دهکده وردپرس / قالب وردپرس اوریجینال پلاگین وردپرس طراحی سایت سئو

دهکده وردپرس ارائه دهنده قالب وردپرس اوریجینال ، پلاگین وردپرس ، فیلم آموزش وردپرس ، طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای و با پشتیبانی تخصصی. همراه با آپدیت رایگان و دائمی قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

فاکتورهای سئو – بخش سوم

خانه » آموزش سئو » فاکتورهای سئو – بخش سوم

فاکتورهای سئو – بخش سوم

با ادامه بحث فاکتورهای سئو  و بهینه سازی سایت در خدمت شما هستیم. در بخش قبل به فاکتورهای مهم دامنه سایت اشاره کردیم. در ادامه به بررسی فاکتور های معماری داخل سایت می پردازیم.

فاکتورهای سئو – بخش سوم

فاکتورهای سئو

 

فاکتور های معماری داخل سایت :

19- در عنوان یا تیتر صفحه از کلمه کلیدی سایتتان، استفاده کنید.

عنوان صفحه یکی از مهم ترین عوامل در سئو صفحه است و باید در عنوان هر صفحه مهم ترین کلمه ای که می خواهید در سایت سئو کنید را قرار دهید، گوگل از این کلمه عنوان برای ظاهر کردن سایت شما در نتایج استفاده می کند.  صفحه اصلی هر سایت قدرتمند ترین صفحه از آن سایت محسوب میشود و باید سعی کنید رقابتی ترین و پر اهمیت ترین کلمه کلیدی را در عنوان صفحه اول سایتتان قرار دهید و از قدرت آدرس صفحه اصلی در جهت بالا بردن سئو سایتتان استفاده کنید.

20- کلمه کلیدی در ابتدای عنوان هر صفحه باشد.

شما باید عنوان سایتتان را با کلمه کلیدی اصلی همان صفحه شروع کنید. انتخاب عنوان یا تیتر هر صفحه مهم ترین عامل در سئو آن صفحه است و باید عنوان صفحه را هوشمندانه و مختصر انتخاب کنید. زیرا تیتر هر سایت مهم ترین جایگاه جهت قراردادن کلیدی ترین خدامات قابل ارائه توسط سایت شما در آدرس url است و این اولین اصل در بالا آمدن سایت در یک کلمه کلیدی خاص در گوگل است.

مثلا اگه تصمیم دارید که در کلمه “بهینه سازی سئو” یکی از صفحات سایتتان را سئو کنید و آن صفحه را به نتایج اول گوگل هدایت کنید نباید عنوان صفحه مورد نظرتان بطور مثال به این ترتیب باشد: شرکت برتر بهینه سازی سئو، شما باید عنوان را به این ترتیب بنویسید: بهینه سازی سئو توسط برترین شرکت خاورمیانه.

21- کلمه کلیدی خود را در متای توضیحات قرار دهید.

دقت کنید گوگل به تگ توضیحات یا متای توضیحات هر سایت اهمیت بسیار زیادی میدهد تگ توضیحات یا همان Description  برای قراردادن توضیح مختصری از خدمات سایت کاربرد دارد و شما باید کلیدی ترین کلمات را در متای توضیحات آن صفحه قرار دهید تا گوگل بتواند آن کلمه کلیدی را داخل سایت شما تشخیص دهد و سایتتان را در آن کلمه به نتایج اول هدایت کند. در نوشتن تگ توضیحات سعی کنید کلیدی ترین کلمات را در اول جمله به کار برید تا گوگل اهمیت بیشتری برای آن کلمه در امتیاز دهی به سایت شما قائل شود.

22- کلمه کلیدی خود را در تگ H1 هر صفحه قرار دهید.

هر صفحه از سایت باید یک تیتر H1 داشته باشد که بین دو تگ باز<h1> و بسته </h1> قرار می گیرد. سعی کنید کلیدی ترین کلمه صفحه را در تگ h1 قرار بدهید تا علاوه بر این که نظر کاربران را به خودش جلب کند، موتور های جستجو هم با خوندن این تگ مهم متوجه موضوع و محتوای اون صفحه بشوند، توجه داشته باشید یکی از مهم ترین ارکان هر صفحه که گوگل پس از ورود به هر سایت به ان توجه می کند تگ H1 هست. توصیه من به شما این است که اگر میخواهید یک صفحه را یه کلمه خاص سئو کنید علاوه بر این که ان کلمه باید در تیتر صفحه و Descroption ان صفحه باشد، بهتر است که کلمه کلیدی را در تگ h1 ان صفحه هم قرار دهید.

23- کلمات کلیدی در محتوای هر صفحه

استفاده از کلمه کلیدی در محتوای صفحه و تکرار آن تاثیر زیادی در بهینه سازی سئو سایت دارد. بهتر است کلمه کلیدی مورد نظرتان را در سه سطر اول و سه سطر آخر محتوای آن صفحه حتما ببه صورت هوشمندانه تکرار کنید تا گوگل بتواند تشخیص دهد که محتوای آن صفحه برای چه کلمه کلیدی بهینه شده است و سایتتان را در این کلمه به نتایج اول هدایت کند.

24- تعداد کلمات موجود در محتوای هر صفحه

در گذشته هر صفحه استاندارد معمولا باید شامل 800 کلمه یا بالاتر بود، اما امروزه متخصصین سئو می گویند یک متن ایده آل باید بالای 3000 کلمه محتوا داشته باشد و این محتوا شامل تصاویر و فیلم باشد.

گوگل معمولا سایت هایی را در نتایج اول نمایش میدهد که آن سایت پر از متن و تصویر و ویدئو باشد و برای تولید محتوای غنی آن سایت وقت گذاشته شود و سایت از نظر اطلاعاتی غنی باشد.

25- چگالی کلمات کلیدی

تعداد کلمات کلیدی شما در محتوای صفحه باید متناسب با تعداد کل کلمات موجود در متن مقاله تکرار شوند نه بیش از اندازه و به حاصل تقسیم تعداد کل کلمات هر صفحه نسبت به تعداد کلمه کلیدی تکرار شده در آن صفحه چگالی کلمه کلیدی یا keyword dencity می گوییم، میزان استاندارد چگالی کلمات کلیدی در یک صفحه معمولا از 1 تا 3 درصد است.

مطالب سایت باید به صورتی باشد که کاربر از خواندن آن کلافه نشود، یعنی نویسنده مطالب باید مطلب را برای انسان بنویسد نه برای ربات گوگل. مطالب و تعداد تکرار کلمات کلیدی آن باید برای بازدیدکنندگان و کاربران سایت جذاب باشد.

26- از گذاشتن محتوای کپی در ساییتان خودداری کنید.

محتوای سایتتان را هرگز از سایتهای ذیگر کپی نکنید حتی نباید هم مطالب یک صفحه از وب سایتتان در سایر صفحات سایتتان کپی شود، به عنوان مثال اگر داخل یکی از صفحات سایتتان در مورد کلمه بهینه سازی سئو سایت تولید محتوا کرده و حتی اگر سال ها از این موضوع گذشته است نباید همزمان یک صفحه جدید دیگر هم ایجاد کنید و همین محتوا را در آن صفحه کپی کنید. و حتی مطالب داخل سایت را و در حد یک پاراگراف توی Url های سایتتان تکرار کنید و این باعث امتیاز منفی از سمت گوگل می شود.

27- استفاده از تگ rel=canonical در صفحات سایت

همواره در برخی از سایت های خبری و فروشگاهی به دلیل پیچیدگی و تنوع بالای محصولات، بعضی از محتوا ها در بعضی از صفحات دائما تکرار می شوند و برای این که از کپی شدن مطالب داخل سایت جلوگیری کنید می تونید از تگ rel=canonical در صفحات سایت استفاده کنید، کار این تگ این است که یه مطلب رو فقط به یه آدرس url سایت نسبت میدهد و به ربات های گوگل دستور میدهد که این مطلب رو فقط برای یکی از صفحات سایت با آدرس url خاص ملاک قرار بدهد، و این تگ به ربات های گوگل میگوید اگه این مطلب در url های دیگری از سایت تکرار شده بود آن ها را در نظر نگیر و سایت رو به دلیل انتشار مطلب تکراری جریمه نکن و فقط این محتوا برای یک آدرس url معتبر هست، لطفا درمورد این تگ بیشتر تحقیق کنین و آن را در صفحات سایتتان رعایت کنید، البته به صورت پیشفرض داخل خیلی از سیستم مدیریت محتوا های جهان این مشکل پیش نمیاد که یه مطلب به صورت تکراری در سایر صفحات منتشر شود اما تجربه من ثابت کرده که اگه از جوملا استفاده می کنید حتما باید این تگ رو داخل هر کدام از صفحات سایتتان رعایت کنید.

28- به سرعت باز شدن سایتتان در مرورگر Chrome توجه کنید.

اگر شما داخل مرورگر کروم وارد حساب جیمیل خود شوید و دیگر از حساب جیمیل خارج نشوید و بعدش درمورد مطلب خاصی داخل گوگل جستجو کنید و وارد نتایج گوگل شوید، همواره خود گوگل اعلام کرده که در این شرایط نتایج و اطلاعات شما را جمع آوری و کنترل می کند و بررسی میکند که شما از کدام سایت رضایت بیشتری دارید و در کدام سایت ماندگاری بیشتری دارید و برای گوگل خیلی اهمیت دارد که اگر کاربری از طریق این مرورگر وارد سایتی میشود، سرعت باز شدن آن سایت برای بازدیدکننده چگونه است، بنابراین همواره این نکته را در نظر داشته باشید که سایتتان با مرورگر کروم سازگار باشد و با سرعت بالایی تو این مرورگر لود شود و سایتتان برای این مرورگر به خوبی بهینه شده باشد.

 

 

فاکتورهای سئو

29- تصاویر استفاده شده در سایتتان را بهینه کنید.

حجم تصاویر و سرعت بازگزاری تصاویر در هر صفحه بر سئو و حجم سایت تاثیر زیادی دارد، دقت کنید تصاویر سایتتان با حجم پایین و بهینه باشند، برای جلوگیری از کپی کردن تصاویر سایت شما توسط سایتهای دیگر، هنگامی که با فتوشاپ تصویری برای سایتتان طراحی می کنید به بخش tag manager بروید و بروی تصاویرتان تگ بزنید. با این کار هر سایتی تصویر شما را کپی کند، سایت شما در نتایج نمایش داده میشود پس برای افزایش سرعت لود سایت و بهینه سازی سئو تصاویر سایت را توسط نرم افزار های بهینه سازی تصاویر بهینه کنید.

30- محتوای قدیمی سایتتان را بروز کنید.

یکی از مهم ترین نکات در حفظ رتبه یک صفحه در یک کلمه کلیدی خاص این است که محتوای آن صفحه همواره به روز و حرفه ای تر شود، فقط در این صورت است که می توانید رتبه سایت را در برخی از کلمات مهم و رقابتی حفظ کنید، حتی بعضی از وب سایت های علمی بزرگ گاهی تولید محتوا رو متوقف می کنند و شروع می کنند محتوا های قدیمی تر را به روز می کنند. شما هم باید به محتوا های قدیمی تر اهمیت بدهید و مقالات قدیمیتون رو بهبود دهید و مشکلات را برطرف کنید.

31- کلمات کلیدی خود را در 100 کلمه اول به کار ببرید.

100 کلمه اول داخل صفحه اصلی و سایر صفحات سایت از اصلی ترین و کلیدی ترین کلمات سایت شما برای آن صفحه محسوب میشود، منظور از 100 کلمه اول هر صفحه کلماتی نیست که کاربران در نسخه نمایشی سایت می بینند، منظور از 100 کلمه اول هر سایت کلماتی است که در page source هر صفحه از سایت موجوده، و گوگل برای کلمات کلیدی که در این قسمت از سایت تکرار شده اند اهمیت بسیار بالایی دارد، برای این کار سعی کنید داخل پاراگراف اول توضیحات آن صفحه کلمه کلیدی را 3 بار و بار رعایت اعتدال تکرار کنید.

32- در محتوای سایت از تگ های H2 و H3 استفاده کنید.

علاوه بر استفاده از تگ H1 در محتوای سایت از تگ های H2 و H3 نیز استفاده کنید، یعنی اولویت قسمت های مهم هر صفحه ابتدا H1 هست و بعد تگ H2 و بعدی تگ H3 هست، از انجاییکه گوگل و سایر موتور های جستجو اهمیت زیادی برای این تگ ها قائل هستند بنابراین شما باید عناوین موجود در محتوای سایت را به ترتیب اهمیت در این تگ ها در سایتتان به کاربر و موتور های جستجو نمایش دهید و دقت کنید گوگل و سایر موتور های جستجو اهمیت زیادی برای این تگ ها قائل هستند، تعداد استفاده از این تگها نیز مهم است و از تگ H1 فقط باید یک بار در هر صفحه استفاده کنید و از تگ H2 هم 3 الی 10 بار میتوانید استفاده کنید و از تگ H3 هم به همین ترتیب، اصل کلی استفاده از تعداد H ها در یک صفحه به این صورت است: H1<H2<H3

33- ترتیب استفاده از کلمات در تیتر و صفحه را رعایت کنید.

گوگل دقیقا نتیجه ای را به جستجو کنندگان نمایش میدهد که شباهت بسیار زیادی به عبارت جستجو شده داشته باشد، به عنوان مثال شما در عنوان سایت خود نوشته اید “طراحی سایت مشهد” و سایت شما 1 سال است که فعال می باشد و شرکت رقیب شما در عنوان نوشته است “شرکت طراحی وب سایت در تهران” و 5 سال است که فعال می باشد، حالا اگر کاربر در موتور های جستجو کلمه “طراحی سایت مشهد” را جستجو می گند مسلماً گوگل ابتدا سایت شما را در نتایج اول نمایش میدهد و سپس سایر سایت ها را نمایش میدهد، نکته ای که باید رعایت شود اینست که کلمات کلیدی را هوشمندانه انتخاب کنید و در عنوان و محتوای صفحه به کار ببرید، انتخاب هوشمندانه کلمه کلیدی به این معنیست که شما بررسی کنید کدام کلمات بیشتر توسط مخاطبان جستجو میشوند و آنها را در سایتتان به کار ببرید، برای این که بتوانید کلمات کلیدی مناسبی برای سایتتان پیدا کنید لطفا فاکتور  انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایتتان را مطالعه کنید.

34- به سایت های معتبر لینک دهید.

سایت شما نباید فقط دریافت کننده لینک از سایر سایت ها باشد، شما هم باید به سایت های معتبر لینک دهید و از این طریق  اعتبار سایتتان را  بهبود دهید،دقت کنید سایتهایی که توسط گوگل جریمه می شوند در صورتی که به سایت های معتبر جهان لینک بدهند به وضعیت عادی برمی گردند. اما این لینکها نباید بیش از حد باشنددر هر صفحه نباید بیش از یک لینک به سایر سایت ها بدهید، به عنوان مثال اگر مقاله از یک سایت معتبر استفاده می کنید در پایان مقاله لینک به منبع مقاله را قرار دهید، این کار باعث افزایش اعتبار سایت شما می شود.

35- معمای داخل سایتتان را به وسیله لینک های خروجی حل کنید.

این فاکتور یکی از مهم ترین فاکتور ها برای سایت هایی تازه راه اندازی شده است و زودتر می خواهند در نتایج جستجو گوگل نمایش نمایش داده شوند، ربات های گوگل وقتی برای بار اول وارد سایت شما میشوند و کد های سایت شما و صفحات سایت را بررسی و تجزیه تحلیل میکنند به دنبال این هستند که موضوع سایت شما رو شناسایی کنند و سایت شما رو در دسته بندی های مختلف خدمات قرار دهند و این ربات ها میخواهند بدانند سایت شما در چه زمینه ای فعالیت میکند، برای این که بتوانید سریع تر به گوگل بفهمانید سایت شما در چه زمینه فعالیت می کند باید به سایت های بزرگ و معتبر جهانی در زمینه کاری خودتان لینک دهید.

36- محتوا های موجود در سایتتان را ویراستاری کنید.

سایت مانند یک کتاب میماند که قرار است آن را چاپ کنید و بین انسان های زیادی انتشار دهید، پس باید در نوشتن محتوای وب سایتتون و حتی نوشتن توضیحات محصولاتتان بیشتر وقت بگزارید و تمام جملات داخل وب سایتتان ویراستاری شده باشند.
گوگل اخیرا ، وب سایت های فارسی زبان را با جدیت بیشتری آنالیز می کند و نکته حائز اهمیت اینه که باید توجه کنید تمام محتوا ها و مقالات ارائه شده توسط سایتتان بدون اشتباه و غلط املایی و کاملا ویراستاری شده باشند، برای این کار پلاگینی به نام ویراستیار وجود دارد که با نصب این پلاگین در نرم افزار word می توانید غلط های املایی و مشکلات نگارشی مطلبتان را رفع کنید.

37- از محتوای کپی برداری شده استفاده نکنید.

از خیلی از سئو کار های قدیمی و افرادی که در زمینه سئو نوین مطالعه ندارند شنیدم که اگه شما بروید و سایت هایی رو پیدا کنید که هنوز از طرف گوگل مورد اهمیت واقع نشده اند و مطالب اون سایت ها به خوبی و سریع در گوگل ایندکس نمیشود را شناسایی کنید و داخل سایتتان قرار دهید، امتیاز این مطلب به نام شما ثبت میشود نه سایت تازه کاری که اخیرا کارش را شروع کرده، با توجه به این همه الگوریتم سخت گیرانه گوگل چنین چیزی حقیقت ندارد و علاوه بر این که برای سایت شما سودی ندارد در آینده ای نه چندان دور باعث میشود سایت شما در گوگل جریمه شود و مشمول مجازات های سنگینی شود، اگر سایتی را دیدید که هنوز نتوانسته مطالب و مقالاتش رو به خوبی تو گوگل ایندکس کند دلیلش این است که استاندارد های بهینه سازی و اصولی را در سایتش به خوبی رعایت نکرده و به این معنی نیست که گوگل اصلا مطالب آن سایت را در نظر نگرفته.

38- از میکرودیتا ها استفاده کنید.

شما میتوانید برای معرفی بهتر وب سایت خود به موتورهای جستجو از خاصیت های جدیدی که میتوانید به تگ های خود اختصاص بدهید استفاده کنید.

استفاده از میکرودیتا ها (schema)  اخیرا خیلی مورد استقبال قرار گرفته، و مرجع این نوع کد ها هم سایت schema.org است، اگر در گوگل درباره موضوع خاصی جستجو کرده باشد متوجه میشوید در نتایج جستجو قیمت برخی از محصولات را با ستاره های طلایی رنگ و در سمت راست صفحه نمایش میدهد  این ها دقیقا همان اسکیما ها هستند که اگر داخل کد های هر سایتی رعایت شوند سبب میشود گوگل طبق استانداد های مشخص راحت تر تشخیص دهد محتوای این صفحه شامل چه مواردی است و با اطمینان بیشتری سایت هایی که توسط اسکیما ها کدگذاری شده اند را به کاربرانش نمایش دهد، اگر می خواهید ترافیک بیشتری به سایت شما هدایت شود شما هم ساختار بهینه سازی سایتتان رو بهبود ببخشید.

39- تعداد لینک های خروجی سایتتان را کنترل کنید.

البته این نکته بیشتر برای سایت های خبری، تفریحی و دانلودی اهمیت داره، تو بسیاری از این سایت ها دیدم که از صفحه اول سایت و سایر صفحات سایت در حدود 40 لینک خارجی به سایت های متفاوت از نوع Follow داده شده، مدیران این سایت ها باید حتما در سیاست کاریشون تجدید نظر کنن و بدونن هر لینک از نوع Follow که به سایت های متفرقه میدن به این معنیه که از اعتبار سایتشون و اون صفحه از سایتشون به سایر سایت ها می بخشن، یعنی اگر یه صفحه دارای 40 لینک خروجی باشه بدین معناست که اعتبار اون صفحه تقسیم بر 40 میشه و اعتبار به اون 40 سایت بخشیده میشه، اگه مدیر چنین سایت هایی هستین حتما با یه متخصص سئو مشورت کنین و برای برنامه لینک دهی به سایر سایت ها برنامه ریزی دقیقی انجام بدین، البته تو فاکتور های بک لینک تو ادامه این مقاله خیلی کامل تر راجب این مسئله صحبت می کنیم.

40- از مالتی مدیا ها در سایتتان استفاده کنید.

از تصاویر در مطالب سایتتان استفاده کنید، یا قرار دادن فیلم و فایل صوتی در سایت، مردم می توانند خیلی راحت تر و سریع تر محتوای سایت شما را بررسی کنند و البته مطمئن باشید محتوا هایی که شامل مالتی مدیا ها هستند خیلی سریع توسط مخاطبانتان به اشتراک گذاشته میشود و نتیجه خوبی برای سایت شما دارد زیرا مردم اخیرا به خواندن مقالات و مطالب علمی اهمیت زیادی نمیدهند یعنی در دنیای پر مشغله امروزی مردم تمایل دارند خیلی سریع و بدون خواندن مقاله های بزرگ به نتیجه برسند و به همین دلیل باید از مدیاهای بیشتر در سایت استفاده کرد.
هرچند برای پیاده سازی چنین محتوا هایی باید زمان و انرژی بیشتری مصرف کنید، اما اصلا نگران نباشید نتیجه مطلوب آن را خواهیذ دید.

 

ناشر محصول

محبوبه دادگر

محبوبه دادگر

محبوبه دادگر هستم. کارشناسی نرم افزار. کار تولید محتوا و طراحی سایت و سئو و بهینه سازی سایت رو انجام میدم.

مطالب جدید

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

انتقال مستقیم به صفحه تسویه حساب در ووکامرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

کاهش رتبه الکسا در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

ساخت جدول قیمت گذاری در وردپرس

افزونه meta slider

افزونه meta slider

هنوز نظری ثبت نشده! شما نظری ندارید؟!