرس » تغییر اتوماتیک کلید SALT در وردپرس

تغییر اتوماتیک کلید SALT در وردپرس

درود فراوان به همه شما عزیزان. کلید های امنیتی (SALT Keys) در وردپرس، کدهای رمزنگاری نشده ای هستند که امنیت اطلاعات ورود شما را تامین می کنند. یکی از راه های بهبود و تقویت امنیت سایت وردپرس خود، تغییر خودکار این کلید های امنیتی (SALT Keys) است در این مطلب نحوه تغییر اتوماتیک کلید SALT در وردپرس را بررسی خواهیم کرد.

تغییر اتوماتیک کلید SALT در وردپرس

تغییر اتوماتیک کلید SALT در وردپرس

کلید های امنیتی (SALT Keys) چیست؟

این کلیدها در وردپرس متغیرهایی هستند که اطلاعات ورود شما را به صورت رمزنگاری شده ذخیره می کنند. به صورت پیش فرض، وردپرس اطلاعات ورود شما را در کوکی ها ذخیره می کند که این موضوع بسیار خطرساز است به خصوص زمانی که از رایانه های عمومی برای ورود به سایت خود استفاده می کنید.

یکی از راه هایی که می توان از این خطر جست، تغییر دستی کلید های امنیتی (SALT Keys) از طریق ویرایش فایل wp-config.php است که از هاست قابل دسترسی و ویرایش است. این کلیدهای امنیتی چیزی مانند نمونه زیر هستند:

تغییر اتوماتیک کلید SALT در وردپرس

توصیه ما به شما، تغییر این کدها بر اساس یک برنامه زمانی مشخص است تا از این طریق بتوانید امنیت سایت وردپرس خود را تقویت کنید. برای ایجاد دستی این کلیدهای امنیتی نیز می توانید از WordPress.org secret-key service استفاده کنید.

با اینکه تغییر این کلید های امنیتی به صورت دستی چندان کار سختی نیست، اما کار زمان بری است چرا که باید به صورت دستی فایل مذکور را از طریق هاست ویرایش کرد. اما اگر سر رشته از کدنویسی ندارید و یا وقت کافی برای انجام این کار را ندارید، می توانید از راه حل زیر استفاده کنید.

آموزش تغییر کلید های امنیتی (SALT Keys) به صورت خودکار

ابتدا شما باید افزونه Salt Shaker را نصب و فعال کنید. برای دریافت این افزونه می توانید از لینکی که در پایین همین مطلب قرار داده شده است استفاده کنید.

در صورتیکه با نصب افزونه در وردپرس آشنا نیستید، می توانید مقاله “سه روش مختلف نصب پلاگین (افزونه) در وردپرس” را مطالعه کنید.

به محض اینکه افزونه مذکور را نصب و فعال کردید، از قسمت ابزارها در منوی سمت راست پیشخوان، بر روی Salt Shaker کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه منتقل شوید. در صفحه مذکور باید برنامه زمان بندی مناسب برای تغییر خودکار کلید های امنیتی را تنظیم کنید.

تغییر اتوماتیک کلید SALT در وردپرس

در این صفحه شما باید تیک گزینه Change WP Keys and Salts را زده و سپس برنامه زمان بندی مناسب برای تغییر کلیدها را تعیین کنید. شما می توانید از این طریق کلیدهای مذکور را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه تغییر دهید.

در صورتی هم که میخواهید کلید SALT در وردپرس را به صورت دستی تغییر دهید، می توانید بر روی دکمه Change Now کلیک کنید تا این کار انجام شود.

توجه: هر وقت که کلیدهای امنیتی سایت وردپرس شما تغییر می یابند، شما و دیگر کاربران سایتتان به صورت خودکار از سایت خارج می شود یعنی logged out. برای ورود مجدد به سایت هم می توانید از طریق صفحه ورود استفاده کنید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید به صورت خودکار کلید SALT در وردپرس را تغییر دهید.

 

دانلود افزونه

ناشر محصول

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی

فاطمه ساجدی هستم. کارشناسی ارشد ای تی. کار تولید محتوا و طراحی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!