دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

وب دایرکتوری و کاربرد آن

خانه » آموزش طراحی سایت » وب دایرکتوری و کاربرد آن

وب دایرکتوری و کاربرد آن

با سلام و خسته نباشید به همراهان همیشگی دهکده وردپرس. در این مقاله میخواهیم درباره وب دایرکتوری و کاربرد آن توضیح دهیم. همراه ما باشید.

وب دایرکتوری روشی برای معرفی وب سایت ها به کاربران است. وب سایت ها با توجه به موضوعشان در این دایرکتوری ها قرار می گیرند و کاربران به راحتی می توانند با ورود به گروه مورد نظر وب سایت هایی که در آن زمینه فعالیت می کنند را مشاهده نمایند.

وب دایرکتوری و کاربرد آن

وب دایرکتوری و کاربرد آن

وب دایرکتوری و کاربرد آن

سایت های مرجع که بقیه وبسایت های موجود در اینترنت را براساس زمینه فعالیت دسته بندی میکنند وب دایرکتوری می نامیم. ثبت لینک در آنها میتواند بصورت دستی یا اتوماتیک انجام گیرد و در حالت اتوماتیک احتمال قرار گرفتن در دسته بندی نامناسب زیاد بوده و ممکن است در وب دایرکتوری نامناسبی سایت خود را ثبت کنید. بعضی از افراد پیشنهاد ثبت سایت شما در تعداد زیادی سایت یا وب دایرکتوری را میدهند بدون آنکه لیستی از آنها در اختیار شما قرار گیرد. با اینکار به احتمال زیاد در سایت های بی کیفیت ثبت شده و در نهایت لینک سازی نامناسبی خواهید داشت.

آیا ثبت در دایرکتوری برای سئو مناسب است یا خیر؟

بله.یکی از راه های مناسب برای گرفتن بک لینک ثبت سایت در وب دایرکتوری است و چون گرفتن این بک لینکها کار ساده ای نیست و همچنین سایت لینک دهنده به شما بازدیدکننده زیادی می دهد بنابراین تاثیر بالایی در سئو سایت خواهند داشت.اگر انتخاب های مناسبی داشته باشید با توجه به زمان و هزینه مصرفی، ثبت در وب دایرکتوری روش خوبی برای کسب بک لینک خواهد بود. دایرکتوری های بزرگ و معتبر مانند Yahoo و DMOZ همچنان تاثیر بالایی بر سئو سایت شما خواهند داشت. این بک لینک ها با اهمیت هستند زیرا کسب آنها کار ساده ای نیست و سایت لینک دهنده به شما بازدیدکننده و اعتبار زیادی دارد.

تفاوت دایرکتوری و موتور جستجوگر

وب دایرکتوری به وسیله ی افراد تهیه میشود نه توسط رایانه ، اما موتورهای جستجو توسط ربات های اینترنتی مورد بررسی و دسته بندی قرار می گیرند. و همین مسئله تفاوت بین وب دایرکتوری و جستجوگرها می باشد و باعث میشود نمایش نتایج جستجو نسبت به جستجوگرها مرتبط تر و مناسب تر باشد.

 

انواع دایرکتوری ها

  • دایرکتوری های رایگان
    ثبت لینک و توضیحات سایت در این دایرکتوری ها به صورت رایگان می باشد.
  • دایرکتوری های پولی
    یعنی ثبت لینک در دایرکتوری شامل هزینه می باشد.

تفاوت دایرکتوری پولی و رایگان

چند تفاوت عمده در رایگان و پولی بودن ثبت لینک در ارائه نوع لینک است:

  1. نوع نمایش در دایرکتوری است. وقتی لینک به صورت پولی ثبت می شود در بیشتر بخش های دایرکتوری همچنین در موتور جستجو دایرکتوری قابل مشاهده است اما ثبت رایگان این مزیت را ندارد.
  2. بک لینک ها به وب سایت کمک می کند در نتایج جستجو موتورهای جستجو نتیجه بهتری بگیرد و بک لینک گرفتن از وب سایت های با رنک بالا اهمیت دارد به همین دلیل با ثبت رایگان لینک سایت در وب دایرکتوری ثبت می شود اما بک لینک به حساب نمی آید.

 

راه های تشخیص کیفیت وب دایرکتوری

وب دایرکتوری و کاربرد آن

 

دارا بودن ظاهری زیبا

یک وب دایرکتوری خوب باید به گونه ای باشد که بتوان تنها در یک نگاه به کیفیت مطالب آن، نحوه نمایش و ظاهر زیبای آن پی برد نحوه نمایش سایتها و ظاهر سایت میتواند کمک زیادی به شما در انتخاب یک وب دایرکتوری داشته باشد..

ایندکس گوگل

دایرکتوری باید جزء ایندکس گوگل باشد تا بتواند بازدیدکننده های زیادی را به سایت شما بفرستد و باعث تقویت رتبه بندی و سئو سایت شما بشود.اگر خود وب دایرکتوری در گوگل ایندکس نشده باشد چگونه انتظار دارید که مرجع مناسبی برای ارسال بازدیدکننده به سایت شما باشد.

فعالیت در زمینه مشخص

بعضی از وب دایرکتوری ها در زمینه مشخصی فعالیت میکنند و از این نظر تاثیر بیشتری بر ارزش بک لینک شما خواهند داشت. سایت های عمومی تر نیز باید دسته بندی مشخصی داشته باشند و سایت شما در دسته مناسبی ثبت شود.

بروزرسانی

وب دایرکتوری های با ارزش بطور مستمر بروزرسانی میشوند. سایت مورد نظرتان را در روزهای مختلف بازدید کنید و از بروزرسانی مستمر آن مطمئن شوید. توجه به زمان انتشار مطالب در برخی سایت ها نیز میتواند معیار مناسبی برای نحوه بروزرسانی باشد.زیرا وب دایرکتوری های با ارزش و با کیفیت به طور مستمر محتویات خود را بروز رسانی می کنند.

 

بازبینی و تایید

یکی از معیارهای مهم نظارت و بازبینی بر سایت هایی است که در دایرکتوری ثبت میشوند. اگر امکان ثبت سریع سایت و بدون نظارت در اختیار شما قرار دارد به احتمال زیاد محل مناسبی را برای ثبت لینک خود انتخاب نکرده اید. بررسی سایت های ثبت شده توسط انسان و تصمیم گیری برای تایید یا عدم تایید لینک ها تاثیر بالایی بر حفظ کیفیت دایرکتوری خواهد داشت.

 

لینک نوفالو

ثبت در وب دایرکتوری تنها به قصد کسب بک لینک و پیج رنک انجام نمیگیرد. اگر امکان ثبت لینک خود در یک سایت پربازدید ولی با لینک نوفالو را دارید حتما از آن استفاده کنید. بطور حتم ثبت لینک فالو ارزش بیشتری برای شما خواهد داشت.سایت هایی که نوفالو نیستند ولی تبلیغات و لینک های خروجی زیادی در صفحات خود قرار داده اند انتخاب مناسبی برای ثبت نخواهند بود زیرا فرق زیادی با نوفالو نخواهند داشت.

 

 

امیدواریم  که از مطلب وب دایرکتوری و کاربرد آن  استفاده لازم را برده باشید با مقاله های بعدی دهکده وردپرس همراه ما باشید.

ناشر محصول

farzaneh sabry

farzaneh sabry

سلام.من یکی از اعضای تیم دهکده وردپرس هستم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!